از منطقه مرفه نشین مشهد خیابان احمدآباد چه می‌دانید؟

شهر مشهد به واسطه رفت و آمد زیاد گردشگر و وجود مکان‌های دیدنی متعدد، به یکی از پر بازدیدترین شهرهای ایران تبدیل شده و دارای مناطق لوکس، هتل‌های پنج ستاره و برج‌های لاکچری است.

از منطقه مرفه نشین مشهد خیابان احمدآباد چه می‌دانید؟

 این مقاله درباره یکی از خیابان‌های معروف و مرفه نشین مشهد است که با نام احمد آباد تاریخ غنی این شهر را به دوش می‌کشد. اگر حتی یک بار هم به مشهد سفر کرده‌ باشید اسم این خیابان را شنیده‌اید زیرا خیابان و بلوار احمد آباد یکی از شاهراه‌های مشهد به شمار رفته و به مقاصد گردشگری زیادی مانند کوه سنگی یا ملک آباد نزدیک است. این خیابان اصلی چند فرعی نیز دارد که شامل خیابان راهنمایی، خیابان ابوذر غفاری، خیابان طالقانی، خیابان ناصر خسرو، خیابان ملاصدرا، خیابان عدالت، خیابان محتشمی، خیابان پرستار، خیابان قائم، خیابان بهشت، خیابان عارف، خیابان بخارایی و خیابان کلاه دوز می‌شود. همان‌طور که گفته شد خیابان احمد آباد یک محله مرفه و فاخر در مشهد محسوب شده و دارای یک ایستگاه مترو (ایستگاه شریعتی) است. وسعت محله احمد آباد حدود ۱۶۱۱ هکتار گزارش شده و جمعیت ساکنین آن بر اساس سرشماری که سال ۱۳۸۰ انجام شده حدود ۱۸۰ هزار نفر بوده است. بدیهی است که در این بیست سال زاد و ولد و تغییر در این آمار وجود دارد. اگر با تهیه پرواز تهران مشهد به این شهر زیارتی و سیاحتی سفر کردید بدون شک از این خیابان گذر خواهید کرد. به همین علت این مقاله می‌تواند اطلاعات مفید در عین حال جالبی را در اختیار شما قرار دهد. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

خیابان احمد آباد جایی برای تجربه یک خرید لوکس

همه افراد می‌دانند که وقتی پای یک خیابان مرفه نشین در میان باشد فروشگاه‌ها و مراکز خرید زیادی در اطراف آن تأسیس می‌شود که هم با توجه به نیاز ساکنین منطقه یک مشهد باشد و هم نقطه عطفی در گشت و گذار و تفریح برای اهالی و گردشگران محسوب شود. در این فروشگاه‌های لوکس می‌توانید انواع پوشاک چرم، کیف و کفش، عینک، اکسسوری، سوغاتی و هدیه، لوازم جانبی موبایل، اسباب بازی، فروشگاه مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع لباس زنانه و بچگانه و کلی از موارد دیگر را پیدا کرده و طبق نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید. درون بعضی از این فروشگاه‌ها و مراکز خرید طبقاتی به عنوان فود کورت (رستوران و کافی شاپ) و در بعضی دیگر سالن سینما تعبیه شده که می‌تواند لحظاتی شما را سرگرم کند. این مراکز خرید می‌تواند برای کودکان نیز جالب به نظر برسد زیرا در برخی واحدها اسباب بازی یا لوازم اتاق و سیسمونی به فروش می‌رسد. اگر با تور مشهد از تهران سفر کردید قطعاً به این مراکز خرید مراجعه خواهید کرد و آن‌ها یکی از مناطق گردشگری شما به حساب می‌آید.

 

92fa06df-f346-4bbc-aecd-64bdc72f0214

خیابان احمدآباد منطقه یک شهری به حساب می‌آید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر مشهد در تقسیمات شهری برعکس تهران عمل کرده و نام دهی مناطق برای این شهر، ارتباط خیلی زیادی با موقعیت جغرافیایی آن ندارد. به عنوان مثال همه ما می‌دانیم که منطقه شمیرانات و تجریش نزدیک ارتفاعات شهر تهران است و به همین دلیل منطقه یک شهری به شمار می‌رود. اما در مشهد این طور نیست و مناطق بر اساس معیارهای دیگری انتخاب می‌شوند. در شهر مشهد محله احمد آباد جزو منطقه یک به حساب می‌آید و امکانات رفاهی و تفریحی یا حتی درمانی زیادی را در خود جای داده است. قبل از خرید بلیط قطار مشهد تهران به منطقه احمدآباد سر بزنید چون جایی مناسب برای شب گردی، پیاده روی، خرید، عکاسی، سینما و شکم گردی است. منطقه یک شهر مشهد بوستان کوه سنگی را در یک کیلومتری خود دارد و این موضوع یکی از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید در این منطقه خوش بگذرانید سعی کنید در ساعات ۱۰ الی ۱۴ و برای بعد از ظهر هم از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به خیابان احمد آباد بروید. در این ساعات همه رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های سینما، هایپر مارکت‌ها، فود کورت‌ها، فروشگاه‌ها و ... باز و آماده خدمت رسانی به شما هستند. محله احمد آباد می‌تواند یک رو خوب را برایتان رقم بزند.

 

موقعیت مکانی خیابان احمدآباد در مشهد

خیابان احمد آباد در سال‌ها قبل به عنوان روستای احمد آباد مشهور بوده و جزئی از دارایی‌های رضا رئیس التجار و برادرش بوده است. این خیابان در حال حاضر مابین میدان تقی آباد شریعتی، کوهسنگی و ملک آباد مشهد قرار گرفته است. محله احمد آباد در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین معابر شهری در مشهد بوده و به همین خاطر هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی هم درون آن وجود دارد. اگر علاقه دارید اطلاعات بیشتری راجع به رزرو هتل در مشهد کسب کنید می‌توانید به مقاله‌های از پیش منتشر شده سفرمارکت سری بزنید. لازم است بدانید که این خیابان عریض و طویل از میدان شریعتی شروع شده و تا میدان فلسطین کشیده شده است. در این مسیر فروشگاه‌ها و اقامتگاه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام با ویژ‌گی‌های خاص خود می‌تواند دلتان را ببرد. خیابان احمد آباد آن قدر بزرگ است که اهالی آن را به نام‌های دیگری نیز می‌شناسند. نام‌ سی متری اول (فلسطین) و نام‌های سی متری دوم (ابوذر غفاری، رضا، کلاه دوز و ...) به زبان مشهدی‌ها می‌چرخد. اگر بخواهیم منطقی باشیم متوجه می‌شویم که قرار گذاشتن در این خیابان بزرگ تنها با ذکر احمد آباد عملی دور از عقل است و با بیان نشانی دقیق‌تر می‌توان به اوضاع مسلط شد.

 

f7aae746-400f-45cd-9eba-bbc9134334f9

فاصله خیابان احمد آباد تا حرم مطهر امام رضا (ع)

همه ما در وهله اول مشهد را با نام امام رضا (ع) می‌شناسیم و ناممکن است به این شهر سفر کنیم و به زیارت این حضرت نرویم. پیش‌تر راجع به اقامت در خیابان احمد آباد نیز صحبت کرده‌ایم حال سؤال اینجاست که فاصله زمانی و مسافتی محله احمد آباد تا حرم مطهر امام رضا (ع) چقدر است؟ شاید فکر کنید که با اقامت یا گشت و گذار در این محله فاصله زیادی تا حرم دارید که با حسب ترافیک نمی‌توانید به حرم بروید اما می‌خواهیم تمام افکار شما را نقض کرده و بگوییم که حدوداً از محله احمد آباد تا حرم امام رضا (ع) ۷ کیلومتر است و می‌توانید به راحتی خود را به نزدیک‌ترین ورودی حرم برسانید. گفته می‌شود نزدیک‌ترین باب حرم از سمت محله احمد آباد ورودی باب الجواد است.

 

مشهورترین اماکن در خیابان احمدآباد

در این خیابان معروف و لوکس مراکز درمانی، هتل و رستوران‌های زیادی وجود دارد که آن‌ها هم به نوبه خود به علت قرار گیری در محله احمد آباد از شهرت خاصی برخوردار هستند. یکی از مشهورترین اماکن در این خیابان، هتل هما است. این هتل پنج ستاره با نمای خاص خود در نزدیکی میدان قرار گرفته و در حال حاضر پذیرای گردشگران گرامی است. خوب است بدانید خیابان احمد آباد را به عنوان راسته موبایل فروشان یا بورس ساختمان پزشکان نیز می‌شناسند. از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی معروف در این خیابان می‌توان به بیمارستان قائم و بیمارستان پاستور اشاره کرد. شرکت‌های هواپیمایی بزرگ و متعددی را هم می‌توانید در این خیابان پیدا کنید. از دیگر اماکن مهم این منطقه می‌توان به رستوران ایتالیایی پیکانته، رستوران گل سرخ، روف گاردن هتل سی برگ و ... اشاره کرد. علاوه بر این‌ها خیابان احمد آباد برای خانم‌ها و علاقه‌مندان به خرید از جذابیت خاصی برخوردار است. خیابان احمد آباد پوشاک زنانه مدرنی را مانند مانتو، شومیز، کیف و کفش را برای فروش دارد که در عین حال که می‌توانید از معتبرترین برندها خرید کنید می‌توانید مدتی را به سیاحت و پاساژ گردی مشغول شوید. شاید در این بین پوشاک چرم با کیفیتی هم نگاه شما را به خود جلب کرد و باعث شد دست خالی از فروشگاه خارج نشوید. در این خیابان نام بازارهای معروفی مانند مجتمع تجاری ورسیچ، بازار قسطنطنیه مشهد، مجتمع تجاری خورشید و ... نیز به چشم می‌خورد. خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌توانید به راحتی و با کم‌ترین هدر رفت زمان به مشهد سفر کرده و از جاذبه‌ها و اماکن دیدنی آن بازدید کنید.

ت ت
کدخبر: 83624 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها