پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی/ سهامداران به این سایت مراجعه کنند

تاریخ واریز سهام عدالت را در اندیشه معاصر بخوانید و پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی بهمراه استعلام واریز sahamedalat.ir، عنوان مطالبی است که در اندیشه معاصر به آن می پردازیم. ضمن آنکه یادآور می شویم محمود قامت، معاون واگذاری‌ سهام و دارائی‌های سازمان خصوصی سازی در مورد زمان واریز سود سال ۱۴۰۲ سهام عدالت‌، گفت: سازمان خصوصی‌سازی در مورد دریافت سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت تکلیف دارد که سودهای را دریافت و تجمیع کرده و از طریق شرکت سپرده‌گذاری به حساب ذینفعان واریز کند.

پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی/ سهامداران به این سایت مراجعه کنند

به گزارش منیبان، قامت این را هم گفت: بر اساس آخرین اطلاعاتی که گرفته‌ایم،‌ سازمان خصوصی‌سازی با همکاری سازمان بورس،‌ سود سهام شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت را گرفته و با تصمیم شورای عالی بورس و با هماهنگی سازمان بورس،‌این سودها تجمیع شده و از طریق شرکت سپرده‌گذاری برای سهامداران واریز خواهد شد.

معاون سازمان خصوصی سازی در مورد زمان و چگونگی واریز سود سهام عدالت‌، گفت: تصمیم‌گیری با شورای عالی بورس است.

معاون سازمان خصوصی سازی در مورد اختصاص سهام به افراد سه دهک کم درآمد و فاقد سهام عدالت، نیز گفت: سازمان خصوصی سازی یک سازمان مجری قانون است و اگر حکم قانونی بیاید و سازو کار اجرایی آن مشخص شود،‌ آن را اجرا می‌کند.

وی در مورد افراد مشمول دریافت سهام جدید عدالت،‌گفت: وقتی گفته می‌شود، افراد کم درآمد و طبعا سه دهک کم درآمدی هستند که زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قراردارند،‌اما امسال تکلیفی در قانون بودجه برای دادن سهام عدالت به این افراد دیده نشده است،‌ گرچه در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تکلیف قانونی بود،‌اما سهامی برای اختصاص به افراد فاقد سهام نبود، بنابر این در عمل اجرا نشد.

معاون سازمان خصوصی سازی در مورد اعطای سهام به کودکان تازه متولد شده،‌ نیز این را گفت: برای تشویق فرزند آوری،‌ دولت، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوقهای سرمایه‌گذاری به نوزادان اعطا می‌کند که ارتباطی با سازمان خصوصی سازی و سهام عدالت ندارد و کارهای اجرایی آن را سازمان بورس پیگیری می‌کند.

قامت در مورد ۱.۸ میلیون نفر از سهام‌داران عدالت که کارت پرس شده سهام عدالت و کد ۲۴ رقمی دارند،‌ اما در سامانه به عنوان سهامدار عدالت شناخته نشده است، گفت: این افراد هم جز جاماندگان سهام عدالت هستند،‌ که هر وقت تکلیف جاماندگان در قانون حل شد،برای این افراد هم تعیین تکلیف می‌شود.

وی تاکید کرد: در همکاری بین دولت و محلس باید در مورد جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شود و سازمان خصوصی سازی مجری قانون است،‌ خودش نمی‌تواند در مورد اعطای سهام عدالت به جاماندگان راسا تصمیم بگیرد.

با اجرایی شدن طرح آزاد سازی سهام عدالت، افرادی زیادی برای اطلاع از دارایی‌های سهام عدالت به فکر ثبت نام در سجام و دریافت کد بورسی شده‌اند. برای مشاهده سود سهام عدالت خود راهی به جز کد بورسی نیز وجود دارد و آن پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی می‌باشد که افراد بدون کد بورسی و تنها با کد ملی خود می‎توانند آخرین وضعیت سود سهام عدالت خود را مشاهده نمایید.

آخرین واریزی سود سهام عدالت با کد ملی در اواخر آذر ماه ۱۴۰۳ انجام شد. برخی از افراد سوال دارند که سود سهام عدالت کی واریز میشود؟ زمان واریز سود سهام عدالت من از سوی دولت اعلام می شود. اطلاع از نحوه پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی بسیار اهمیت دارد.

چنانچه در مشاهده سود سهام عدالت خود به مشکل برخوردید می توانید با مشاورین ما با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و درخواست راهنمایی نمایید تا آخرین اخبار از واریز سود سهام عدالت رادر اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای پیگیری آخرین واریزی سود سهام عدالت با کد ملی باید به سامانه اینترنتی pl.sahamedalat.ir مراجعه نمایید. البته برای ورود به این سامانه لازم است کد ملی و شماره شناسنامه خود را داشته باشید تا بتوانید از این طریق به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید.

در پاسخ به این سوال که سود سهام عدالت کی واریز میشود؟ قصد داریم در اندیشه معاصر به نحوه استعلام سود سهام عدالت و پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی بپردازیم:

◀ در گام اول بایستی آدرس اینترنتی سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir را در مرورگر گوگل خود جستجو نمایید.

وارد صفحه اصلی شوید و گزینه ” ورود به سامانه سهام عدالت” را انتخاب کرده و به صفحه بعد بروید.در گام بعد قوانین گفته شده را مطالعه کنید و سپس بر روی گزینه “مطالب فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم” کلیک کنید.

کد ملی و کد امنیتی نمایش داده شده را در جایگاه مورد نظر وارد کرده و سپس به مرحله بعد بروید.کاربرانی که سهام عدالت دارند وارد مرحله راستی آزمایی می‌شوند. یعنی باید نام و نام خانوادگی خود را انتخاب کنند.

در مرحله بعدی افراد باید نام پدر و تاریخ تولد وی را از بین گزینه‌های به نمایش درآمده انتخاب و تایید نمایند.کاربران بایستی تمامی اطلاعات هویتی مربوطه را باید به ترتیب تیک زده و انتخاب کنند تا وارد مرحله آخر شوند. اکنون برای پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی باید بر روی گزینه “صورت وضعیت دارایی سهام عدالت” کلیک کرده و سود سهام عدالت خود را مشاهده نمایید.

پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت

کاربرانی که سوال دارند سود سهام عدالت کی واریز میشود؟ می‌توانند برای پیگیری آخرین اخبار از واریز سهام عدالت به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.

◀ مشمولان سهام عدالت باید جهت دریافت کد بورسی، در سامانه سجام، ثبت نام و احراز هویت نمایند. برای برخی از افراد که از طریق سامانه سجام، کد بورسی دریافت نکرده‌اند نیز سود سهام عدالت ۱۴۰۳ واریز نمی‌شود. افرادی که کد بورسی دارند راحت تر می‌توانند برای پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی اقدام کنند.

◀ افرادی که در زمان واریز سود سهام عدالت من، مبلغ واریزی را دریافت نکرده‌اند، باید شماره شبای خود را بررسی کنند. احتمال می‌رود دلیل عدم واریز سود سهام، درچ اشتباه شما شبا باشد. به محض اینکه شماره شبای خود را در سامانه سود سهام عدالت اصلاح کنید، سود سالانه به صورت سیستمی واریز خواهد شد.

◀ مشمولان چنانچه اطلاعات هویتی و شبای بانکی خود را در سجام و هنگام مراحل احراز هویت درست ثبت کنند، دیگر نیازی به نگرانی از بابت عدم دریافت سود سهام عدالت نیست و چنانچه اطلاعات ثبت شده صحیح باشد، می‌توانند با شرکت سپرده گذاری مرکزی ارتباط داشته باشند.

نکات پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی

در زمان پیگیری واریز سود سهام عدالت من باید به نکاتی توجه فرمایید تا بدون مشکل به راحتی بتوانید سهام خود را مشاهده نمایید.

برخی از مهمترین این نکات به شرح زیر است:

نکات پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی

 اگر در زمان ورود کد ملی در سامانه با خطا مواجه شدید دو دلبل خواهد داشت اول اینکه شما دارای سهام عدالت نمی‌باشد و دوم اینکه اطلاعات ثبت شده شما در سامانه اشتباه است.

زمانی که کد اعتبار سنجی برای افراد ارسال می‌گردد، باید بدانید این کد به شماره همراه ای ارسال خواهد شد که در سامانه ثبت شده باشد.

 در زمان پیگیری سود سهام عدالت در سامانه سهام عدالت، می‌توانند تاریخ و مبلغ مربوط به سود را نیز مشاهده نمایند.

نحوه پیگیری فروش سهام عدالت

در فرایند فروش سهام عدالت ۱۴۰۳، بانک‌ها درخواست‎ها را تجمیع کرده و به کارگزاری‌ها انتقال می‌دهند. کارگزاری‌ها نیز براساس شرایط بازار بورس و در هماهنگی با بازار سهام، می‌توانند سهام‌‎ها را به فروش بگذارند. برخی از سهام‌ها بعد از درخواست برای فروش، ممکن است در بازه زمانی ۱۰ روزه به فروش برسند.

اگر بیشتر از این بازه زمانی طول بکشد، ممکن است نقصی در ارتباط با شماره شبای سهامدار وجود داشته باشد. برای پیگیری فروش سهام عدالت بانک ملی، توصیه می‌کنیم که به یکی از شعب بانک‌ها و کارگزاری‌های رسمی که سفارش شما را ثبت کرده‌اند، مراجعه نمایید تا از صحت اطلاعات ثبت شده و رفع مشکلات آن مطمئن شوید.


ت ت
کدخبر: 240978 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها