فوری؛ هوشمندسازی فروش نان در تهران آغاز شد؟/ منتظر گرانی باشیم؟

‌استانداری تهران از اجرای مرحله اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و نصب کارتخوان‌ها از ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در نانوایی‌های تهران خبرداد و افزود: ۶۸۰۰ کارتخوان تحویل نانوایان استان تهران می‌شود.

فوری؛ هوشمندسازی فروش نان در تهران آغاز شد؟/ منتظر گرانی باشیم؟

به گزارش منیبان؛ براساس طرح جدید یارانه نان، قیمت نان تغییر نمی‌کند و دولت دیگر به نانوایی‌ها آرد دولتی نمی‌دهد و به‌ازای فروش نان به نانوا یارانه نقدی پرداخت می‌کند.

حشمت الله عسگری معاون اقتصادی استاندار تهران با اعلام خبر اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان تهران از دوشنبه ۳۰ خرداد گفت: قیمت نان همان نرخ مصوب سال ۱۴۰۰ است و هرگونه افزایش خارج از مصوبه غیرقانونی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و نصب کارتخوان‌ها در سطح نانوایی‌های استان از دوشنبه آغاز و 6800 کارتخوان آماده و تحویل خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ضرورت اجرای این طرح عنوان کرد: اجرای این طرح در سطح کشور باعث کاهش هدررفت سالانه بیش از ۴ میلیون تن نان در کشور خواهد شد و از طرف دیگر با توجه به یارانه‌ای بودن آرد مورد استفاده نانوایی‌ها از قاچاق آن در سطح گسترده‌ای جلوگیری می‌شود.

عسگری اجرای این طرح را عامل مهمی در مدیریت مصرف و برنامه ریزی برای جلوگیری از سو مصرف این کالای استراتژیک دانست.

وی همچنین از دستگاه های اجرایی و نظارتی ذی ربط خواست با تشدید فعالیت گشت های بازرسی، نظارت لازم را در زمینه های بهداشتی و قیمت نان به عمل آورده و مانع از هرگونه سوءاستفاده و تخلف خواهد شد.

منبع: ایرنا


ت ت
کدخبر: 91002 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها