دست رد ایلان ماسک به دوج‌کوین

رمزارزهای زیادی هستند که سودهای چشمگیری را به سبب تبلیغ چهر‌ه‌های معروف، نصیب سرمایه‌گذران کرده‌اند اما روی دیگر سکه نشان دهنده ضررهای حاصل از این ارزهای بی پشتوانه مانند دوج کوین است. به نظر می‌رسد حامی ثروتمند این ارز، ایلان ماسک،دست از پشتیبانی آن برداشته و چهره جدیدی وارد بازی شده است.

دست رد ایلان ماسک به دوج‌کوین

به گزاش منیبان، از طرف دیگر اتفاقات مثبتی در بازار کریپتو کارنسی در حال وقوع است. پس از صعود مجدد در این هفته، ارزش کل بازار به بالاترین سطح تاریخی خود در محدوده ۲.۶ تریلیون دلار رسید. این رقم بالاتر از سطح قبلی در ۱۲ مه ۲۰۲۱ زمانی که بسیاری از آلت‌کوین‌ها در حال ثبت بالاترین قیمت خود بودند، در محدوده ۲.۵۵ تریلیون دلار بود.

در ابتدای سال ارزش کل بازار در محدوده ۷۸۰ میلیارد دلار بود و تا الان به میزان ۲۳۳ درصد افزایش یافته است. در نتیجه این رشد چشمگیر، ارزش بازار کریپتو هم اکنون بزرگتر از بزرگترین کمپانی جهان است. ارزش بازار کمپانی اپل، بزرگترین شرکت جهان درحال‌حاضر در حدود ۲.۳۹ تریلیون دلار است و پس از آن مایکروسافت با ارزش ۲.۲۸ تریلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد.

در مقایسه شرکت‌های برتر دنیا، ارز دیجیتال بیت‌کوین در رتبه ششم جهان از نظر ارزش بازار، بالاتر از فیسبوک با ارزش ۹۱۵ میلیارد دلار و قبل از آمازون با ارزش ۱.۷ تریلیون دلار قرار دارد.

در این گزارش سعی شده به مهمترین اخبار این حوزه پرداخته شود.

تغییر موضع ایلان ماسک

ظاهرا ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در بحث اخیر بین همکار میلیاردر خود، مارک کوبان و گروهی از طرفداران افراطی بیت کوین، بی‌طرفی را انتخاب کرده است. اخیرا بحثی در توییتر بین مارک کوبان و مجری پادکست «شارک تنک»، پرستون پایش، شکل گرفته بود. او از مارک کوبان درخواست کرده بود که از تعریف دوج کوین دست بردارد، اما کوبان این را نپذیرفته و به صحبت خود ادامه داد بود. ایلان ماسک نیز با شکلک خنده در توییتر به این موضوع واکنش نشان داده است. پایش در پاسخ به ماسک، نمودار قیمتی دوج کوین را منتشر کرده است، که نشان‌دهنده عملکرد بسیار ضعیف این میم کوین از زمان میهمانی ماسک در برنامه پرطرفدار Saturday Night Live در اوایل ماه می‌است؛ او به ماسک گفت: «شوخی واقعی آن است که شما با پیروان متعصب خود بازی کردید. همه آنها به‌جای دیدن آن‌چه در ترازنامه مالی تسلا انجام دادید، به حرف‌های شما در مورد دوج کوین گوش دادند.»

خلاصه بازار دیفای در هفته‌ای که گذشت

بازار دیفای به یکی از محبوب‌ترین بخش‌های کریپتوکارنسی تبدیل شده است و به دلیل ظرفیت بالای آنها بسیار مورد توجه هستند. بنابراین در اینجا به اتفاقات این حوزه در هفته‌ای که گذشت میپردازیم.

در هفته‌ای که گذشت اتفاقات زیر در مارکت دیفای اتفاقات افتاد:

پروژه LUNA به حجم مارکت ۳۷.۰۸ میلیارد دلاری رسید و به رتبه اول بازار دیفای دست یافت.

توکن شبکه KEEP در هفته گذشته ۱۳۶ درصد رشد قیمت داشت و رتبه اول رشد قیمت در هفته را به خود اختصاص داد.

دارایی‌های قفل شده در پروژه Inverse Finance با توکن INV حدود ۳۴۴ درصد رشد داشت و در رتبه اول از نظر میزان افزایش دارایی قفل شده در هفته قرار گرفت.

ارزش دارایی‌های قفل شده در پروژه Curve با نماد CRV به ۱۷.۲ میلیارد دلار رسید و پس از پشت سر گذاشتن پروژه‌های AVVE و MKR در رتبه اول از نظر میزان دارایی قفل شده قرار گرفت.

پیش‌بینی‌ که اشتباه بود

نایب بوکله، رئیس‌جمهوری السالوادور در توییترش به تمسخر استیو هانکه، اقتصاددان برجسته‌ای که مخالف بیت‌کوین و سیاست دولت السالوادور در این زمینه است، پرداخت. هانکه در روز ۲۳ سپتامبر و زمانی که بیت‌کوین در تلاش برای حفظ سطح ۴۰،۰۰۰ دلاری بود، در توییتی نوشت که تصمیم بوکله برای خرید ۱۵۰ بیت‌کوین اضافه، شرط بندی روی اسب بازنده است.

امروز بوکله در شرایطی که ارز دیجیتال برتر بازار ۵۵ درصد از آن زمان رشد کرده، در صفحه‌اش این توییت را از صفحه هانکه باز نشر کرد و نوشت: شما داشتید این‌ها را می‌گفتید؟

رمزارز ایرانی

آقای صالح آبادی رئیس بانک مرکزی ایران اعلام کرد که رمز ارز ملی بر پایه ریال به زودی راه‌اندازی خواهد شد

نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر دوباره بیت‌کوین می‌خرد

رابرت کیوساکی، نویسنده و سرمایه‌گذار سرشناس بازارهای مالی، آینده بسیار روشنی را برای بیت‌کوین متصور است و می‌خواهد اندوخته‌های خود را افزایش دهد. کیوساکی در توییتر نوشت: «بیت کوین در حال عبور از ۶۰،۰۰۰ دلار است. آینده بسیار روشن است. خوشحال ولی هوشیار باشید. من منتظر یک اصلاح قیمت و سپس سرمایه‌گذاری بیشتر در بیت‌کوین هستم. او پیشتر گفته بود با افت ارزش دلار بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری بیت‌کوین و نقره هستند. شایان ذکر است قبلا این فرد ریزش بیت‌کوین را در سطح ۲۰ هزار دلار تخمین زده بود که کاملا غلط بود.


ت ت
کدخبر: 44648 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها