واکنش جدید بازار طلا به اخبار برجام

یک فعال بازار طلا تغییرات قیمت طلا و سکه تحت تاثیر خبر زمان برگزاری شروع مذاکرات را بررسی کرد.

واکنش جدید بازار طلا به اخبار برجام

به گزارش منیبان، محمد کشتی‌آرای درباره علت افزایش قیمت طلا طی هفته گذشته بیان کرد: با عبور اونس از مرز ۱۸۰۰دلار و روند صعودی بازار ارز، هفته پیش شاهد افزایش حدود ۲۰هزار تومانی قیمت طلا و رشد بیش از ۳۰۰هزار تومانی بهای سکه امامی بودیم.

او ادامه داد: اما آخر هفته با اعلام زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات، روند دلار نزولی شد و تحت تاثیر این عامل قیمت طلا و سکه هم اندکی کاهش یافت؛ در بازار امروز هم با تداوم کاهش نرخ ارز و افت حدود ۲۰دلاری ارزش اونس در مقایسه با روز پنجشنبه، قیمت طلا و سکه اندکی پایین آمده است.

این فعال بازار طلا به تغییرات قیمت طلا و سکه تحت تاثیر خبر زمان برگزاری شروع مذاکرات اشاره کرد و گفت: امروز بهای سکه امامی در مقایسه با آخرین قیمت هفته گذشته حدود ۱۵۰هزار، سکه طرح قدیم تقریبا ۵۰هزار و ارزش هر گرم طلای ۱۸عیار پنج هزار تومان کاهش یافته اما، بهای نیم سکه و ربع سکه حدود ۲۰هزار تومان افزایش یافته است.

کشتی‌آرای درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا هم توضیح داد: با نزدیک شدن به مذاکرات و نوسان قیمت‌ها، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه بیش از قبل کاهش یافته و حتی سرمایه‌گذاران طلای آب شده هم نمی‌خرند؛ در‌نتیجه بلاتکلیفی برجام و نامشخص بودن روابط سیاسی، منجر به تشدید رکود بازار و کاهش حباب سکه به حدود ۲۷۰هزار تومان شده است.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد دلار تا برگزاری دور بعدی مذاکرات نوسان قیمت چندانی داشته باشد و با‌توجه به نبود تقاضا در بازار طلا، انتظار می‌رود شاهد ثبات نسبی قیمت طلا و سکه باشیم.

قیمت سکه و قیمت طلا امروز ۸ آبان ۱۴۰۰

کشتی‌آرای در پایان به قیمت‌های امروز هم اشاره کرد و گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۷۳۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۵۵۰هزار تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۱۲۰هزار، نیم سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۳۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین در بازار امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۵۸هزار و قیمت طلای ۱۸عیار هم به گرمی یک میلیون و ۱۶۷هزار تومان رسید.

منبع: اقتصادآنلاین

ت ت
کدخبر: 46351 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها