فروش 24 ساعته با درگاه پرداخت واسط

احتمال دارد شمایی که به سراغ این مطلب آمده‌اید در مورد درگاه‌ پرداخت اینترنتی غیر مستقیم یا همان درگاه پرداخت واسط یک چیزهایی بدانید البته شاید هم ندانید. در هر حال با توجه به این‌که این‌ روزها خرید اینترنتی با استقبال زیادی رو‌ به رو شده است و از آن طرف خیلی از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ برای این‌که از غاقله‌ی بازار تبلیغات و فروش جا نمانند، به سرعت وارد این روند شده‌اند در نتیجه بازار استفاده از درگاه‌های پرداخت در تراکنش‌های مالی هم داغ است و در اصل اجتناب‌ناپذیر به خصوص درگاه‌های واسط که شرایط دریافت راحتی را پیش روی پذیرنده می‌گذارند.

فروش 24 ساعته با درگاه پرداخت واسط

اگر شما می‌خواهید بدانید که اصلاً درگاه‌ پرداخت واسط چیست و از چه طریقی و با چه شرایطی باید آن را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

می‌دانید درگاه پرداخت اینترنتی واسط (غیر مستقیم) چیست؟

در ابتدا بگذارید از این‌جا شروع کنیم که درگاه‌های پرداخت انواع مختلفی دارند اما در دو دسته‌ یعنی درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم و واسط ارائه می‌شوند. دسته‌ی اول بدون واسطه با داشتن مجوزهای مختلف از جمله اینماد در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. در مورد دسته‌ی دوم می‌توان گفت به درگاه‌های پرداخت اینترنتی‌‌‌ای که از طریق شرکت‌های پرداخت یار در اختیار متقاضی قرار می‌گیرند، درگاه‌های پرداخت واسط می‌گویند که بسیار هم پر طرفدار است.

داشتن این درگاه‌ها به علت این‌که داشتن مجوزهایی را که در دریافت درگاه‌های مستقیم الزامی است، جلوی روی متقاضی قرار نمی‌دهد؛ بنابراین آسان‌ترین و بهترین گزینه در انتخاب است. فقط باید بدانید که وقتی مشتری شما قصد دارد هزینه‌ی محصول را پرداخت کند ابتدا به حساب شرکت پرداخت یار سپس پرداخت یار با شما تسویه می‌کند. چرا؟ چون در این روش متقاضی در مقابل آسانی راهی که شرکت واسط ایجاد می‌کند معمولا باید بین ۱ تا ۲٫۵ درصد به عنوان کارمزد به سایت واسط پرداخت کند.

 شرکت‌های ‌واسط که با نام شرکت‌های پرداخت یار شناخته می‌شوند در کنار این درگاه‌ها خدمات مختلفی هم مثل تقسیم وجوه، سرویس‌های جانبی و پلاگین‌های آماده یا افزونه‌هایی را که به سایت اضافه می‌شوند، در اختیار صاحبان کسب‌کارها قرار می‌دهند. جالب است بدانید درگاه‌های پرداخت مستقیم  این خدمات را به کسب‌کارها ارائه نمی‌دهند. در نتیجه شما با درگاه پرداخت اینترنتی واسط این امکان را دارید که از طریق پلاگین‌های آماده تجربه‌ی کاربری بهتری را برای مشتری‌ها ایجاد کنید.

فروش 24 ساعته با درگاه پرداخت واسط

چرا درگاه واسط انتخاب مناسبی برای کسب‌وکار اینترنتی است؟

برای رسیدن به جواب این سوال باید بدانید که برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم که از طریق شرکت‌هایpsp  ارائه می‌شود، همان‌طور که اشاره کردیم مدارک زیادی از جمله داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) و یک سری مجوزهای کسب‌و‌کار لازم است که خب بسیاری از دارندگان فروشگاه‌‌های آنلاین و سایت‌ها به خصوص آن‌هایی که اول راه هستند این شرایط را ندارند یا این‌که اصلاً خیلی‌ها زمان یا هزینه‌ی گرفتن مجوزهای لازم را ندارند.

با کمی دقت هم می‌شود فهمید کسانی که این شرایط‌ها را ندارند تعدادشان زیاد است و روز به روز با ورود مشاغل مختلف در دنیای اینترنت و رسانه‌های اجتماعی مختلف بیشتر هم می‌شوند. خب با این اوصاف چاره چیست؟ بله... درست همین‌جاست که شرکت‌های پرداخت‌یار به میانه‌ی میدان می‌آیند و شرایط و مزایایی که ایجاد می‌کنند که همه بتوانند از این امکان بهره ببرند.

در کل همه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی فروش کالا یا خدمات، برنامه نویس‌ها و بازی سازان، پلتفرم‌های نمایش دهنده‌ی فیلم و سریال (VOD) فریلنسرها، شرکت‌های برون سپاری، تولیدکنندگان محتوا و ارائه دهندگان کالاهای دیجیتالی می‌توانند از درگاه پرداخت اینترنی در جهت افزایش فروش کسب و کارشان بهره ببرند.

مزیت‌ها و ویژگی‌ها کاربردی درگاه‌‌ پراخت واسط (غیر مستقیم) در کسب‌وکارها

همان‌طور که متوجه شدید شرکت‌های پرداخت در راستای افزایش میزان دسترسی مردم به خدمات پرداخت الکترونیکی روی کار آمدند که مزایا و ویژگی‌های بسیاری هم دارند که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

  1. حذف ارائه‌ی اینماد و مجوزهای کسب‌وکار: شرکت‌های پرداخت‌یار تنها با گرفتن کد مالیاتی از شما و احراز هویتی درگاه مورد نظرتان را ارائه می‌دهند.
  2. دامنه‌ی ارتباطی وسیع: از آن‌جایی که شرکت‌های پرداخت‌یار معمولاً با چند شرکت psp  قرارداد می‌بندند مراحل اخذ درگاه اینترنتی آسان‌تر می‌شود و از طرفی امکان ارائه‌ی چند درگاه پرداخت به متقاضی به وجود می‌آید.
  3. گزارش‌های کارآمد: امکان گزارش‌های کاربردی مثل تعداد و مبلغ فروش، گزارش اطلاعات هر تراکنش، گزارش تسویه‌ها و... را دارد.
  4. ارائه‌ی افزونه‌های کاربردی: شرکت‌های پرداخت‌یار برای خدمات پرداخت آنلاین APIها و افزونه‌های مختلفی مثل وردپرس، دروپال، جوملا و... را به صورت رایگان برای سیستم مدیریت محتوای شما ارائه می‌دهند.
  5. پشتیبانی حرفه‌ای برای رفع مشکلات احتمالی: درگاه‌های واسط پرداخت از تمامی تکنولوژی‌های وب پشتیبانی می‌کنند. پس به راحتی می‌توانید درگاه را به کسب‌وکارتان اضافه کنید. از طرفی سامانه‌های پرداخت از سایت‌سازهای مختلفی هم پشتیبانی می‌‌کنند پس نیازی به فروشگاه اختصاصی نیست.
  6. نحوه‌‌ی دریافت آسان: شما بعد از ثبت درگاه واسط در سایت شرکت پرداختی‌اش مد نظرتان نهایتاً در عرض ۲۴ ساعت می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.
  7. ارائه لینک پرداخت برای شبکه‌های اجتماعی: از آن‌جایی که رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام پتانسیل بالایی برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین دارند و به طور کلی همه‌ی صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی دارای سایت نیستند، وجود درگاه اینترنتی بدون سایت ضروری است که درگاه واسط به‌راحتی این نیاز را با ارائه لینک پرداخت برای شبکه‌‌های اجتماعی حل کرده است.

معایب درگاه‌ پرداخت واسط چیست؟

  1. دریافت کارمزد برای تراکنش‌ها: همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم در استفاده از درگاه پرداخت واسط تراکنش‌ها با کارمزد نیم تا دو و نیم درصد همراه هستند.
  2. عدم تسویه‌ی سریع: به علت این‌که در ابتدا مبلغ واریزی مشتری به حساب شرکت واسط واریز می‌شود و بعد به حساب شما در نهایت فرایند تسویه حساب آنی و به سرعت نیست و به شکل روزانه و تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد.برخی از شرکت‌های پرداخت با داشتن گردش مالی و قرار داد با بانک‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند که سرویس تسویه آنی (حدود 2 ساعت) را فراهم کرده‌اند.

نکاتی در ارتباط با انتخاب درگاه واسط مناسب

با توجه به مطالبی که تا این‌جا بیان کردیم اگر قصد دارید سایت یا فروشگاه آنلاین خود را به سیستم درگاه پرداخت واسط مجهز کنید با توجه به نیازها و قابلیت‌هایی که لازم دارید باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و در آخر به سمت شرکت‌ پرداخت‌یار معتبری بروید تا بتوانید در مقابل هزینه‌‌ی کارمزد خدمات متناسب و امنی را دریافت کنید.

برای نمونه شرکت‌ پرداخت‌‌ یار رایان پی با کارمزد تنها یک درصد تا سقف ۶ هزار تومان می‌تواند انتخاب مناسبی برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت یا اینستاگرام، تلگرام یا وبلاگ شما باشد. همچنین اگر بخواهید پول واریزی مشتری به چند حساب واریز شود این امکان را دارید که مبالغ را بر اساس درصد بین شرکای خود تقسیم کنید تا هنگام واریز به شماره حساب‌های مد نظرتان به صورت اتوماتیک واریز گردد.

و در یک جمع‌بندی می‌توان گفت برای آن‌هایی کسب‌وکار  اینترنتی دارند و به دنبال دریافت درگاه پرداخت هستند دریافت درگاه پرداخت واسط می‌تواند بهترین گزینه باشد. ما در این مطلب به چرایی این موضوع پرداختیم و از ویژگی‌ها و مزیت‌های درگاه واسط که اصلی‌ترین آن سرعت دریافت دزگاه بود اشاره کردیم تا سرعت رسیدن به فروش اینترنتی خود را افزایش دهید.


ت ت
کدخبر: 72429 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها