فروش اقساطی و اعتباری پرشیاخودرو

شرکت پرشیاخودرو ارائه دهنده خدمات فروش و خدمات پس از فروش خودروهای ب‌ام‌و و مینی در ایران، روز جمعه پانزدهم اسفندماه 1399 برای اولین‌بار جشنواره فروش اقساطی و اعتباری خودروهای کلاسیک ب‌ام‌و در ایران را برگزار کرد. این مراسم از ساعت 11 الی 16 در شوروم مرکزی این شرکت واقع در کیلومتر 6 جاده مخصوص با استقبال خوب علاقه‌مندان برگزار شد.

فروش اقساطی و اعتباری پرشیاخودرو
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان به نقل از خودرو بانک در این جشنواره تعدادی از خودروهای کلاسیک ب‌ام‌و که توسط شرکت پرشیاخودرو بازسازی شده‌اند، به نمایش درآمده تا علاقه‌مندان از نزدیک با آن‌ها آشنا شوند. همچنین این شرکت قصد دارد برای نخستین‌بار شرایط فروش اقساطی و اعتباری خودروهای کلاسیک ب‌ام‌و در ایران را با پیش پرداخت 50 درصدی و بازپرداخت 12 ماهه آغاز کند.

همچنین با توجه به همزمانی فروش خودروهای کلاسیک ب‌ام‌و و فروش خودروهای مدرن ب‌ام‌و توسط پرشیاخودرو، تعداد قابل توجهی از انواع مدل‌های ب‌ام‌و و مینی در پارکینگ جانبی شوروم به نمایش درآمده بود تا علاقه‌مندان ضمن بازدید از خودروهای کلاسیک ب‌ام‌و، با سایر محصولات مدرن نیز آشنا شوند.

نکته جالب توجه درخصوص شرایط فروش اقساطی و اعتباری خودروهای کلاسیک ب‌ام‌و، تخصیص گارانتی یک ساله پرشیاخودرو به همراه بسته‌های BSI یکساله رایگان است که شامل سرویس‌های ادواری رایگان می‌شود.

از خودروهای کلاسیک ب‌ام‌و حاضر در این جشنواره می‌توان به مدل‌هایی نظیر ب‌ام‌و 2002، برخی از نسل‌های ب‌ام‌و سری 3 از جمله E21 و E30، ب‌ام‌و 518 و نسل اول ب‌ام‌و سری 7 با کد اتاق E23 اشاره کرد که در اداکه به معرفی اجمالی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

نسل اول ب‌ام‌و سری 3

 

ب‌ام‌و E21 اولین نسل از سری 3 بود که در سال 1975 به بازار معرفی شد. بدنه مدرن این خودرو توسط طراح مشهور بین‌المللی پال براک به انجام رسید. E21 در ابتدای عرضه به موتور 4 سیلندر 1600 سی‌سی M10 مجهز بود ولی بلافاصله مدل‌های دارای موتور 4 سیلندر 1800 سی‌سی و 2000 سی‌سی به آن اضافه شدند.

 

بی ام و E21

 

موتور 6 سیلندر M20 به حجم 2000 سی‌سی و 2300 سی‌سی نیز در اختیار خریداران قرار گرفت. سری E21 از مدل پایه 315 تا مدل‌های اسپرت 323 را شامل می‌شد. البته مدل‌های وارد شده به ایران به دلیل محدودیت حجم موتور عمدتا از سری 320 و یا 316 می‌باشند.

 

نسل اول ب‌ام‌و سری 5

 

ب‌ام‌و سری E12 اولین نسل از سری 5 بود که در سال 1972 به بازار آمد. این محصول بنیان‌گزار یک سری از اتومبیل‌های خانوادگی فوق‌العاده ب‌ام‌و شد. بدنه مدرن این خودرو توسط طراح مشهور بین‌المللی پال براک و با همکاری نابغه طراحی ایتالیایی مارچلو گاندینی به انجام رسید.

 

بی ام و E12

 

E12 در ابتدای عرضه به موتور 4 سیلندر 1800 سی‌سی M10 مجهز بود ولی بلافاصله مدل‌های دارای موتور 6 سیلندر M30 به حجم 2500 سی‌سی نیز در اختیار خریداران قرار گرفت. البته سری 5 بعدا به موتور 6 سیلندر M20 با حجم 2300 سی‌سی نیز عرضه شد. سری E12 از مدل پایه 518 تا مدل‌های اسپرت 533i و M535 را شامل می شد. البته مدل‌های وارد شده به ایران به دلیل محدودیت حجم موتور عمدتا از سری 518 می‌باشند.

 

نسل دوم ب‌ام‌و سری 3

 

E30 دومین نسل از سری 3 ب‌ام‌و بود که بین سال‌های 1982 تا 1994 در خط تولید قرار داشت و رسما جایگزین اتاق E21 قدیمی شد. این مدل برای اولین‌بار علاوه‌بر مدل کوپه و تارگا، دارای اتاق سدان و استیشن نیز عرضه شد.

 

بی ام و E30

 

دامنه وسیعی از موتورها نیز شامل 4 سیلندر، 6 سیلندر بنزینی و 6 سیلندر دیزل برای آن در نظر گرفته شد. در این اتاق ب‌ام‌و برای اولین‌بار مدل جاودانه M3 را با یک پیشرانه 4 سیلندر S14 با قدرت 235 اسب‌بخار معرفی کرد که طرفداران زیادی را در بین جوانان یافت.

 

ب‌ام‌و افسانه‌ای 2002

 

2002 به عنوان سمبل و نماد ب‌ام‌و به‌شمار می‌رود. این مدل در اصل نقطه تکامل سری New Class بود که شرکت ب‌ام‌و را از ساخت اتومبیل‌های لوکس تعداد محدود با سود کم وارد دنیای اتومبیل‌های ارزان‌تر و محبوب در میان عامه که سود سرشاری را نیز با خود به همراه داشت نمود.

 

بی ام و 2002

 

مدل‌های ساده، مدل 2002 Turbo که در سال 1973 عرضه شد، 168 اسب‌بخار قدرت داشت و تا حداکثر 211 کیلومتر در ساعت سرعت می‌گرفت. شایان ذکر است از مدل توربو تنها 1672 دستگاه تولید شده است که این موضوع می‌تواند دلیلی بر خاص بودن و ارزشمند بودن این محصول باشد.

 

E23، نسل اول ب‌ام‌و سری 7

 

اولین نسل از سری 7 ب‌ام‌و که در سال 1977 عرضه شد E23 نام گرفت. این مدل سدان لوکس که تنها به موتورهای 6 سیلندر مجهز بود، رسما جایگزین سدان‌های لوکس قدیمی با کد E3 شد.

 

بی ام و E23

 

طراحی بدنه آن مانند بیشتر مدل‌های هم دوره خود تحت سرپرستی پال براک انجام شد. برای این خودرو موتورهای 2.5 تا 3.5 لیتری در نظر گرفته شده بود و از سال 1983 موتور دارای توربو نبز قابل سفارش شد.


ت ت
کدخبر: 5822 تاریخ انتشار
در رسانه های دیگر بخوانید
ارسال نظر

پربیننده‌ترین