جدول تاریخ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در شهریور

سازمان تأمین‌اجتماعی زمان‌بندی پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را اعلام کرد.

جدول تاریخ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در شهریور

به گزارش منیبان،  پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان مطابق ماه‌های پیشین از بیستم شهریور و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حرف «الف» شروع می‌شود؛ آغاز خواهد شد و مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف «الف»نیز روز ۲۱ شهریور ماه و مستمری بخش سوم بازنشستگان با حرف «الف» هم روز ۲۴ شهریور پرداخت خواهد شد.

پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان تا یکم مهر و براساس حروف الفبا طبق جدول ذیل انجام خواهد شد و بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود که در روز یکم مهر ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند:

حقوق

یست‌ویکم شهریور بود که خبر جدول واریز حقوق بازنشستگان شهریور ۱۴۰۳ در رسانه‌ها منتشر شد؛ انتشار این خبر انتقادات بسیاری به همراه داشت و بازنشستگان بسیاری از به تأخیر افتادن حقوق خود و شرایط ایجاد شده انتقاد داشتند.

با توجه به اینکه بسیاری از بازنشستگان از سرپرستان خانوار هستند و مشکلات جسمانی و مالی بسیاری دارند، انتظار می‌رود مسئولان مربوطه شنوای صدای آن‌ها باشند تا دغدغه‌های این قشر از افراد به حداقل برسد.

در این میان، برخی از بازدیدکنندگان این خبر از سه قسمت شدن پرداختی‌های حرف «الف» و در نتیجه ایجاد تأخیر در واریز مستمری‌ها گلایه داشتند و در بعضی نظرات گلایه از همسان‌سازی نیز به چشم می‌خورد؛ در همین راستا، یکی از مستمری‌بگیران در نظرات این خبر نوشته است: «فعلا تاکنون حقوق شهریور واریز نشده تا برسه به همسان‌سازی» همچنین یکی دیگر از مستمری‌بگیران نوشته است: «هر دفعه که حقوقارو دیر میدن دلمون خوشه شاید میخوان همسان‌سازی کنن ولی همون حقوق پرداخت میشه».

یکی از مستمری‌بگیران که از شرایط ناراضی است، در نظر خود نوشته است: «به چه دلیل حرف الف را سه قسمت کردید خدا انصافتان بدهد که از مریض‌داری و گرفتاری ما غافل و کلاً بی‌خبرید متأسفانه با این جنگولک بازی که درآوردید ما به ۲۴ افتادیم.»

با توجه به اینکه در آستانه مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها قرار داریم و برخی از بازنشستگان فرزندان محصل یا دانشجو دارند از بابت تأخیر در واریز مستمری‌ها نگران هستند که یکی از این بازنشستگان در نظرات این خبر نوشته است: «چرا حقوق‌ها رو واریز نکردید نزدیک مهر هست بچه مدرسه‌ای داریم دانشجو داریم. با این وضعی که پیش آوردین چطور روتون میشه میگین بازنشسته‌ها هم فکر بچه باشن» و والد مستمری‌بگیر دیگری نیز نوشته است: «یعنی چی این مسخره بازیا که سر مردم دارین در میارین بابا من چهارتا بچه مدرسه‌ای دارم یه قلم جنس نگرفتم».

یکی از مستمری‌بگیران نیز با نام ناشناس در نظرات این خبر نوشت: «چرا حقوق من را هم واریز نکردین من همیشه بیستم می‌گرفتم؛ امروز بیست و دوم است خبری از حقوق نیست؛ باید کرایه خونه بدم؛ بچه مریض دارم.»

علی اسلامی نیز در نظرات این خبر نوشت: «سلام، بنده حروف الف هستم همیشه ۲۰ همراه حقوق بازنشستگی واریز می‌شد، روز ۲۱ هر ماه سه فقره چک دارم که با این حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کردم. ۳۰ سال با نرخ ۳۰ درصد حقوق و مزایا حق بازنشستگی پرداخت کردم که با یک محاسبه ساده به نرخ روز، اگر هر کجای دیگر سرمایه‌گذاری کرده بودم حداقل حدود ۲/۵ برابر این حقوق بازنشستگی، عایدی داشتم. چرا حق بازنشستگان دیر پرداخت می‌شود.»

این در حالی است که ماه گذشته پرداختی‌های حروف «الف» در دو بخش بوده، اما در این ماه به سه بخش تقسیم شده که این موضوع نیز واکنش بازنشستگان را به همراه داشته است، گفتی است که پرداخت حقوق بازنشستگان در ماه‌های گذشته نیز واکنش این قشر از جامعه را به همراه داشت تا جایی که کاربری به نام سید در نظرات خبر جدول واریز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تیر ۱۴۰۳ مطرح کرده بود: «من یادمه چند سال پیش که بازنشست شدم اول هرماه حقوق ماه قبل رو می‌گرفیتم یواش یواش اومد ۲۷ هر ماه الان شده سی هرماه چرا».

حسین جناقی که از تأخیر در پرداخت مستمری‌ها به تنگ آمده، به فکر شغل دوم است و اینگونه در نظرات خبر جدول واریز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تیر ۱۴۰۳ نوشته بود: «کفگیر بد جور خورده ته دیگ! دیگه کم کم فکر کار باشیم بوی الرحمن در آمد.....»

بر اساس اعلام کاربرانی که بازنشسته هستند، تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان هر ماه عمق بیشتری پیدا می‌کند و نسبت به ماه‌های پیشین با تأخیر بیشتری پرداخت می‌شود، از این رو می‌طلبد مسئولان ذی‌ربط پاسخی درخور برای بازنشستگانی که تمام عمر خود را برای چرخاندن چرخ اقتصاد و توسعه جامعه صرف کرده‌اند، داشته باشند تا مشخص شود که چرا پرداخت‌ها به تأخیر افتاده و صف انتظار بازنشستگان برای دریافت حقوق هر ماه طویل‌تر از ماه گذشته می‌شود.


ت ت
کدخبر: 236080 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها