درگاه پرداخت شخصی چیست؟ مزایا و کاربردهای اصلی درگاه پرداخت شخصی

چقدر راجع به پرداخت‌های مربوط به امور شخصی آن ‌هم از طریق درگاه‌ پرداخت شخصی اطلاعات دارید؟ راستش در اکثر تراکنش‌های مالی وقتی افراد از روش کارت‌به‌کارت استفاده می‌کنند امکان دارد با چالش‌هایی مثل فراموش کردن شماره کارت، عدم انتقال پول مورد نظر به دلیل سقف مشخص روزانه، عدم دسترسی به عابر بانک رو‌به‌رو بشوند.

درگاه پرداخت شخصی چیست؟ مزایا و کاربردهای اصلی درگاه پرداخت شخصی

خب در این موقعیت یکی از بهترین گزینه‌ها تهیه‌‌ی یک درگاه شخصی یا همان لینک پرداخت است که می‌تواند تمام این دغدغه‌ها را کنار بزند و حتی انتخاب خوبی برای افرادی باشد که به دلیل امنیتی نمی‌خواهند اطلاعات بانکی خود را به دیگران ارسال کنند. با این اوصاف اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید. 

درگاه پرداخت شخصی چیست و چگونه کار می‌کند؟

درگاه پرداخت ipg سیستمی است که امکان تراکنش های مالی در بستر اینترنت را فراهم می کند. به این معنی که مشتریان شما می توانند بدون مراجعه حضوری به بانک یا نرم افزارهای بانکی، اقدام به پرداخت آنلاین مبلغ اعلام شده به حساب شما کنند.

در واقع این درگاه پرداخت اینترنتی یک لینک اختصاصی برای شماست تا به جای ارسال شماره کارت و مشخصات به واریز کننده، نرم‌افزاری به شکل نوشته و آدرس اینترنتی در اختیار او قرار بدهید تا از طریق آن وارد صفحه پرداخت شده و مبلغ مورد نظر را به حساب شما واریز کند‌.

لینک پرداخت را می‌توانید از طریق پیامک، ایمیل یا کانال‌های ارتباطی مختلف در اختیار شخص یا اشخاص مورد نظرتان بگذارید. شما این امکان را دارید که مبلغ مشخصی را با لینک بفرستید و شخص مقابل آن را به‌طور دقیق به حساب‌تان واریز کند یا این‌که اجازه بدهید طرف مقابل مبلغ مورد نظر خودش را پرداخت کند. این مورد بستگی به نوع استفاده‌ی شما از درگاه پرداخت دارد.

اگر شما کالا یا خدماتی را با قیمت مشخصی ارائه می‌دهید؛ پس هزینه را درج کرده و لینک را ارسال می‌کنید، البته می‌توانید یک توضیح مختصر و مشخصی را برای مبلغ پرداختی درج کنید‌‌. مثلاً نام، توضیح کوتاهی از کالا و تعداد آن را بنویسید. در صورتی که جای توضیح را خالی بگذارید، شخص مقابل می‌تواند بعد از مشخص‌کردن وجه مورد نظر توضیح آن را نوشته و بعد پرداخت را انجام بدهد.

در صورتی هم که قرار باشد به طور مثال بیعانه‌ای یا هدیه و مبلغی برای امور خیریه واریز بشود، دیگر نوشتن رقم مبلغ به عهده‌ی واریز کننده است.

 

مزایای استفاده از درگاه پرداخت شخصی

  • یکی از مزایای اصلی این است که شما دیگر با چالش نگهداری فیش‌های واریزی و نگرانی از مدیریت تراکنش‌ها رو به رو نیستید. همه چیز در پنل اختصاصی برای شما مشخص می‌شود. 
  • امکان دریافت مبلغ تا سقف ۵۰ میلیون تومان را دارید. در واقع اگر هزینه‌ی مد نظر شما بیشتر از سقف مجاز انتقال باشد، دیگر مجبور نیستید که زمان بگذارید و به طور مثال از روش‌های سانتا یا پایا استفاده کنید. وقتی نیاز دارید در همان لحظه تراکنش مالی انجام بشود و از تکمیل فرایند خرید یا واریز طرف مقابل مطمئن بشوید، تهیه یا ساخت درگاه پرداخت شخصی می‌تواند این معضل را به راحتی حل کند.
  • می‌توانید به راحتی به بررسی آنی موفق/ناموفق بودن انتقال وجه بپردازید.
  • می‌توانید درگاه پرداخت شخصی مجزا روی هر شماره حساب را داشته باشید.
  • تسویه روزانه و به صورت خودکار را دارید.
  • کارمزد پرداخت‌ها کمتر از کارمزد کارت به کارت است.

کاربردهای اصلی درگاه پرداخت شخصی چیست؟

پرداخت مبالغ برای امور خیریه

شاید دیده‌اید که بعضی افراد خاص یا چهره‌های مشهور یا صاحب یک موسسه‌ی خیریه برای کمک رسانی و امور خیریه لینکی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. در واقع یکی از مواردی که لینک پرداخت یا همان درگاه پرداخت شخصی در آن کاربرد دارد، در این زمینه است که واریز کننده‌ها به راحتی وارد صفحه‌ی پرداخت شده و مبلغ مد نظر خود را پرداخت می‌کنند.

کاربرد برای فروشگاه‌های بدون سایت

همان‌طور که می‌دانید خیلی از افراد به شکل آنلاین محصولات یا خدمات خود را در بستر اینترنت و از طریق یک سری برنامه‌ها مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و ... ارائه می‌‌دهند. از آن‌جایی که این افراد برای کسب‌وکار خود وب‌سایت ندارند و در واقع درگاه پرداخت اینترنتی روی وب‌سایت کاربرد دارد، استفاده از درگاه پرداخت شخصی یا همان لینک پرداخت می‌تواند بهترین انتخاب باشد. مثلاً شما به عنوان دارنده‌ی یک فروشگاه آنلاین در رسانه‌ی پر طرفداری مثل اینستاگرام می‌توانید این درگاه‌ را از طریق شرکت‌های واسط مثل رایان‌پی تنها با احراز هویت و در کمترین زمان تهیه کنید.

پرداخت شارژ و هزینه‌ی ساختمان

همان‌طور که می‌دانید این روزها با افزایش آپارتمان نشینی حتی در شهرهای کوچک خانواده‌های زیادی در یک مجتمع چندین واحده ساکن هستند و مدیر ساختمان مسئول جمع‌ کردن شارژها و هزینه‌ها از ساکنین است. در این موقعیت مدیر ساختمان با استفاده از درگاه پرداخت شخصی می‌تواند دغدغه‌ی فرستادن شماره کارت و مدیریت تراکنش‌ها را کنار بزند و اعضای ساختمان خیلی راحت از طریق لینکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، مبالغ را به حساب مدیر واریزکنند.

درگاه پرداخت شخصی چیست؟

 پرداخت وام‌های دوستانه و خانگی

در چند سال اخیر به خصوص از زمانی که زنان جامعه بیشتر به سمت اشتغال و استقلال مالی رفته‌اند، ماجرای وام‌های خانگی بسیار داغ است، حتی کارکنان و کارمندان شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از این وام‌ها استقبال می‌کنند. یکی از کاربردهای درگاه شخصی می‌تواند در این ماجرا باشد. یعنی لینک پرداخت توسط نمایند‌ه‌ی به اعضا ارسال می‌شود تا آن‌ها با ورود به صفحه‌ی پرداخت مبلغ مورد نظر را به حساب نماینده واریز کنند.

کاربرد در فروشگاه‌های فیزیکی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها

استفاده از لینک پرداخت در فروشگاه‌ها فیزیکی و رستوران‌ها یا کافی‌شاپ‌ها در کنار افزایش سرعت در انتقال مبالغ در واقع یک وجه‌ی حرفه‌ای و شکیل به کسب‌وکارها می‌بخشد. در این روش لینک‌ پرداخت به مشتری پیامک می‌شود تا مشتری جزئیات مبلغ مورد نظر را ببیند و پرداخت خود را انجام بدهد.

سایر کاربردها

می‌توان به جرئت گفت که استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی شخصی کاربردهای زیادی دارد. مثلاً کسانی که در اپلیکیشن‌های خاصی فعالیت دارند و در کار فروش لوازم دست دوم هستند، افرادی که مغازه و ملکی را اجاره می‌دهند یا در سفرهای دسته جمعی هستند و در موارد مشابه می‌توانند از مزیت‌های لینک پرداخت بهره ببرند.

نحوه دریافت درگاه پرداخت شخصی

درگاه پرداخت شخصی چیست؟

برای دریافت درگاه و صفحه پرداخت شخصی، شما می‌توانید از طریق لینک زیر وارد فرم درخواست درگاه پرداخت شخصی شده و اطلاعات هویتی خود را وارد نمایید. پس از تکمیل فرم و بارگزاری مدارک هویتی مانند کارت ملی، شناسنامه یا …، کارشناسان رایان‌پی مدارک و اطلاعات هویتی شما را بررسی می‌نمایند و در صورت تایید شدن اطلاعات و مدارک هویتی ارسال شده، نهایتا تا یک روز کاری پس از تکمیل مراحل فوق، با شما تماس خواهند گرفت و شما را تا دریافت درگاه پرداخت شخصی همراهی خواهند کرد.

https://rayanpay.com/register-request/

 

خلاصه این‌که اگر به دنبال انجام یک سری تراکنش‌های مربوط به امور شخصی هستید که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد و می‌خواهید از دغدغه‌هایی مثل مدیریت تراکنش‌های روزانه و ماهانه یا مشکلاتی که در روش کارت‌به‌کارت وجود دارد، راحت بشوید، استفاده از درگاه پرداخت شخصی یک راه آسان است که می‌تواند تراکنش‌های مالی شما را در محیطی امن سرعت ببخشد.


ت ت
کدخبر: 78617 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها