شستا فقط یک روز ارزنده بود؟

روز گذشته شستا پس از 12 روز کاری که برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه بسته شده بود، با 10+ درصد بازگشایی شد. به نظر می‌رسید که هم زمانی این بازگشایی با یکی از بهترین روزهای بازار سرمایه در چند ماه اخیر بی‌دلیل نبود و رد پای رفتار سلیقه‌ای ناظر کامل احساس می‌شد.

شستا فقط یک روز ارزنده بود؟

به گزارش منیبان، روز گذشته و پس از بازگشایی 10+ درصدی هم فشار عرضه‌ها روی سهم کاملا مشهود بود و به نظر می‌رسید که خریدار چندان قدرتی ندارد و کلیت بازار هم پس از آن با افزایش عرضه‌ها مواجه شد.

در روزهای بد بازار در سال 99 هم خاطره خوبی از این اتفاق در ذهن سهامداران نیست و همان زمان نیز شستا را به مدت طولانی متوقف کردند و در یک روز سبز بازگشایی کردند که با فشار عرضه سنگین در کل بازار همراه شد.

جالب است که در روز گذشته شستا در 10+ درصد خریدار داشت اما امروز با صف فروش روبرو شده است. گویی ارزندگی شستا فقط یک روز بوده و دیگر در این قیمت‌ها خریدار ندارد. صورت‌های مالی، سودآوری، تجدید ارزیابی و همه این عوامل بنیادی هیچ تغییری نکرده‌اند اما بلوکه کردن سرمایه فعالان، دستکاری در نحوه بازگشایی، عدم شفافیت و بسیاری مشکل دیگر باعث شده است که سرمایه‌گذاران با سردرگمی و هیجان کاذب دست به خرید و فروش بزنند.

این نتیجه دستکاری و رفتار سلیقه‌ای در بازار سرمایه است که یک اشتباه می‌تواند به طور کلی روند معاملات را تغییر دهد. روز گذشته نیز درباره تبعات این رفتار به طور کامل صحبت کردیم.


ت ت
کدخبر: 47743 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها