خبر خوش آقای وزیر از بازار خودرو/ ارزانی جدید در راه است!

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن تشریح مسائل و مشکلات صنعت خودرو و توضیح در این حوزه، ‌به افزایش تولید ١.۵ برابری تیراژ تولید خودرو نسبت به سال ١۴٠٠ اشاره کرد و از کاهش ١۵ درصدی قیمت تمام شده خودروها از محل همین افزایش تولید خبر داد.

خبر خوش آقای وزیر از بازار خودرو/ ارزانی جدید در راه است!

به گزارش منیبان؛ فاطمی امین وزیر صمت به بحث واردات خودرو از سال آینده پرداخت و گفت: هیچگاه طی سه سال گذشته واردات خودرو به دلیل حمایت از صنعت خودرو داخل، ممنوع نشد بلکه دلیل اصلی آن مدیریت تراز ارزی کشور بود. با توجه به حادث شدن تحریم‌ها واردات بالغ بر ۲۰۰۰ قلم کالا ممنوع شد که یکی از آن‌ها خودرو بود. بنده مهرماه سال جاری اعلام کردم که در جایگاه وزیر صمت با واردات خودرو مخالف نیستم اما به سبب اینکه واردات یک الی دو میلیارد دلار مصارف ارزی برای کشور ایجاد خواهد کرد، فعلا در شرایط کنونی واردات به صلاح نیست.

وی افزود: اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط تجار ایرانی و افزایش صادرات، شرایط بهتر شده و بخشنامه ممنوعیت واردات که اردیبهشت‌ماه سال آینده به اتمام می‌رسد، تمدید نخواهد شد و مجدد واردات همچون روال سابق طبق ضوابط قبلی انجام خواهد شد. اما این نکته را فراموش نکنیم که واردات خودروهای دست‌دوم همچنان ممنوع خواهد بود.

وزیر صمت در بخشی دیگر از صحبت‌های خود ضمن تاکید براینکه قیمت‌های نسبی برای خودرو درست نیست، یادآور شد: در سال‌های دهه ۹۰، یک کارمند با حقوق سه الی چهار ماه خود می‌توانست خودرو خریداری کند اما اکنون این امکان وجود ندارد چراکه اکنون خودرو، مسکن، ارز و… همگی مشمول تورم فزاینده شده است اما حقوق و دستمزدها متناسب با آن‌ها رشد نکرده است.

 

 

تولید خودروی اقتصادی با تیراژ بالا در دستور کار/ عرضه از شهریور ۱۴۰۲

فاطمی‌امین تاکید کرد: تلاش ما براین است که سال آینده قیمت تمام شده خودروها کاهش پیدا کند. همچنین تلاش می‌شود تا خودروی اقتصادی با قیمتی کمتر از ۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰ دلار و در تیراژی بالغ بر ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دستگاه تولید شود. برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است تا نیمه شهریور ماه ۱۴۰۲ خودرویی با پلتفرم اقتصادی وارد بازار شود. یکی از چالش‌های اصلی ما در صنعت خودروسازی این است که توسعه محصول بویژه در خودروهای اقتصادی نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: سال آینده از محل واردات و افزایش تولید خودروسازان، حداقل ۱۵ درصد قیمت تمام شده محصولات خودروسازان کاهش خواهد یافت.


ت ت
کدخبر: 72120 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها