ماجرای کاهش پیش پرداخت بخشنامه جدید پیش فروش ایران خودرو چیست؟

براساس مصوبه جدید شورای رقابت، برندگان پیش فروش مهر ماه نسبت به مرداد ماه در نهایت بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان ارزانتر خودرو دریافت می کنند.

ماجرای کاهش پیش پرداخت بخشنامه جدید پیش فروش ایران خودرو چیست؟
به گزارش منیبان ، پس از اعلام بخشنامه پیش فروش جدید ایران خودرو ویژه مهر ماه، مشاهده شد مبلغ پیش پرداخت محصولات ارائه شده در این بخشنامه که کاملا مشابه بخشنامه پیش فروش مرداد ماه می باشد بین ۱۸ تا ۴۰ میلیون تومان کاهش یافته است. در حقیقت مبلغ پیش پرداخت خودروهای ارائه شده در این بخشنامه به جای ۵۰ درصد مبلغ فعلی خودرو به ۴۰ درصد کاهش یافته است که پس از ابلاغ مصوبه جدید شورای رقابت کاملا قابل پیش بینی بود.

حال اما به سراغ بررسی این موضوع با ذکر یک مثال می رویم. خودروی سورن پلاس با قیمت فعلی ۲۰۴ میلیون تومان را مد نظر قرار دهید. فرض می کنیم قیمت مصوب این خودرو در سال آینده ۲۵۰ میلیون تومان باشد. حال قیمت نهایی تمام شده برای مشتری در دو بخشنامه مرداد و مهر ماه را بررسی می کنیم.

۱- بخشنامه مرداد ماه:

✴️ مبلغ پیش پرداخت: ۱۰۲ میلیون تومان (۵۰ درصد قیمت روز)
✳️ سود بانکی یک ساله مبلغ پیش پرداخت (به مشتری تعلق نخواهد گرفت):  ۱۸ میلیون تومان
*️⃣ مبلغ تکمیل وجه: ۱۴۸ میلیون تومان
✅ قیمت تمام شده برای مشتری: ۲۶۸ میلیون تومان

۲- بخشنامه مهر ماه:

✴️ مبلغ پیش پرداخت: ۸۲ میلیون تومان (۴۰ درصد قیمت روز)
✳️ سود بانکی یک ساله مبلغ پیش پرداخت (به مشتری تعلق نخواهد گرفت):  ۱۵ میلیون تومان
*️⃣ مبلغ تکمیل وجه: ۱۵۰ میلیون تومان
✅ قیمت تمام شده برای مشتری: ۲۴۷ میلیون تومان

❌ اگر مبلغ پیش پرداخت در بخشنامه مهر ماه همان ۱۰۲ میلیون تومان باقی می ماند، قیمت تمام شده برای مشتریان حدود ۲۴۵ میلیون تومان محاسبه می گردید. 

در حقیقت ایران خودرو با کاهش مبلغ پیش پرداخت، باعث شد تا مشتریان سهم بیشتری از افزایش قیمت را در زمان تکمیل وجه پرداخت کنند.

اما نکته مهم این است که بر اساس محاسبات بالا کسانی که در مرداد ماه برنده شده اند نسبت به کسانی که در مهر ماه اقدام به ثبت نام کنند حدودا ۲۱ میلیون تومان بیشتر به ایران خودرو پرداخت خواهند کرد.

 


ت ت
کدخبر: 42525 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها