شوک بزرگ به بازار خودرو از سوی مجمع تشخیص!/ قیمت‌ها گران شد

شوک مجمع تشخیص به بازار خودرو باعث ایجاد تغییر در جهت بازار شده است.

شوک بزرگ به بازار خودرو از سوی مجمع تشخیص!/ قیمت‌ها گران شد

به گزارش منیبان، شوک مجمع تشخیص مصلحت نظام(هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام) به بازار خودرو باعث ایجاد تغییر در جهت بازار شده است. 

پس از سخنان مهم رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم نتیجه گیری از حمایت از صنعت خودروسازی و ناراضی بودن مردم، مجلس بلافاصله واکنش نشان داد و محوز 70 هزار خودرو سواری را صادر کرد. رئیس جمهور هم با حضور در ایران خودرو دستور داد که واردات خودرو باید حداکثر تا 3 ماه دیگر آزاد شود که نتیجه این دو اقدام، کاهش 20 درصدی قیمت ها در بازار خودرو بود. 

اما رد بخش خودرو لایحه بودجه 1401 در شورای نگهبان؛ با نظر مجمع تشخیص!؛ منجر به وارونه شدن روند تغییرات قیمتی و صعودی شدن مجدد قیمت ها شد و محاسبات مردم را برهم زد. 

مجلس با اعمال تغییراتی، مجددا نظر خود را مبنی بر آزادسازی واردات خودرو به شورای نگهبان ارسال کرد که هنوز تعیین تکلیف نشده است. 

باتوجه به اینکه واردات خودرو بدون قانون ممنوع شده است و واردات مجدد آن نیازی به قانون ندارد که وزیر صمت نیز به صراحت اعلام کرده است، کشمکش مجلس و مجمع تشخیص معلوم نیست با چه هدفی در جریان است، زیرا بدون قانون جدید هم واردات خودرو می تواند به زودی آزاد شود. 

پایان/


ت ت
کدخبر: 72816 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها