سئو؛ یک راهکار کاملا هوشمندانه برای توسعه و تحول کسب و کار

امروزه با فراگیر شدن استفاده از اینترنت و نفوذ این پدیده در تمام جنبه‌های زندگی انسان، بسیاری از افراد برای دستیابی به محصولات و خدمات مورد نیاز خود، در فضای اینترنت به جستجو می‌پردازند. درصد زیادی از جستجوهایی که در فضای اینترنت انجام می‌گیرد، توسط موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود.

سئو؛ یک راهکار کاملا هوشمندانه برای توسعه و تحول کسب و کار

 گوگل سایت‌های ارائه دهنده خدمات و محصولات مورد نظر کاربر را بر اساس یک سری الگوریتم‌ها رتبه‌بندی کرده و به عنوان نتیجه نمایش می‌دهد. سئو سایت اقداماتی است که سایت‌های مختلف برای کسب رتبه بالاتر در جستجوی گوگل و بر اساس کلمات کلیدی انجام می‌دهند.

اهمیت سئو در رشد و توسعه کسب و کار

در فرایند بازاریابی دیجیتال تولید محتوا سایت بر اساس اصول سئو، قوی‌ترین ابزار به حساب می‌آید که می‌تواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند. کسب و کارهایی که در فضای آنلاین اصول سئو را به بهترین شکل ممکن اجرا کرده باشند، شانس بیشتری برای دیده شدن توسط مخاطبان دارند که می‌تواند موفقیت آن‌ها را تضمین کند.

با نگاهی به برندهای بزرگ و کسب و کارهایی که توانسته‌اند به موفقیت دست پیدا کنند می‌توان دریافت که آن‌ها سئو داخلی و سایت را کاملا جدی گرفته‌اند و هزینه‌های زیادی را در این راه صرف کرده‌اند. در نتیجه طراحی سایت و برنامه‌ریزی برای تولید محتوا بر اساس اصول سئو از جمله اقدامات ضروری است که برای دور نشدن از رقبا باید مورد توجه قرار بگیرد.

مزایای سئو سایت و تأثیر آن بر توسعه کسب و کار

سئو یکی از روش‌های نوین بازاریابی جهت افزایش فروش و جذب مشتری برای خدمات کسب و کارهای مختلف به حساب می‌آید. البته که روش‌های و راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان برای توسعه کسب و کار از آن‌ها استفاده کرد. اما چه چیز باعث می‌شود که انتخاب سئو سایت برای سرمایه‌گذاری و استراتژی فروش نسبت به سایر روش‌ها در اولویت قرار داشته باشد؟ سئو مزیت‌هایی دارد که باعث می‌شود انتخاب آن به عنوان روشی برای توسعه کسب و کار در اولویت باشد. برخی از این مزایا به شرح زیر است.

کسب سهم بیشتر از بازار

بسیاری از افراد پیش از اقدام به خرید یک محصول یا انتخاب یک نوعی از خدمات، به موتورهای جستجو مانند گوگل سرزده تا بتوانند اطلاعات کامل‌تری بدست آورند. سئو سایت شرایطی را فراهم می‌کند که کسب و کار شما در زمان مناسب در بهترین مکان باشد و در صورت جستجوی محصولات و خدمات شما، کاربران به سمت سایت شما هدایت شوند.

بر اساس آمار 90 درصد از کل ترافیک اینترنت در دنیا توسط موتورهای جستجو ایجاد می‌شود که درصد زیادی از آن مربوط به گوگل است. همچنین 81 درصد از کاربران اینترنت، قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمات از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند.

از این رو تمرکز بر سئو در سایت و بالا بردن رتبه در موتورهای جستجو باعث می‌شود که کسب و کار شما از رقبا سبقت گرفته و بتواند مشتریان بیشتری جذب کند. در رقابت سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، کسب و کارهایی پیروز خواهند شد که زودتر و جدی‌تر وارد این حوزه شده و به راه ادامه بدهند.

  • هزینه کم

سئو در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی مرسوم هزینه‌ به مراتب کمتری برای صاحبان کسب و کار دارد. سایر روش‌های تبلیغاتی مانند بیلبورد، تلویزیون و غیره برای مدت محدودی فعال هستند و به هزینه‌های زیادی نیاز دارند. اما سئو و تولید محتوا سایت روشی مقرون به صرفه و کم‌هزینه‌تری به حساب می‌آیند. البته که این موضوع نشان دهنده کم‌ ارزش بودن این روش نیست بلکه شرایطی را فراهم می‌کند که صاحبان کسب و کار بتوانند با یک هزینه معقول و به صرفه به سودآوری و درآمد خوبی دست پیدا کنند.

  • برگشت مشتریان

به طور معمول اگر مشتریان برای اولین بار از یک سایت خرید کرده یا خدماتی دریافت کنند، در دفعات بعدی سایت مربوطه را برای خرید یا استفاده از خدمات در اولویت قرار می‌دهند. سئو شرایطی را فراهم می‌کند که مشتریان برای اولین بار به سایت شما وارد شده و اقدام به خرید یا استفاده از خدمات کنند. در واقع سخت‌ترین مرحله که جذب مشتری است توسط سئو انجام می‌شود و این حفظ مشتری است که در اولویت قرار می‌گیرد که باید توسط ایجاد اثرگذاری در ذهن مخاطب انجام شود.

  • بازدهی بالا

اگر هزینه صرف شده برای سئو و سود بدست آمده از طریق آن را با یکدیگر مقایسه کنید متوجه خواهید شد که بازدهی قابل توجهی داشته است به طوری که در برخی مواقع میزان بازدهی بالاتر از هدف‌گذاری اولیه برای کسب و کار است.

  • اثر ماندگار

اثر سئو سایت بر کسب و کارها نسبت به سایر کمپین‌ها ماندگارتر است. در صورتی کسب و کارها تولید محتوا سایت خود را بر اساس سئو کلاه سفید انجام دهند، اثر سئو بر کسب و کار تا مدت‌ها ماندگار می‌ماند. اما در صورتی که محتوا بر اساس سئو کلاه سیاه انجام شده باشد، اثرات آن از ماندگاری کمتری برخوردار است. به همین دلیل انتخاب استراتژی مناسب و همچنین متخصصان و مشاوران در این زمینه برای اجرای صحیح سئو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار بگیرد.

  • اعتماد کاربران

درصد زیادی از کاربران اینترنت سوال‌های خود را از موتورهای جستجو به ویژه گوگل می‌پرسند و نسبت به پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنند، اعتماد کامل دارند. پس از نظر کاربران، سایت‌هایی که توسط گوگل در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار می‌گیرند، شایسته‌ترین گزینه‌ها در حوزه مورد نظر هستند. کاربران به رتبه‌بندی گوگل اعتماد دارند و موتورهای جستجو را بی‌طرف می‌دانند. پس صاحبان کسب و کار می‌توانند با هزینه کمتری نسبت به روش‌های مختلف تبلیغات، از طریق سئو سایت در رتبه‌های بالا قرار بگیرند و در نتیجه به سایت‌های مورد اعتماد از سوی کاربران تبدیل شوند.

 

سئو روشی نوین در بازاریابی

در دنیای امروز مدل‌های کسب و کار تغییرات زیادی داشته است و از حالت سنتی به شکل آنلاین درآمده است. دلیل این تغییر، بازدهی بیشتر تبلیغات آنلاین در جذب مشتریان به سمت کسب و کارها نسبت به روش‌های قدیمی و سنتی است. به همین دلیل امروزه کسب و کارها برای رسیدن به موفقیت از روش‌های مختلف تبلیغات به صورت آنلاین بهره می‌برند. سئو داخلی و سایت از زیر مجموعه‌های بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آید که می‌توان تأثیر قابل توجهی در رشد و توسعه یک کسب و کار داشته باشد.

در واقع سئو مانند روش‌های تبلیغاتی سنتی و آزاردهنده نیست که کاربران و مخاطبان مجبور باشند یک تبلیغ را خوانده یا تماشا کنند. سئو به این شکل عمل می‌کند که تا زمانی که کاربران کلمه کلیدی یا عبارتی که مرتبط با محتوای سایت است را جستجو نکنند، سایت شما در رتبه‌بندی موتور جستجو به نمایش در نخواهد آمد. در واقع با سئو سایت، محصولات یا خدمات یک کسب و کار فقط به کاربرانی که علاقمند به آن هستند نمایش داده می‌شود که این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی بر فروش و توسعه کسب و کار داشته باشد.

جمع‌بندی

در گذشته راه‌ها و روش‌های مختلفی برای معرفی محصولات یا خدمات یک کسب و کار به دیگران به منظور توسعه و رشد آن وجود داشت. معرفی مستقیم کسب و کار، تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها و غیره از جمله روش‌های مرسوم بودند که همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما نفوذ اینترنت در تمامی جنبه‌های زندگی انسان و کمک گرفتن از امکانات آن توسط کاربران برای انجام بسیاری از امور مانند انتخاب و خرید یک محصول یا خدمت، روش نوینی به نام سئو سایت را به وجود آورده است که با هزینه کم، بازدهی بالایی برای کسب و کار به ارمغان آورده و اثرات ماندگارتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

 


ت ت
کدخبر: 102725 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها