تبیین کاربردهای پروتئین‌های نوترکیب در ایجاد صنایع بزرگ

کارگاه آنلاین تخصصی فرصت‌های ایده‌پردازی و کارآفرینی در حوزه پروتئین‌های نوترکیب برگزار می‌شود.

تبیین کاربردهای پروتئین‌های نوترکیب در ایجاد صنایع بزرگ

به گزارش منیبان، تولید پروتئین‌‌ها‌‌ی نوترکیب یکی از مهمترین دستاوردهای زیست فناوری در قرن بیستم است؛ چرا که استفاده از قدرت طبیعی سلول‌‌ها‌‌ی میزبان پروکاریوتی و یوکاریوتی در بیان پروتئین‌‌ها‌‌ی نوترکیب باعث توسعه صنایع چند میلیارد دلاری شده است.

پروتئین‌های نوترکیب معمولاً برای تولید محصولات دارویی، پلیمرهای مبتنی بر پروتئین برای انتقال دارو، آنتی‌بادی‌ها و آنزیم‌ها برای درمان بیماری، داربست‌های پروتئینی برای مهندسی بافت به کار برده می‌شود.

مهیار رفیعی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های کارآفرین و از فعالان کارآفرینی کشور در حوزه‌های دارو، زیست شناسی، زیست فناوری در گفت‌وگو با ایسنا، حوزه پروتئین‌های نوترکیب را یکی از مهمترین و جذاب‌ترین حوزه‌های زیست فناوری و زیست شناسی دانست و گفت: تولید محصولات دارویی جهت درمان هدفمند برخی بیماری‌ها و تولید برخی هورمون‌های نوترکیب با کاربردهای بسیار گسترده در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌ها و تولید برخی واکسن‌های نوترکیب از مهمترین مزایای این نوع پروتئین‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به جهت اهمیت و جایگاه این حوزه در ارتقاء و اعتلاء مقوله کارآفرینی کشور، کارگاه تخصصی فرصت‌های ایده پردازی و کارآفرینی در حوزه پروتئین‌های نوترکیب در روز  ۵ مردادماه جاری برگزار می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: این کارگاه با همت انجمن زیست‌شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ت ت
کدخبر: 95848 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها