جزئیات وام بدون ضامن بانک مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران پیشگام حذف ضامن برای دریافت تسهیلات و ملاک قرار دادن اعتبار سنجی مشتری شده است. به گفته مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران، این بانک در حال حاضر به پرداخت تسهیلات بدون ضامن می‌پردازد.

جزئیات وام بدون ضامن بانک مهر ایران

به گزارش منیبان،  داشتن ضامن معتبر و مورد پذیرش بانکی همیشه یکی از چالش‌های اساسی متقاضیان وام است. پیدا کردن افرادی با داشتن ویژگی‌های مورد پذیرش بانک بسیار دشوار است و اگر تعداد ضامن‌های موردنیاز برای دریافت وام بیشتر شود، افراد دلسردتر هم خواهند شد.

بنا به گفته مرتضی اکبری، بانک مهر ایران برای حل این معضلات و چالش‌ها، طرح پرداخت وام بدون ضامن را کلید زده است. طبق مقررات اعلامی شورای پول و اعتبار برای وام‌های ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن و برای وام‌ بالای ۱۰۰ میلیون ریال باید دو ضامن معتبر به بانک ارائه داد. ولی بانک مهر با درنظر گرفتن یکسری شرایط تسهیلات بدون ضامن ارائه می‌دهد.

۱. به گفته اکبری، بخشی مهمی از تسهیلات این بانک بدون ضامن پرداخت می‌شود. اینکه چه شخصی از این تسهیلات برخوردار می‌شود به رفتار مالی و خوش حسابی وی باز می‌گردد.

۲. طبق اطلاعات ارائه شده، ۶۰ درصد مشتریان این بانک خوش حساب هستد و فارغ از مسئله الزام ضامن و … به موقع اقساط تسهیلاتشان را پرداخت می‌کنند.

۳. البته ۳۹ درصد با فشار ناشی از ضمانتی که به بانک سپرده‌اند نسبت به پرداخت اقساط اقدام می‌کنند و تنها یک درصد به موقع اقساط را نمی‌پردازند.

۴. در واقع طی ۵ سال اخیر نرخ مطالبات به مصارف بانک مهر ایران حدود۱درصد و حتی کمتر از آن بوده که هم در کشور و هم در سطح بین المللی بی‌نظیر است.

۵. بانک مهر ایران مشتریان خود را براساس نحوه بازپرداخت اقساط دسته بندی و برای مشتریان خوش حساب مدل پرداخت تسهیلات بودن ضامن را تعریف کرده است.

۶. مشتریان برای برخورداری از تسهیلات بدون ضامن باید از نظر وضعیت اعتباری کم ریسک باشند و با یک عدد برگه چک از این شرایط بهره مند شوند.

۷. افراد متقاضی استفاده از تسهیلات بدون ضامن بانک مهر ایران باید سابقه بانکی خوبی داشته باشند و در همه بانک‌ها خوش حساب باشند. در واقع رفتار و سابقه آن‌ها در نظام بانکی رصد می‌شود.

۸. میزان درآمد و دارایی‌های فرد متقاضی هم از دیگر عوامل موثر برای اعطا این نوع تسهیلات محسوب می‌شود.

۹. بانک مهر ایران شرایطی را فراهم کرده تا افراد بدون مراجعه به شعبه و از طریق اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران نسبت به افتتاح حساب و دریافت انواع تسهیلات اقدام کنند.


ت ت
کدخبر: 47555 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها