چه کسانی مانع اجراشدن رتبه‌بندی معلمان شده‌اند؟+ جزییات

سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به اظهارات انتقادی یکی از نمایندگان درباره کارشکنی این سازمان در اجرای قانون رتبه بندی معلمان جوابیه‌ای صادر کرد.

چه کسانی مانع اجراشدن رتبه‌بندی معلمان شده‌اند؟+ جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خانه ملت، رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در تاریخ ۱ خردادماه ۱۴۰۱ در جلسه صحن علنی مجلس  اظهاراتی را درباره عدم اجرای قانون رتبه بندی با عنوان «سازمان برنامه و بودجه مانع اجرای دقیق قانون رتبه بندی فرهنگیان است»، مطرح کرد. خبرگزاری خانه ملت نیز بر حسب وظیفه ذاتی خود، مذاکرات صحن علنی مجلس را پوشش خبری می‌دهد و این مطلب با تیتر فوق منتشر شد.

 روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به اظهارات رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول در صحن علنی مجلس، جوابیه‌ای صادر کرده است که متن این جوابیه به شرح ذیل است:

« قانون رتبه بندی معلمان» در تاریخ  ۱۸/۱۲/ ۱۴۰۰  توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۳/ ۱۲/ ۱۴۰۰ توسط  رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران برای اجرا ابلاغ شده است.

 از آنجا که اصل موضوع همواره مورد تائید رئیس محترم جمهور، اعضای محترم هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور بوده ، با وجود تنگناهای شدید مالی همراهی در خصوص تامین اعتبار مالی لازم صورت پذیرفت.

در همین راستا مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تومان در ردیف (۶۵-۵۵۰۰۰۰) جدول (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با عنوان « اجرای قانون رتبه بندی معلمان» تامین اعتبار شده است که پس از تصویب آئین نامه مربوطه و اجرای قانون بر مبنای منابع درآمد خزانه‌داری کل کشور در اختیار معلمان شاغل در ادارات کل آموزش و پرورش استانها قرار خواهد گرفت.

 از آنجا که بر اساس تبصره (۳) ماده (۶) قانون ذکر شده، تاریخ اجرای قانون ۱۴۰۰/۶/۳۱  است و شامل بازنشستگان بعد از تاریخ مذکور نیز می‌باشد، لذا مبلغ فوق پس از کسر کسورات مربوط به قانون «استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت»، طی ابلاغیه شماره ۱۰۶۵۸۱  مورخ ۱۴۰۱/۸/۳  مبلغ ۳۶۱،۰۰۰ میلیارد ریال ابلاغ اعتبار شده است، که با این مبلغ کل بار مالی مربوط به اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان (شامل ماده (۶ ) و تبصره (۳ ) ذیل ماده مذکور )، حسب وصولی منابع توسط خزانه داری کل کشور طی سال جاری پرداخت خواهد شد.


ت ت
کدخبر: 89925 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها