چگونه در ایران بیت کوین بخرم؟ آموزش خرید بیت کوین

خرید بیت کوین، یکی ازاصلی‌ترین فعالیت تریدرهای دنیاست.

چگونه در ایران بیت کوین بخرم؟ آموزش خرید بیت کوین

خرید بیت کوین، یکی ازاصلی‌ترین فعالیت تریدرهای دنیاست. این رمزارز در ایران نیز طرفدار بسیاری دارد و تمایل به خرید بیت کوین بین معامله‌گران ایرانی، روز به روز بیشتر می‌شود. در این بین شاید برای این افراد این سوال مطرح شود که چگونه می‌توانیم در ایران بیت کوین بخریم؟ در این قسمت از مقالات سایت، به آموزش خرید بیت کوین و روش‌های مربوط به آن می‌پردازیم. برای آشنایی با خرید بیت کوین، با ما همراه باشید.

آموزش خرید بیت کوین در ایران

همان‌طور که احتمالا می‌دانید و در ابتدای این نوشتار گفتیم، بیت کوین یک ارز دیجیتال است. بنابراین، برای خرید و فروش آن باید از اینترنت استفاده کنید. متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن، در بازار معاملات جهانی کاربران ایرانی حق معامله‌ی محدودی دارند و در صرافی‌هایی مثل بایننس، نمی‌توانند به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند. اما به‌هر حال دنیای ارزهای دیجیتال، غیرمتمرکز است و این موضوع به امکان خرید بیت کوین در ایران، کمک می‌کند.

روش های خرید بیت کوین در ایران

خرید به صورت غیر حضوری از صرافی بیت پین

با عضویت در سایت صرافی ارز دیجیتال ایرانی بیت پین، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای خرید و فروش بیت کوین اقدام کنید. صرافی‌های ایرانی این امکان را به کاربران می‌دهند تا با واریز ریال (تومان)، بتوانند بیشتر ارزهای دیجیتال مطرح و مشهور بازار مثل بیت کوین، شیبا، اتریوم و... را معامله کنند.

خرید بیت کوین در صرافی‌ها به دو شکل است. در حالت اول، صرافی به عنوان بستری برای معرفی فروشنده و خریدار و به عنوان واسط، عمل می‌کند. شما با استفاده از یک پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای، می‌توانید بین سفارش‌های فروش، یک قیمت پیشنهاد داده و بیت کوین مورد نیاز خود را بخرید. در حالت دوم، شما به‌طور مستقیم با صرافی وارد معامله می‌شوید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون پیچیدگی خاصی، می‌توانید بیت کوین بخرید.

خرید به‌صورت مستقیم از افراد حقیقی

در برخی از سایت‌های تبلیغ، افرادی اعلام فروش بیت کوین می‌کنند و کاربران می‌توانند با این افراد ارتباط برقرار کرده و با رسیدن به توافق و پرداخت قیمت آن، آدرس کیف پول شخصی خود را داده تا بیت کوین خریداری شده را به آن واریز کنند.

البته باید دقت کنید که برخی از کاربران در گروه‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های تبلیغاتی که ادعای خرید و فروش بیت کوین دارند، بیشتر هدفشان کلاهبرداری به دلیل اطلاعات کم افراد در جامعه است. برخی از افراد هم ماینر دارند. بنابراین، خودشان بیت کوین استخراج می‌کنند و بیت کوین‌هایشان را به صورت حضوری می‌فروشند. جالب اینجا است که با خرید از آن‌ها دیگر نیازی به پرداخت کارمزد ندارید.

مراحل خرید بیت کوین در ایران

مراحل خرید بیت کوین در ایران

برای این‌که بتوانید بیت کوین بخرید و آن را خودتان مدیریت کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

نصب کیف پول اختصاصی

یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای مبادله بیت کوین، داشت کیف پول بیت کوین است. کیف پول، محلی برای ذخیره و حفظ ارزهای دیجیتال شماست که تمام معاملات خود را از طریق آن می‌توانید انجام دهید.

به بیان ساده، هر آنچه که برای معامله بیت کوین نیاز دارید، مانند کلید عمومی و کلید خصوصی، در کیف پول شما قرار دارد. کیف پول ارزهای دیجیتال به سه شکل قابل دسترسی هستند:

  • نسخه کاغذی
  • نسخه سخت‌افزاری به صورت فلش مموری یا موارد مشابه
  • نسخه نرم‌افزاری قابل اجرا روی دسکتاپ، وب و موبایل

در حال حاضر، کیف پول بلاک‌چین، مهم‌ترین و پرطرفدارترین کیف پولی است که برای بیت کوین قابل استفاده است. کیف پول بلاک‌چین، رابط کاربری ساده و آسان دارد که استفاده از آن را برای تمام افراد، حتی تازه‌کارها ممکن کرده است. این کیف پول امکان نصب روی تمام دستگاه‌های دیجیتال را دارد و به کمک آن، کاربران می‌توانند به راحتی مراحل دریافت و ارسال ارزهای دیجیتال رمزگذاری‌شده مثل بیت کوین را، خودشان انجام دهند.

پیدا کردن فروشنده و صرافی معتبر

پس از دانلود نصب کیف پول بلاک‌چین که آموزش آن در اینترنت بسیار است، باید در این گام درخواست خرید بیت کوین خود را با قیمت دلخواه و مورد نظر در یک پلتفرم ثبت کنید. البته این برای افرادی است که قصد دارند معاملات خود را به‌صورت آنلاین و از طریق سایت انجام دهند.

زمانی که فروشنده‌ای با رقم اعلامی شما در پلتفرم برای فروش بیت کوین موافقت کند، خرید بیت کوین انجام و سفارش کامل می‌شود. اگر هم قصد دارید از یک شخص حقیقی و به صورت حضوری بیت کوین بخرید، می‌توانید در صرافی‌های آنلاینی که فضای این کار را فراهم کرده‌اند، ثبت‌نام کنید و سپس به نمایندگی آن مجموعه مراجعه کرده و مراحل خرید بیت کوین به صورت حضوری را انجام دهید.

با کمک این مراحل به سادگی می‌توانید در ایران بیت کوین بخرید و بفروشید. علاوه بر امکان خرید بیت کوین، در صرافی بیت پین می‌توانید بیش از 100 رمزارز دیگر را نیز معامله کنید. بیت پین یکی از برترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است.

مراحل خرید بیت کوین در ایران

گفتار پایانی

خرید بیت کوین همان‌طور که گفتیم، یکی از علاقه‌مندی‌های اصلی تریدرهای ارز دیجیتال است. در خرید بیت کوین باید دقت کنید که تحقیق و بررسی به حد کافی داشته باشید. چرا که در صورت نداشتن دانش کافی، ممکن است که ضرر و زیان بزرگی را متحمل شوید. در این نوشتار کمک کردیم به شما تا مراحل آموزش خرید بیت کوین را یاد گرفته و بتوانید برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، اقدام کنید.


ت ت
کدخبر: 80423 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها