پرداخت فوق العاده ویژه برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از توزیع همزمان یک‌هزار و ۸۵۸ دستگاه لوازم ضروری زندگی بین مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد.

پرداخت فوق العاده ویژه برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

به گزارش منیبان، جاسم محمدی فارسانی افزود: این وسایل شامل ۵۷۴ دستگاه یخچال، ۲۰۴ دستگاه کولر آبی، ۱۸۱ دستگاه تلویزیون، ۱۷۲ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲۵۵ دستگاه آبگرمکن و ۴۷۲ دستگاه بخاری گازسوز است که از ابتدای هفته جاری میان خانواده‌های نیازمندی که این لوازم را نداشتند اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه توزیع لوازم ضروری زندگی در طول سال و در راستای بهبود وضعیت زندگی مددجویان و براساس بررسی‌های انجام شده توسط مددکاران و نیاز مددجویان انجام می‌شود گفت: در ابتدای فصل تابستان ۵۰۰ دستگاه کولر آبی و ۵۰ دستگاه ماشین لباسشویی نیز به دست خانواده‌های زیرپوشش این نهاد اهدا شد.

محمدی افزود: برای کمک به جامعه هدف کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای پرداخت غیرحضوری کمک‌های نقدی مردم نیکوکار و خیر استان در نظر گرفته شده و مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان نیز آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی هستند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی از اختصاص یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بند«ب» تبصره ۲ برای اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان خبر داد.

صادق جعفری اظهارکرد: یکهزار میلیارد ریال از این اعتبار تاکنون در سامانه تسهیلات اشتغال کشور ثبت و برای مددجویان تشکیل پرونده شده است.

وی افزود: همچنین یکهزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل جز سه تبصره ۲ سهمیه استانداران برای اشتغال استان مصوب شده اما هنوز ابلاغ بانکی برای این نهاد حمایتی اعلام نشده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبارات اشتغالزایی استان از ابتدای امسال تاکنون جذب شده و نسبت به سال‌های گذشته جهش خوبی داشته است.

وی ادامه داد: یکهزار و ۵۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات اشتغالزایی سال گذشته جذب و برای یکهزار و ۳۹۰ مددجوی زیرپوشش این نهاد تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد.

جعفری یادآور شد: به همه افراد متقاضی وام اشتغال، وام پرداخت می‌شود، مشروط بر اینکه مجوز کسب و کار و یا دارای شناسه یکتا باشند.

وی افزود: داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای و ضامن معتبر از دیگر شرایط دریافت وام اشتغالزایی مددجویان است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: مددجویان از طریق سازمان بهزیستی به بانک‌های عامل معرفی می شوند و بانک‌ها متناسب با اعتباری که در اختیار آن‌ها قرار داده شده است به این افراد وام پرداخت می‌ کند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در راستای برنامه‌های اشتغال‌آفرینی کمیته امداد، امسال بیش از ۳ هزار و ۱۸۰ فرصت شغلی برای خانواده‌های مددجوی جویای کار در این استان فراهم می‌شود.

«ناصر مرادی‌پویانی» امروز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳، در نشست با مدیران و کارشناسان حوزه اشتغال این نهاد اظهار کرد: در راستای برنامه‌های اشتغال آفرینی کمیته امداد، امسال بیش از ۳ هزار و ۱۸۰ فرصت شغلی برای خانواده‌های مددجوی جویای کار در این استان فراهم می‌شود که برای ایجاد این تعداد شغل بیش از ۶۷۷ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: امسال و تاکنون بیش از ۶۰۰ طرح اشتغال‌زایی برای نیازمندان استان ایجاد شده است که این رقم حدود ۲۰ درصد برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان جویای کار را از الزامات برنامه‌های شغلی کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی شده است بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ نفر از مددجویان امداد تا پایان سال آموزش‌های شغلی و مهارتی را فرا بگیرند.

مرادی پویانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مهارت‌آموزی کمیته امداد در ۳ محور شامل مهارت‌های فنی و تخصصی کسب و کار، آموزش‌های پایدارسازی کسب و کار و مهارت‌آموزی به کودکان و نوجوانان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) زرین‌رود گفت: با توجه به اینکه مسکن یکی از نیازهای اولیه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد است در یک‌سال اخیر تعداد ۵۰ واحد مسکن مددجویی در بخش بزینه‌رود این شهرستان احداث و تحویل داده شده است.

مهدی بیگدلو اظهار کرد: کمیته امداد در راستای رفع نیاز و توانمندی مددجویان طیف گسترده‌ای از خدمات را طراحی و متناسب با نیاز آن‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع مسکن یکی از نیازهای اولیه خانواده‌هاست، افزود: از سنوات گذشته خدمات مسکن مددجویی همواره در برنامه‌های کمیته امداد بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) زرین‌رود ادامه داد: مددجویان کمیته امداد در استفاده از طرح‌های سراسری احداث مسکن ممکن است به دلیل نداشتن تمکن مالی یا فقدان ارتباطات اجتماعی کافی یا نداشتن اطلاع مناسب از وضعیت استفاده این طرح‌ها، محروم شوند، در همین راستا کمیته امداد به عنوان یاور خانواده‌های تحت پوشش سعی در کمک به مددجویان دارد تا از ظرفیت‌های موجود کشور بهره‌مند و مشکل مسکن آن‌ها با هزینه کمتری رفع شود.

وی اضافه کرد: کمیته امداد خدماتی شامل مشاوره و مددکاری فنی، ارائه خدمات فنی و مساعدت مالی به صورت بلاعوض و ترغیب خیران را برای جهت‌دهی کمک‌ها به سمت مسکن فراهم کرده تا مشکل مسکن مددجویان مرتفع شود.


ت ت
کدخبر: 234232 تاریخ انتشار
منبع ساناپرس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها