رنو دوباره زیر پای مردم؟/ خودروساز محبوب فرانسوی به بازار ایران باز خواهد گشت؟

در حالیکه مذاکرات برجام همچنان در جریان است و هنوز نهایی نشده، در رسانه ها زمزمه های بازگشت رنو به ایران به گوش می رسد.

رنو دوباره زیر پای مردم؟/ خودروساز محبوب فرانسوی به بازار ایران باز خواهد گشت؟
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان به نقل از تهران بهشت؛ با این احتمال که آمریکا به برجام بر می گردد و در نتیجه به کاهش تحریم‌های ایران منجر خواهد شد، زمزمه های بازگشت رنو به ایران به گوش می رسد.

این شرکت پس از تحریم آمریکا به دلیل خروج این کشور از برجام به دلیل اتحاد با نیسان و حضور گسترده نیسان در بازار آمریکا مجبور به خروج از ایران شد.

حالا اما با توجه به اینکه رنو و نیسان به دلیل وجود برخی مشکلات مدیرعامل مشترک ندارند، می توان بازگشت رنو به ایران را متصور شد.

با وجود خروج رنو این شرکت نیروهای کلیدی ایرانی خود در شرکت رنو پارس، را به فرانسه و برخی سایت‌های رنو و داچیا رومانی انتقال داد.

خبرنگار بیت ران از طریق منابعی در رنو این موضوع را پیگیری کرد. به گفته این افراد “با توجه به اینکه هنوز برجام احیا نشده نمی توان در این باره اظهار نظر کرد و باید منتظر بود.”

 

 

 

اگر رنو به ایران بازگردد …

این شرکت برای بازگشت به ایران سناریو‌های مختلفی را تنظیم کرده بود. پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا این شرکت نیروهای ایرانی خود را به ایران انتقال داد تا آماده بازگشت به ایران و تولید مجدد شود.

مهمترین کار ناتمام رنو تاسیس شرکت جدید برای حضور مستقیم در بازار خودرو ایران است. در این سرمایه گذاری مشترک، ۶۰ درصد رنو، ۲۰ درصد سازمان گسترش و نوسازی ایران و ۲۰ درصد سهم مشارکت شرکت «پرتو نگین ناصح» است.

رنو قصد داشت تا شرکت بن رو را خریداری کند و در آن محصولات جدیدش مانند داستر و سیمبل جدید را تولید کند.

پیمان کارگر که هم اکنون مدیر عامل اینفینیتی است در گفتگو با بیت ران داستان این اقدام رنو را توضیح داده است. وی حتی بازگشت نیسان به ایران را محتمل می‌داند.

پیمان کارگر از مدیران ارشد گروه رنو نیسان است که سال‌ها مدیریت پروژه رنو در ایران را رهبری کرده است.

البته شرکت سایپا برای جلوگیری از فروش شرکت بن رو تمام سعی خود را کرده بود.

سایپا در آن زمان قصد داشت این کارخانه را به یک شرکت چینی بدهد.

شرکت‌های خودروسازی ایران چندان مایل به حضور شرکت‌های بزرگ مانند رنو در ایران نیستند.

برخی کارشناسان این حضور را سبب از بین رفتن انحصار شکل گرفته توسط این شرکت‌ها می‌دانند.


ت ت
کدخبر: 72812 تاریخ انتشار
در رسانه های دیگر بخوانید
ارسال نظر

پربیننده‌ترین