خسارت نوسانات برق امسال چه زمانی پرداخت میشود؟
مدیرکل امور مشترکان توانیر گفت: مشترکان خسارتدیده میتوانند با بارگذاری مدارک خسارت ناشی از سوختن وسایل برقی خود را دریافت کنند.
به گزارش منیبان، نوسانات برق و جریان قطعی آن، باعث شده وسایل برخی از مشترکان آسیب جدی ببیند. حالا عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر، اعلام کرده است: مشترکان میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت توانیر در بخش بیمه مشترکان و یا نرمافزار برق من نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند تا پس از طی مراحل پرداخت خسارت عملیاتی شود.
با این وجود گزارشهای مخاطبان تجارتنیوز از برخی مشکلات در این باره خبر میدهد و انگار بینتیجه بودن پیگیریها، سابقه طولانی دارد؛ برای مثال یکی از مخاطبان به این رسانه گفته بود: «پارسال برج ۵ کولرخونه سوخت بعد از پیگیری مکرر و بازدید کارشناس و کلی دوندگی در سامانه ثبت شد، ولی هنوز بعد از ۱۱ ماه پولی به حسابمون واریز نشد میگن زمان میبره و دیگه نمیدونم چند سال باید منتظر بمونم» این مشکل به حدی بغرنج شده بود که در هفته گذشته، هشتگ قطعی برق دو روز ترند توییتر فارسی بود.
مدیرکل امور مشترکان توانیر به همه مشترکان خسارتدیده این مژده که تا پایان سال ۱۴۰۰، کلیه خسارات پرداخت میشود. او امروز توضیح داده بود: در حال حاضر با بیمه هنوز توافق نامهای منعقد نشده است، ولی تا آخر شهریور ماه امسال تمامی خسارات ناشی نوسانات برق سال ۱۴۰۰ پرداخت میشود.
سامانه bime.tavanir.org.ir و اپلیکیشن برق من، دو راه ارتباطی مشترکان با شرکت توانیر برای دریافت خسارات ناشی از قطعی برق است.
سامانه بیمه توانیر از سال ۱۳۹۹ راه اندازی شده، اما بسیاری از مشترکان از روند پیگیری دریافت خسارات در آن ناراضیاند و حتی هفته گذشته هم یک روز از کار افتاده بود و مسولان شرکت توانیر هم حاضر به پاسخگویی در این باره نبودند.
البته عبدالامیر یاقوتی قبلا هم گفته بود که مشترکان خانگی با مراجعه به سامانه بیمه توانیر میتوانند خسارت ناشی از خاموشیها را طبق قرارداد منعقد شده دریافت کنند.