فوری؛ طلا دوباره گران شد!/ قیمت‌ها افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

فوری؛ طلا دوباره گران شد!/ قیمت‌ها افزایش یافت

به گزارش منیبان؛ طلا پس‌از یک هفته پر فرازونشیب و در بحبوحه‌ ترس از تورم جهانی که قیمت آن را به پایین‌ترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسانده بود، نسبتاً ثابت مانده‌است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

متخصصین بازار عقیده دارند کاهش شدید قیمت طلا در هفته گذشته نتیجه افزایش قدرتمند شاخص دلار، موضع فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره و نگرانی در مورد تورم جهانی بوده‌است.

شاخص دلار به سطح ۱۰۷.۷۸ رسید که بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته را نشان می‌داد و باعث شد قیمت طلا تا محدوده ۱۷۱۰ تا ۱۷۸۰ دلار در هر اونس سقوط کند.

سرمایه‌گذاران دلار را به‌عنوان یک پشتوانه ایمن به طلا ترجیح می‌دهند.

انتشار اطلاعات مربوط به لیست حقوق و دستمزد مشاغل بخش غیرکشاورزی در آمریکا نشان می‌دهد ۳۷۲ هزار شغل در ماه ژوئن در آمریکا اضافه‌شده که ۱۰۰ هزار شغل بیشتر از حد انتظار بوده‌است.

این اطلاعات فدرال رزرو را تشویق به افزایش بیشتر نرخ بهره می‌کند تا تورم را پایین بیاورد. این اقدام مانع بهبود قیمت طلا می‌شود.

متخصصان عقیده دارند با توجه به ارزش بالای دلار، انتظار می‌رود قیمت طلا همچنان تحت فشار باشد بنابراین توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران طلا منتظر بمانند تا طلا دوباره روند افزایشی خود را از سر بگیرد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۲۴ سنت رسید و پلاتین با ۲ درصد افزایش، ۸۹۴ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده

بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته‌ای که رو به پایان است، نوسانات زیادی را تجربه کردند. با توجه به سیگنال‌هایی که برای بازارهای مالی وجود دارد، نوسانات آنها در هفته آینده چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

بازارهای دلار، طلا و سکه، در هفته جاری نوسانات زیادی را تجربه کردند. قیمت دلار بازار آزاد، بر اثر نوساناتی که از روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شد و تا میانه‌های هفته اخیر ادامه داشت، حدود دو هزار تومان افزایش و کاهش را به خود دید. اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ثبات نسبی رسید. به گونه‌ای که که قیمت‌ها در بازار نوسان اندکی داشت.

در روزهای میانی هفته، دلار در یک کانال ثابت ماند و در هر دو روز، نرخ آن از کف قیمتی روز قبل بیشتر و از سقف قیمتی کمتر بود.

اخبار منفی و متضاد از مذاکرات برجام و سیگنال‌های افزایشی دیگر دلار را صعودی کرد. از جمله شاید بتوان به چشم‌انداز رشد تورم به ویژه با توجه به انتشار گزارش بانک مرکزی در مورد رشد نقدینگی و پایه پولی اشاره کرد.

در مقابل اما؛ اقدام بانک مرکزی به ارزپاشی در بازار، دلار را بار دیگر به مدار کاهش قیمت بازگرداند. هر چند بعد از ظهر دیروز، برخی فعالان بازار ارز از کمبود دلار و نبود پیشنهاد برای معامله خبر می‌دادند، اما امروز هم ثبات در قیمت دلار همچنان ادامه دارد.

ت ت
کدخبر: 95565 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها