پیش فروش خودروسازان در هاله ای از ابهام

لجاجت شورای رقابت از یک سو و زیاده خواهی خودروسازان از سوی دیگر، کلاف فروش خودرو توسط خودروسازان را پیچیده تر کرد.

پیش فروش خودروسازان در هاله ای از ابهام

به گزارش منیبان، پس از اعلام ناگهانی مصوبه جدید شورای رقابت مبنی تغییر قانون پیش فروش خودرو، خودروسازان در جبهه گیری علنی مخالفت شدید خود را مبنی بر این قانون اعلام کردند. خودروسازان اعلام کرده اند به اندازه کافی از شورای رقابت و قیمت گذاری دستوری زیان سنگین نصیب آن ها شده است و دیگر حاضر به تحمل زیان بیشتر نیستند. به عنوان مثال خودروسازان اعلام کرده اند برای هر خودروی خانواده سمند بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان متحمل ضرر می شوند. در صورتی که بخواهند این خودروها سود ده باشند باید هر خودروی خانواده سمند بین ۱۹۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شوند.

هرچند خودروسازان توانسته اند برای برخی خودروهای حدید مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک، تارا، رانا پلاس، کوئیک R، ساینا S، هایما S7 پلاس و… تقریبا بحث آزاد سازی قیمت را اجرایی کنند اما خودروهای پیش فروش های قبلی و خودروهای تولیدی قبل از سال ۹۷، علی الخصوص برای شرکت ایران خودرو تعداد زیادی از سبد محصولات این شرکت را شامل می شود که باعث اعمال زیان های بیشتر به خودروسازان می شود.

به نظر می رسد لجاجت های شورای رقابت با خودروسازان از یک سو، زیاده خواهی و هزینه های سربار اضافی خودروسازان از سوی دیگر این کلاف قیمت خودرو را نسبت به قبل پیچیده تر کرده است.
نگاه خودروسازان و فعالان بازار خودرو فعلا به سکان دار جدید وزارت صمت می باشد تا ببینند وزیر جدید با توجه به وعده های خود چه مسکنی برای صنعت خودروی کشور تجویز می کند. 

 

ت ت
کدخبر: 36243 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها