همه چیز درباره درگاه پرداخت بین المللی، ‌ویژگی ها و مزایا و معایب درگاه پرداخت بین المللی چیست؟

احتمالاً می‌دانید که این روزها خرید و فروش در سطح بین‌المللی آن‌قدری رایج شده است که دیگر نیازی به سفر و خرید مستقیم از کشورهای مد نظر نیست و زیر سایه‌ی اینترنت، معاملات و پرداخت‌های بین‌المللی به راحتی قابل انجام است. خیلی از مدیران به فکر گسترش کسب‌‌و‌کارشان در سطح جهانی هستند و خیلی از دارندگان فروشگاه‌ها یکی از برنامه‌ی‌شان خرید کالای خارجی است.

همه چیز درباره درگاه پرداخت بین المللی، ‌ویژگی ها و مزایا و معایب درگاه پرداخت بین المللی چیست؟

اما در این میان مسئله‌ی اصلی تراکنش‌های مالی بین دو طرف یعنی صاحبان شرکت‌ها با مشتری‌ها با ارزهای مختلف است. درست این‌جاست که ضرورت وجود یک درگاه پرداخت بین‌المللی و کاربرد آن اهمیت پیدا می‌کند‌. به همین دلیل در ادامه‌ی این مقاله می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.‌

درگاه پرداخت بین‌المللی چیست؟

درگاه پرداخت بین‌المللی یک‌جور رابط جهانی در تراکنش‌های مالی است که  تراکنش‌های بین حداقل دو کشور با ارزهای مختلف را به هم مرتبط می‌کند. در واقع اگر فروشگاه یا کسب‌وکار شما مجهز به این درگاه پرداخت اینترنتی باشد می‌توانید از طریق شبکه‌های بانکی بین‌المللی محصولات و خدمات خود را به مشتریانی در نقاط مختلف جهان ارائه بدهید.

در کل شرکت‌ها، مشتری‌ها، بانک‌ها و مؤسسات برای پرداخت‌های برون مرزی یا پرداخت‌های جهانی و با توجه به این‌که هر کشوری مجموعه‌ای از قوانین اقتصادی خاص خود را دارد، می‌توانند از درگاه‌های بین‌المللی استفاده کنند و به طور مثال با ویزار کارت یا مستر کارت نقل و انتقالات وجوه خود را با خیال راحت در بستری امن تکمیل کنند.

چرا استفاده از درگاه پرداخت بین‌المللی مهم است؟

 باید بگوییم که به طور کلی درگاه پرداخت سیستمی است که در بستر اینترنت  اطلاعات کارت مشتری را برای تایید به فروشنده نشان می‌دهد که این مورد در تسهیل و مدیریت تراکنش‌ها ضروری است. حالا کسب‌وکارهایی که به دنبال پرداخت‌های بین‌المللی هستند در کنار این مورد به قابلیتی نیاز دارند که پرداخت‌های جهانی یا چند ارزی را ارائه بدهد.

از طرفی امکان لازم را برای ایجاد ارتباط با شیوه‌های اقتصادی بین‌المللی داشته باشد و حتی به چندین زبان هم ارائه بشود؛ پس استفاده از درگاه پرداخت بین‌المللی برای رفع این نیازها برای صاحبان کسب‌وکارها مهم می‌شود.

البته در مورد کشور خودمان هم بد نیست بدانید از آن‌جایی که بانک‌های ایرانی به خاطر وجود تحریم نمی‌توانند در شبکه‌های بانکی جهانی عضو بشوند و به دنبال آن کارت‌های بانکی ایرانی در سطح بین‌المللی قابل استفاده نیست، حتی این امکان وجود ندارد که با کارت بانک خارجی از فروشگاه‌‌های ایرانی خرید کرد؛ پس ضرورت استفاده از درگاه پرداخت بین‌المللی پر رنگ‌تر می‌شود.

درگاه پرداخت بین‌المللی

 مزایای استفاده از درگاه پرداخت بین‌المللی

 تجارت بین‌المللی باعث جذب مشتریان بیشتر به کسب‌وکار شما می‌شود، این مورد وقتی با سهولت در پرداخت و مجهز کردن سایت‌تان به درگاه‌ پرداخت بین‌المللی همراه باشد بیشتر هم می‌شود. در واقع این مزیت اصلی درگاه‌‌های بین‌المللی است و مزیت‌های بعدی شامل موارد زیر می‌باشد.

  • سرعت بالا در تراکنش‌های مالی 
  • ایجاد شرایطی که دیگر نیازی به ترک کشور و خرید مستقیم نیست‌
  • نرخ های مطلوب
  • دسترسی به ارزهای مختلف
  • نگرش مطلوب به افراد غیر مقیم
  • امکانات گسترده‌ مثل برداشت به دیگر سیستم‌های پرداخت یا بانک که می‌‌تواند در مدیریت جریان‌های نقدی کمک کننده باشد
  • سطح بالای امنیت و حفاظت از وجوه
  • قابلیت شناسایی دقیق هویت مشتری

 خطرات و معایب سیستم‌های پرداخت بین المللی

در کنار مزایای سیستم های پرداخت ممکن است معایب خاصی هم داشته باشند. معایبی هم در مورد درگاه‌ی بین‌المللی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • عدم اعتماد مشتریان بالقوه سیستم‌های پرداخت به دلیل این‌که هنوز به اندازه بانک‌ها در بین مشتری‌ها  جا نیفتاده‌اند.
  • محدوده‌ی خدمات این سیستم‌ها به شکلی است که در مقایسه با تعداد خدمات بانک کمی محدودتر هستند.‌
  • افزایش الزامات نظارتی روی سیستم‌های پرداخت بین‌المللی به شکل فزاینده‌ای است و رعایت قوانین باید کاملاً انجام بشود چراکه این وسط  قوانین AML  یا همان ضد پول‌شویی وجود دارد که باید رعایت بشود‌ و در ادامه شاید محدودیت‌هایی هم به وجود بیایید.‌
  • خطر مسدود شدن حساب و مسدود شدن مبالغ وجود دارد که باز مرتبط می‌شود با ضرورت نظارت کامل روی تراکنش‌ها و رعایت قوانین که با وجود شبه امکان مسدود شدن وجود دارد.

ویژگی‌های مهمی که  در انتخاب درگاه پرداخت بین‌المللی باید به آن‌ها توجه کنید

توجه به ویژگی‌های امنیت درگاه پرداخت: وجود امنیت در درگاه‌های پرداخت باعث بالا رفتن اعتبار کسب‌وکار شما و اطمینان بیشتر مشتری می‌شود. باید بدانید که همیشه امکان کلاهبرداری و تقلب در دنیای اینترنت چه در معاملات داخلی چه در معاملات برون مرزی وجود دارد. علت اصلی آن هم بر می‌گردد به این‌که در خرید اینترنتی شناسایی دقیق مشتری و تشخیص هویت شاید کمی دشوار باشد. با این اوصاف به سمت درگاه‌های پرداختی بروید که به طور مثال در ویژگی‌های امنیت آن‌ها حتماً رمزنگاری نقطه به نقطه و بیمه‌ی نقض اطلاعات وجود داشته باشد. 

هزینه‌های انجام تراکنش‌های مالی: در ابتدا باید بگوییم که همیشه هزینه‌ها را با توجه به خدماتی که ارائه می‌شود و کیفیت آن‌ها مقایسه کنید. این هزینه‌ها می‌توانند شامل آبونمان‌های ماهیانه و سالیانه، کارمزد تراکنش‌ها، هزینه‌های نگهداری راه‌اندازی حساب، هزینه‌های انطباق PCI باشند. از آن‌جایی که امکان دارد شما به دنبال هزینه‌های جانبی مقرون به صرفه باشید سعی کنید در انتخاب خود هزینه‌ی کم را فدای کیفیت نکنید.

پشتیبانی مناسب و ۲۴ ساعته: مسلماً در استفاده از درگاه‌های پرداخت امکان پیچیدگی و مشکلات احتمالی وجود دارد. یک درگاه پرداخت بین‌المللی با ویژگی پشتیبانی ۲۴ می‌تواند به راحتی مشکلات احتمالی را برای‌تان رفع کند و پاسخگوی سوالات شما باشد. وقتی در مسیر معاملات خارجی قرار دارید اگر نتوانید مشکل‌ احتمالی را سریع رفع کنید دچار مشکلات بزرگ‌تری خواهید شد. بد نیست بدانید این مشکلات احتمالی در معاملات داخلی هم  ممکن است به وجود بیاید و به طور کلی در ایران شرکت‌‌های پرداخت‌یار مثل رایان‌پی که درگاه‌های پرداخت واسط به پذیرنده ارائه می‌دهند هم ویژگی  پشتیبانی ۲۴ ساعته را دارا هستند.

سازگاری درگاه پرداخت بین‌المللی با سیستم عامل حساب تجارت: توجه داشته باشید که باید درگاه پرداخت انتخابی شما با سیستم عامل و پلتفرم مورد نظرتان ادغام بشود‌؛ پس هنگام انتخاب درگاه پرداخت بین‌المللی حتماً به این مورد که با اغلب سیستم‌ عامل‌ها و پلتفرم‌ها سازگاری دارد یا نه توجه کنید.

درگاه پرداخت بین‌المللی با ارزدیجیتال

یکی دیگر از روش‌های که امکان فروش آنلاین در سرتاسر جهان به کسب و کارهای اینترنتی می‌دهد، استفاده از درگاه پرداخت با ارزدیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، سولانا است. ارزهای دیجیتال بوجود آمده‌اند تا تمرکز زادیی کنند و مراحل پیچیده نقل و انتقال پول را سریع‌تر و کم‌هزینه تر کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد درگاه پرداخت ارزدیجیتال، می‌توانید به مقاله " ارزدیجیتال، آینده پرداخت های اینترنتی هستند! " مراجعه نمایید.

درگاه پرداخت بین‌المللی

در مجموع امروزه گسترش کسب‌وکار در سطح بین‌المللی و پیشرفت و فروش در سطح جهانی با افتتاح حساب ارزی و تهیه‌ی درگاه پرداخت بین‌المللی دیگر کار پیچیده و سختی نیست.‌ با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان شد و ویژگی‌های مهمی که در انتخاب یک درگاه بین‌المللی وجود دارد به نظر می‌اید استقبال از تجارت در سطح جهانی روز به روز بیشتر هم می‌شود.


ت ت
کدخبر: 77767 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها