واریز علی الحساب حقوق ۳ ماهه بازنشستگان تامین جتماعی

محمد اسدی گفت: به جد پیگیر واریز یک میلیون تومان علی الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم؛ نباید بین بازنشستگان صندوق‌ها تبعیض قایل شوند.

واریز علی الحساب حقوق ۳ ماهه بازنشستگان تامین جتماعی

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور،از پیگیری جدی واریز یک میلیون تومان علی الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

 

به گزارش منیبان به نقل از اندیشه معاصر، واریز علی الحساب حقوق ۳ ماهه بازنشستگان تامین جتماعی را در اندیشه معاصر توضیح داده ایم و زمان واریز مابقی معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان که اعلام شده است در ادامه شرح داده ایم؛ ضمن آنکه یادآور می شویم که کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی اعلام کرده است که پس از واریز مبلغ یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب برای بازنشستگان کشوری و لشکری، این تشکل نیز در حال پیگیری واریز مبلغ مشابه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی است. این اقدام با هدف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام می‌شود، تا شرایط حقوقی آن‌ها بهبود یابد و به سطح مطلوب‌تری برسد.

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد از شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی خودداری شود.

زمان واریز مابقی معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

محمد باقر قالیباف درباره آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اندیشه معاصر، طی چند روز گذشته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان بسیار مهم شده است و در این خصوص رییس مجلس درباره آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحات جدیدی ارائه کرد.

محمد باقر قالیباف درباره آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: موضوع اصلاح پایه حقوق بازنشستگان در مجلس تصویب و ابلاغ شده است.

وی افزود: از فروردین ماه امسال این قانون باید اجرا می‌شد الان یک علی الحسابی پرداخت شده است، اما بقیه آن پرداخت نشده منبع آن در مجلس تصویب و قطعی شده و برای آن حدود ۷۰ همت پیش بینی شده و نسبت به شش ماه خود تحقق پیدا کرده است.

قالیباف تصریح کرد: تغییر دولت انضباط این کار را کمی بهم ریخت، اما مطمئن باشید حتما انجام می‌شود و معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد.

در پی واریز مبلغ یک میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این تشکل برای واریز مبلغ علی‌الحساب به بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دولتی با نسبت ۶ به ۳ از بازنشستگان تأمین اجتماعی پیشی گرفته است و متولیان امر هنوز جزئیاتی در مورد نحوه پرداخت مبلغ همسان‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی ارائه نمی‌دهند.

محمد اسدی گفت: «ما به‌طور جدی پیگیر واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم و نباید بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف تبعیض قائل شوند.»

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا از ایجاد شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی جلوگیری کند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی ۶ بر ۳ از بازنشستگان تأمین اجتماعی پیش افتاد و همچنان متولیان امر جزئیاتی در مورد نحوه پرداخت مبلغ همسان سازی حقوق بازنشستگان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه نمی‌دهند.

مابه‌التفاوت یک‌میلیون تومانی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان برای ششمین ماه به حساب بازنشستگان دولتی واریز شده اما بازنشستگان تأمین اجتماعی بعد از واریز ۳ میلیون تومان بابت سه‌ماهه اول سال، دیگر پولی دریافت نکرده‌اند.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با واریز مابه‌التفاوت سه‌ماهه در تیرماه، امید تازه‌ای به این قشر داده بود و انتظار می‌رفت به‌سرعت با صدور احکام قطعی، ترمیم معیشت بازنشستگان محقق شود؛ اما در عمل، نه‌تنها احکام قطعی بازنشستگان طبق قانون برنامه هفتم توسعه صادر نشد، بلکه واریز مابه‌التفاوت متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هم قطع شد و این اتفاق کام بازنشستگان تأمین اجتماعی را به‌شدت تلخ کرد.

بعدازاینکه دولت سیزدهم در تیرماه ۱۴۰۳، برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سه‌ماهه اول، سه میلیون تومان علی‌الحساب به حساب آنها واریز کرد، مقرر شد احکام قطعی بازنشستگان صادر شده و بعد از حساب‌وکتاب، رقم دقیق مبلغ متناسب‌سازی اعمال شود.


ت ت
کدخبر: 240324 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها