قیمت آیفون ۱۶، ۱۶ پلاس، ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس رسما اعلام شد

​اپل ساعاتی پیش و در جریان رویداد It’s Glowtime از سری آیفون ۱۶ و ۱۶ پرو رونمایی کرد که در این مطلب قصد داریم به قیمت هر چهار مدل بپردازیم.

قیمت آیفون ۱۶، ۱۶ پلاس، ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس رسما اعلام شد

به گزارش منیبان، اپل در رویداد اختصاصی «It’s Glowtime» که امشب برگزار شد، به‌طور رسمی از سری آیفون ۱۶ رونمایی کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این گوشی‌ها با امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جذابی همراه هستند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به پردازنده‌ی سریع‌تر، سیستم خنک‌کننده بهبودیافته، و امکانات پیشرفته دوربین اشاره کرد. همچنین اپل در این سری دکمه‌ی جدیدی به نام کنترل دوربین را معرفی کرده که تجربه عکاسی و فیلم‌برداری را بهبود می‌بخشد.

اما خبر مهم در این رویداد، عدم افزایش چشمگیر قیمت آیفون ۱۶ و مدل‌های مختلف آن در مقایسه با نسل قبل بوده است. به عبارتی دیگر، اپل اصلا تغییری در قیمت سه مدل ابتدایی آیفون ایجاد نکرده و فقط آیفون ۱۶ پرو مکس را ۱۰۰ دلار گران‌تر از قبل به بازار عرضه می‌کند. آن هم به این خاطر است که در این گوشی دیگر خبری از مدل ۱۲۸ گیگابایتی نیست و شروع مدل‌ها از مدل ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود که در مقایسه با مدل مشابه سال گذشته قیمت مشابهی دارد.

ایرپاد مکس جدید اپل با حذف نویز پیشرفته‌تر معرفی شد

قیمت سری آیفون ۱۶ به شرح زیر است:

آیفون ۱۶ (مدل پایه): ۷۹۹ دلار

آیفون ۱۶ پلاس (مدل پایه): ۸۹۹ دلار

آیفون ۱۶ پرو (مدل پایه): ۹۹۹ دلار

آیفون ۱۶ پرو مکس (مدل پایه): ۱,۱۹۹ دلار

همانطور که می‌بینید،‌این قیمت‌ها مشابه سری آیفون ۱۵ هستند و اپل با حفظ قیمت‌های مدل‌های پایه، همچنان سعی دارد کاربران را با ویژگی‌های جدید و بهبود‌یافته به سمت خرید این دستگاه‌ها ترغیب کند.

از نظر طراحی، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تغییراتی در ماژول دوربین خود داشته‌اند و دوربین‌ها به‌صورت عمودی چیده شده‌اند که یک تغییر مهم نسبت به مدل‌های قبلی به‌شمار می‌رود. این تغییرات در کنار بهبودهای سخت‌افزاری و استفاده از هوش مصنوعی اختصاصی اپل، تجربه کاربری بهتری را برای خریداران فراهم خواهد کرد. البته امکانات هوش مصنوعی قرار است اواخر امسال در دسترس کاربران این گوشی‌ها قرار بگیرد.

به طور کلی، سری آیفون ۱۶ با امکانات جدید و طراحی بهبودیافته، ترکیبی از سنت و نوآوری اپل را به نمایش می‌گذارد و باید دید آیا همچنان می‌توانند به عملکرد خوب مدل‌های قبل ادامه دهند یا خیر.


ت ت
کدخبر: 235011 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها