۵ تکنیک برای ماندگاری آرایش روی صورت

یکی از مهم‌ترین مشکلات بانوان عدم ماندگاری میکاپ بر روی صورت و خراب شدن آن در طی زمان است.

۵ تکنیک برای ماندگاری آرایش روی صورت

به همین منظور، خوب است بدانید که ماندگاری آرایش صورت یکی از مواردی است که نیازمند مراقبت‌های اصولی و استفاده از لوازم آرایشی مناسب است و امری نیست که آسان بدست آید. بنابراین، اگر تمایل دارید درباره راهکارهای ماندگارتر شدن آرایش چهره خود بیش‌تر بدانید با ما همراه باشید. در ادامه 5 تکنیک برای ماندگاری آرایش روی صورت آورده شده است که با توجه به آن‌ها می‌توانید آرایشی زیبا و جذاب داشته باشید.

تکنیک های مهم برای ماندگاری آرایش روی صورت

برای آن که آرایش چهره خود را ماندگارتر کنید، از این تکنیک‌ها استفاده  نمایید.

۱) مراقبت های روتین پوستی

شاید فکر کنید که مراقبت‌های پوستی تاثیر چندانی در ماندگاری آرایش شما ندارد ولی بهتر است بدانید که پاکسازی پوست و لایه‌برداری روتین و منظم باعث می‌شود که شما پوست سالم‌تر، شفاف‌تر و بهتری داشته باشید.

طبیعتا، هر چقدر که کیفیت پوست شما بهتر باشد لوازم آرایشی هم بهتر بر روی آن ماندگار می‌شود. شما می‌توانید برای پاکسازی پوست خود به سالن‌های زیبایی مراجعه کرده و یا در منزل با استفاده از ماسک‌ها و کرم‌های لایه‌بردار مختلف به پوست خود رسیدگی کنید.

۲) استفاده از تونر و کرم های مرطوب کننده

پس از اینکه صورت خود را پاکسازی کردید باید به فکر محصول مراقبتی مناسبی باشید که میزان رطوبت و آبرسانی کافی را با توجه به نوع پوست شما دارا باشد.

استفاده از تونرها و کرم‌های مرطوب‌کننده به شما کمک می‌کند تا پوست شاداب‌تری داشته باشید و هم‌چنین، PH پوست خود را تنظیم کنید. تونرها و کرم‌های مرطوب‌کننده اگر به‌درستی انتخاب شوند نه تنها به شادابی پوست شما کمک می‌کنند بلکه یک لایه محافظتی بر روی پوست‌تان ایجاد کرده و منافذ باز پوست را به مرور زمان می‌بندند. خرید تونر از بهترین کارهایی است که باعث می شود آرایش روی صورت ماندگاری بهتری داشته باشد.

208bcc2a-f0f8-418a-b28b-3bc52a535469

 

۳) استفاده از پرایمر

یک آرایش مناسب باید زیرسازی مناسبی هم داشته باشد. یکی از محصولاتی که تا حد زیادی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند پرایمرها هستند. پرایمرها در انواع مختلف، برای پوست‌های مختلف و اجزای مختلف صورت وجود دارند که باعث می‌شوند پوست شما مات و یکدست شده و لوازم آرایش بر روی پوست شما جلوه بهتری داشته باشد.

در هنگام استفاده از پرایمر نیازی نیست آن را در تمام صورت پخش کنید و تنها پرایمر را به بخش‌های چرب صورت و نقاط دارای منافذ باز بزنید. بعلاوه، در صورت تمایل می‌توانید از پرایمر جداگانه برای چشم، لب، پلک، ابرو و غیره استفاده کنید که این به خود شما بستگی دارد.

تنها چیزی که اهمیت بالایی دارد انتخاب یک پرایمر قوی و مناسب پوست‌ صورت‌تان است. پرایمرها برای پوست‌های خشک، چرب و مختلط وجود دارند و باید در هنگام خرید به این مسئله خیلی دقت کنید.

 

 

۴) انتخاب لوازم آرایشی مناسب

اگر می‌خواهید لوازم آرایشی بر روی پوست شما ماندگار باشند، بهتر است از لوازم‌های آرایشی بدون روغن (Oil-free)، ضدآب (Water Proof) و مات استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید کرم‌پودر خود را از برند فلورمار تهیه کنید. کرم‌پودرهای این برند قدرت پوشانندگی بالایی داشته و قیمت مناسبی دارند. بهترین مدل کرم‌ پودر فلورمار برای کسانی که آرایشی ماندگار می‌خواهند کرم پودر مات فلورمار با نام Mat Touch است که در رنگ‌های مختلف برای پوست‌های مختلف وجود دارد.

اگر به یک کرم‌پودر با پوشانندگی بالاتری و مشابه کرم‌های گریم احتیاج دارید، بهتر است از پنکک‌ها و کرم پودرهای برند مک (Mac) استفاده کنید. یکی از بهترین پنکک‌های این برند پنکک Studio Fix است که دارای رنگ‌بندی بسیار متنوع بوده و به همین دلیل بهتر است تست رنگ پنکک اصل مک را حتما انجام داده تا رنگ مناسب پوست خود را تهیه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام خرید ریمل هم بهتر است نوع ضدآب آن را تهیه کنید تا در صورت تعریق یا خیس شدن صورت مشکلی برای آرایش‌تان پیش نیاید. یکی از بهترین ریمل‌های موجود در بازار ریمل‌های برند نوت (Note) است که محصولات آن وگان بوده و تست حیوانی ندارند (Cruelty-free).

اگر بخواهیم بهترین ریمل نوت را به شما معرفی کنیم می‌توان گفت که ریمل  Volume Act بدون‌شک یکی از بهترین محصولات این برند است که قابلیت حجم‌دهندگی و حالت‌دهندگی مژه‌‌ها را دارد.

برای خرید بهترین ریمل نوت در مو تن رو، می‌توانید روی لینک کلیک کرده و این ریمل را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

۵) استفاده از پودر یا اسپری فیکساتور

همانطور که از نام این محصول پیداست، فیکساتور محصولی برای فیکس کردن و تثبیت آرایش است که در انتهای آرایش استفاده می‌شود. اگرچه، استفاده از آن ضروری نیست و خللی در میکاپ صورت شما پیش نمی‌آید،  ولی برای کسانی که به ماندگاری آرایش خود اهمیت بالایی می‌دهند، استفاده از آن بسیار مهم است خصوصا اگر قصد شرکت در مهمانی‌های مهم را دارید.

فیکساتور هم باتوجه به نوع و رنگ پوست انواع مختلفی دارد که باید این مطلب را در هنگام خرید درنظر گرفت. این را هم بدانید که استفاده از اسپری فیکساتور از نوع پودری آن راحت‌تر بوده و در میان بانوان رایج‌تر است. تنها کافیست چشمان خود را ببندید و از فاصله ۲۰ سانتی متری آن را به صورت خود اسپری کنید و صبر کنید تا به‌طور کامل خشک شود. به همین راحتی!

سخن پایانی

با استفاده از این ۵ تکنیک برای ماندگاری آرایش روی صورت، شما می‌توانید برای مدت زمان طولانی‌تری آرایش را روی صورت خود حفظ کنید. البته استفاده از محصولات باکیفیت آرایشی نیز می‌تواند بسیار کارا و مفید باشد.

ت ت
کدخبر: 89481 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها