آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره و رایگان

اپل ایدی اهمیت امنیتی بسیاری دارد به طوری‌که با فراموش کردن آن عملا نمی‌توانید از گوشی آیفونتان استفاده‌ کنید. آشنا نبودن با فرایند ساخت آن به سادگی منجر به قفل شدن دستگاه شما برای همیشه خواهد شد.

آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره و رایگان

متأسفانه اپل شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایرانی را تحریم کرده است؛ به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم تا ساده‌ترین روش ساخت اپل آیدی را شرح دهیم.

اطلاعات مورد نیاز برای ساخت اپل ایدی

آنچه ساخت اپل ایدی را برای افراد ساکن ایران با مشکل روبه‌رو کرده، شماره تلفن و آدرس (به دلیل تحریم اپل) است.

ما اینجاییم که به شما بگوییم چگونه می‌توانید تحریم‌های اپل را دور بزنید و اپل آیدی خود را بسازید.

آموزش دو روش ساخت اپل ایدی به صورت کاملاً ساده و بدون نیاز به شماره تلفن

روش اول: استفاده از وبسایت

با استفاده از مرورگر خود چه سافاری چه گوگل کروم یا هر مرورگر دیگر وارد سایت https://appleid.apple.com/account شوید.

 در این صفحه نام و نام خانوادگی‌تان وارد کرده و کشور محل سکونت را United States انتخاب کنید و سپس تاریخ تولدتان را وارد می‌کنید. سعی کنید تاریخ تولد واقعی‌تان را وارد کنید، اگر هر تاریخی وارد می‌کنید مهم است که آن را همیشه به یاد داشته باشید. زیرا اگر پسورد اپل ایدی‌تان را فراموش کرده باشید، یکی از مواردی که اپل برای پسورد جدید از شما پرسش خواهد کرد همین تاریخ تولد است.

در مرحله بعد ایمیل‌تان را باید وارد کنید. در حقیقت آدرس ایمیل، همان اپل آیدی‌تان است. به همین دلیل بسیار مهم است که آدرس ایمیل معتبری ارائه دهید.

مرحله بعد انتخاب یک پسورد برای اپل آیدی است. سعی کنید از حروف بزرگ، کوچک، عدد و سمبل استفاده کنید تا پسوردتان قوی باشد. در مرحله دیگر تکرار پسورد از شما خواسته می‌شود.

در مرحله بعدی گوشی اپل از شما سه پرسش می‌کند. پرسش‌ها مهم نیستند ولی جوابی که به آن‌ها می‌دهید مهم است. سعی کنید جواب واقعی به آن‌ها بدهید و اگر جوابی که به این پرسش‌ها می‌دهید واقعیت نداشته باشد، پاسخ‌های خود را به خاطر داشته باشید زیرا این چهار آپشن (تاریخ تولد و پاسخ سه سؤال) تنها راهی است که می‌توانید اپل ایدی‌تان را (در صورت فراموشی پسورد) بازگردانی کنید.

8449a1e5-c5e8-4111-ba20-40dbe3880078

حال باید روی گزینه continue کلیک کنید. در مرحله بعد، اپل یک ایمیل به ادرس ایمیل شما که ابتدا وارد کردید، ارسال می‌کند. این ایمیل شامل یک کد است. کافی است این کد را وارد کرده و سپس روی گزینه next کلیک کنید.

ab6d8a27-b82e-45fc-a083-6c558e312643

در مرحله بعدی باید با قوانین اپل موافقت بکنید و روی گزینه agree ضربه بزنید. به همین سادگی اپل آیدی‌ ساخته می‌شود. تا اینجا 50 درصد راه را آمده‌اید. 50 درصد دوم مسیر را باید در app store انجام دهید.

قبل از اینکه بتوانید از اپل ایدی‌تان استفاده کنید، کافی است وارد App Store  شوید، روی علامت اکانت (علامت ادمک بالای صفحه سمت راست) کلیک کنید. اپل آیدی‌تان (که ادرس ایمیلی است که در مراحل قبل وارد کردید) و پسورد اپل ایدی‌تان را در آن وارد کنید. سپس روی گزینه sign in ضربه بزنید. در این قسمت اپل یک پیغامی می‌دهد «This Apple ID has not yet been used in the iTunes Store»  به معنای اینکه این اپل ایدی تاکنون در iTunes Store استفاده نشده است، روی گزینه «review» کلیک کنید تا اطلاعات را تکمیل کنید.

بعد از انتخاب گزینه «review» یک صفحه جدید باز می‌شود که باید یک سری اطلاعات را در آن وارد کنید. وقتی صفحه باز شد، کلیک مقابل گزینه «Agree to terms and condition» را فعال کنید و سپس گزینه «next» (واقع در قسمت بالا سمت راست) را انتخاب کنید تا به صفحه جدید وارد شوید.

در این صفحه، در قسمت اول برای گزینه «Credit / Debit card»، گزینه «none» را انتخاب کنید. در قسمت پایین به یک ادرس به همراه شهر، ایالت و کدپستی به همراه شماره تلفن نیاز دارید. برای پیدا کردن آدرس، کافی است در گوگل عبارت Apple ID fake address را سرچ کنید. با سرچ این عبارت، کلی صفحات وب برایتان نمایش داده می‌شود که در آن بی‌شمار آدرس فیک وجود دارد. دقت کنید حتماً شهرها و ایالات آمریکا (ایالات متحده) را انتخاب کنید.

921c63b0-397d-42ef-9c18-c26df9576583

برای پیدا کردن شماره تلفن نیز اگر شماره تلفن غیرایرانی دارید، می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید و اگر ندارید برنامه‌ها و وبسایت‌های پولی و رایگان بسیاری هستند که شماره تلفن‌های زیادی به شما می‌دهند. یکی از وبسایت‌هایی که در این زمینه به شما پیشنهاد می‌دهیم، وب‌سایت https://sms-online.co/receive-free-sms است.

بعد از وارد کردن این اطلاعات، روی گزینه Next ضربه بزنید، حال با این پیغام مواجه می‌شوید: «Apple ID completed»  یعنی اپل ایدی‌تان کامل شد. حال تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب گزینه continue است. اکنون می‌توانید هر اپلیکیشنی که می‌خواهید از اپ استور دانلود کنید.

یکی از ساده ‌ترین روش ساخت اپل آیدی همین است که در بالا شرح دادیم.

روش دوم: با استفاده از برنامه iTunes

یکی از راه‌های ساده برای ساخت اپل آیدی استفاده از iTunes است. این برنامه روی همه مک‌بوک‌ها به صورت پیش‌فرض نصب است ولی اگر سیستم‌عامل لپتاپتان ویندوز یا لینوکس است، نگران نباشید، تنها با یک سرچ ساده می‌توانید آخرین ورژن آن را به سادگی و به رایگان دانلود و نصب کنید.

در برنامه iTunes، در قسمت Account، گزینه Sign In را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه از شما خواسته می‌شود تا اپل ایدی و پسوردتان را وارد کنید ولی در قسمت پایین سمت چپ گزینه Create New Apple Id وجود دارد، روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید. بهتر است در این قسمت فیلترشکنتان روشن باشد.

a2b1f5f0-cca6-4db8-92c6-5d5fee6edc66

در صفحه جدید باید ایمیل معتبر که همان اپل ایدی‌تان است وارد کنید. سپس یک پسورد برای آن انتخاب کنید و کشور خود را نیز United States برگزینید. تیک مقابل گزینه Accept Terms and Auditions را بزنید و بعد از آن گزینه Continue را انتخاب کنید.

در صفحه جدید از شما اطلاعات شخصی خواسته می‌شود که شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و سه پرسش درست همانند قبل است. اطلاعاتی را که در اینجا وارد می‌کنید حتماً به خاطر داشته باشید زیرا اگر پسورد اپل ایدی‌تان را فراموش کردید، تنها در صورت دانستن آن‌ها، می‌توانید اپل ایدی‌تان را بازگردانید.

85f67061-201d-49cb-beeb-e75c3b916587

بعد از پر کردن تمامی اطلاعات، روی گزینه Continue کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید. در این صفحه، همانند روش اول، گزینه Payment Method را «None» انتخاب کنید و برای ادرس و شماره تلفن درست مانند روش قبل عمل کنید.

eb0c1315-e133-4c80-983b-adef485965eb

بعد از وارد کردن اطلاعات روی Continue ضربه بزنید. در این قسمت، اپل یک ایمیل به آدرس ایمیلی که در ابتدا وارد کردید، ارسال می‌کند. این ایمیل شامل یک کد است، کافی است تا آن را در این قسمت وارد کنید و روی گزینه «Verify» ضربه بزنید. به صفحه جدیدی هدایت می‌شود، در این صفحه روی گزینه Continue کلیک کنید.

44dbac57-5ee8-43bf-b970-27a1f3b92676

به همین سادگی اپل ایدی‌تان ساخته می‌شود.

در آخر

برای ساخت اپل ایدی روش‌های مختلفی وجود دارد که ما در اینجا سعی کردیم تا ساده‌ترین روش ساخت اپل آیدی به زبانی کاملاً ساده شرح دهیم. در وبلاگ تکنولایف به روش‌های دیگری نیز اشاره شده که می‌توانید با سر زدن به آن از آن‌ها آگاه شوید. امیدواریم که در این مطلب توانسته باشیم تا جوابی مناسب به پرسش شما داده باشیم.


ت ت
کدخبر: 82349 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها