افزایش حقوق برای بازنشستگان در این تاریخ تعیین شده/ موسپیدان بالاخره خوشحال شدند

میرهاشم موسوی اعلام کرده که مواد 96 و 111 قانون کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان اعمال خواهد شد و با توجه به این موضوع و همکاری دولت، از اردیبهشت ماه حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی بالا خواهد رفت.

افزایش حقوق برای بازنشستگان در این تاریخ تعیین شده/ موسپیدان بالاخره خوشحال شدند

به گزارش منیبان؛ اخیرا جلسه‌ای بین موسوی با معاونان سازمان تامین اجتماعی، رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران و همچنین مدیریت اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری برگزار و در آن درباره افزایش حقوق مستمری بگیران در ماه آینده تصمیم گیری شد. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فرآیند افزایش حقوق مستمری بگیران با همکاری دولت در ماه آینده اجرایی می‌شود.

طبق آخرین اخبار، اعمال ماده‌های 96 و 111 افزایش حقوق بازنشستگان با بررسی کارشناسی درباره بالا رفتن مستمری بازنشستگان حداقل بگیر اعمال خواهد شد. برای افزایش حقوق سایر سطوح، جلسات کارشناسی و بحث و تبادل نظرها ادامه خواهد داشت.

 

مشکلات عمده مستمری بگیران تامین اجتماعی

براساس آمار و اطلاعات موجود، تعداد مستمری بگیران اصلی تامین اجتماعی تقریبا 4 میلیون و 355 هزار نفر است. تمامی این جمعیت در سال جاری مشمول افزایش حقوق می‌شوند. با احتساب افرادی که تحت تکلف این گروه از مستمری بگیران هستند، تقریبا بیشتر از 44 میلیون نفر از جمعیت کشور عضو تامین اجتماعی محسوب می‌شوند.

سال گذشته بازنشستگان نه تنها با مسئله کم بودن مبلغ پرداختی، بلکه با اعطای به موقع عیدی‌ها و … هم مشکل داشتند. عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1401 دیرتر از گروه‌های دیگر واریز شد. ضمن اینکه این گروه از رقم پرداختی حقوق خود هم رضایت ندارند و معتقدند در شرایط کنونی و با وجود تورم شدیدی که در کشور وجود دارد، مبلغ پرداختی به آن‌ها ناچیز و کم است.

ت ت
کدخبر: 76201 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها