رنو تندر جدید معرفی شد + عکس

داچیا لوگان حالا در نسل سوم خودش قرار دارد و بار دیگر شرکت والدش یعنی رنو قصد دارد نشان خودش را روی این خودروی سدان بگذارد تا آن را در بازارهایی که داچیا لوگان در آن‌ها در دسترس نیست بفروشد. این مدل جدید که این هفته در ترکیه معرفی شد تالیانت نام دارد و جایگزین رنو سیمبل می‌شود که از سال ۱۹۹۹ به عنوان نسل دوم سدان کلیو معرفی شده بود.

رنو تندر جدید معرفی شد + عکس

به گزارش منیبان، رنو تالیانت که نباید با تالیا (نام مورد استفاده برای سیمبل در برخی از بازارها) یا تالیسمان بزرگتر اشتباه گرفته شود، در اصل لوگان بازنشانی ‌شده است. اما چراغ‌های جلو و عقب متفاوتی دارد که بیشتر شبیه مدل‌های کنونی رنو هستند. شاید واضح‌ترین تغییر در عقب باشد، جایی که چراغ‌های عقب C شکل تا روی درب صندوق عقب ادامه پیدا می‌کنند.

رنو همچنین طراحی جلوپنجره را تغییر داده تا کمی شبیه کلیو شود، که با خوشه چراغ‌های جلوی متفاوت برجسته‌تر شده است. چرخ آلیاژی دو-رنگ این مدل را از لوگان داچیا متمایز می‌کند. به طور کلی، ظاهر تالیانت از همتای رومانیایی آن بهتر است، اما این به سلیقه هر شخص بستگی دارد.

0etduGAtv82B

تصاویری از کابین  خودرو  منتشر نشده است، اما بعید است تفاوت زیادی با داچیا لوگان داشته باشد. این به نظر بزرگ‌ترین مدل در کلاس خود باشد، البته سدان‌های زیادی در بخش B بازار باقی نمانده است، چون کراس‌اوورها و شاسی بلندها کل بازار را تصاحب کرده‌اند.

مشخصات فنی این مدل هم منتشر نشده است، اما انتظار داریم از موتورهای سه سیلندر بنزینی استفاده کند. پیشرانه‌های  تنفس  طبیعی و توربوشارژ با حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار محتمل‌ترین گزینه‌ها هستند. رنو تالیانت بسته به موتور احتمالاً با جعبه دنده شش سرعته دستی و جعبه دنده متغیر پیوسته عرضه خواهد شد. یک موتور دوگانه سوز با سوخت LPG برای لوگان در دسترس است که آن را مقرون به صرفه‌ترین پیشرانه دسته و جایگزینی غیرمستقیم برای موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر dCi کرده است.

pMt5uMeYXn6L

فروش رنو تالیانت در  ترکیه  از اواسط سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. در همین حین، عکس‌های لو رفته نشان می‌دهند که داچیا قصد دارد لوگان را به یک واگن با نام احتمالی استپ‌وی تبدیل کند. انتظار می‌رود این مدل در سال ۲۰۲۲ جایگزین واگن لوگان MCV و مینی‌ون لاجی شود.


ت ت
کدخبر: 8674 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها