خرید و فروش ارز دیجیتال در اوکی اکسچنج

خرید و فروش انواع ارز دیجیتال یکی از مهمترین روش‌های کسب درآمد و سود در کشور ما و سر تا سر جهان محسوب می‌شود. در این روش که آن را ترید نیز می‌نامند، بازارها و نمودارهای قیمتی هر ارز موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد و به این ترتیب آینده ارز مورد نظر ارزیابی خواهد شد. به این ترتیب یک فرصت استثنایی برای کسب سود بیشتر در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

خرید و فروش ارز دیجیتال در اوکی اکسچنج

تریدر کسی است که در زمینه خرید و فروش انواع ارز دیجیتال فعالیت می‌کند. این فعالیت‌های اقتصادی در عرصه بلاک چین و رمز ارزهای دیجیتالی انجام می‌گیرند. تریدر با پیش بینی قیمت‌های موجود، در این عرصه فعالیت می‌کند و برای خرید هر ارز، پولی می‌پردازد، با این امید که در آینده نزدیک، پول او در عرصه ارزهای دیجیتالی چند برابر شود.

تریدرها هم با استفاده از سرمایه شخصی خود این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند و هم با استفاده از پول و سرمایه سازمان‌ها؛ تریدر از جهات مختلفی با سرمایه گذاران عرصه‌های اقتصادی تفاوت دارد. این تفاوت بیشتر به بازه زمانی مربوط به فعالیت هر یک از آنها است. سرمایه گذار، اغلب چشم اندازهای طولانی‌تری برای مبادلات اقتصادی خود دارد. در حالی که تریدر، بیشتر به فکر سود بالا در زمان کم است.

63c297e5-c1b5-4b12-bdb5-58305bc0887d

 

انتخاب ترید ارز دیجیتال

ارز دیجیتال مورد نظر با روش‌های مختلفی خرید و فروش می‌شود. در این جا سبک خرید و فروش تریدر مطرح می‌شود. برخی از تریدرها در این زمینه به صورت روزانه عمل کرده و برخی از روش اسکالپینگ استفاده می‌کنند. روش‌های خرید و فروش نوسانی نیز در این میان جای می‌گیرند که برخی از تریدرها بنا به شرایط موجود از آن استفاده می‌کنند. روش خرید و فروش موقعیت‌گیری در میان تریدرها بسیار متداول است. نوع خرید و فروش ارز دیجیتال توسط این افراد، بسیار اهمیت دارد. ممکن است سود هر روش سرمایه گذاری در عرصه ارز دیجیتال با دیگری تفاوت داشته باشد. پس به عناوین بعدی که هر یک از این روش‌ها را شرح می‌دهد، توجه داشته باشید.

 

روش اسکالپینگ برای ترید ارز دیجیتال

 

یکی از روش‌های ترید ارز دیجیتال، استفاده از روش خرید و فروش فوری و یا اسکالپینگ است. از این روش می‌توان برای خرید و فروش بیت کوین، خرید و فروش تتر و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال استفاده کرد. در این روش هدف اصلی سود بری فوری است. حال ممکن است این سود کم یا زیاد باشد. یک مثال در این زمینه مطرح می‌کنیم؛ ممکن است شما ارز اتریوم را با قیمت 500 دلار خریداری کنید و سپس لحظاتی بعد آن را 507 دلار به فروش برسانید. اگرچه سود به دست آمده در این روش سرمایه گذاری پایین است، اما با وجود حجم بالای سرمایه و میزان بالای معاملات اسکالپینگ در طول روز، این روش کارآمد خواهد بود.

کسانی که از این روش برای ترید کردن استفاده می‌کنند، اغلب به صورت دائم بازارها را رصد می‌کنند و مانند یک شکارچی به دنبال فرصت مناسب هستند! در این روش فاصله خرید و فروش ارز شما گاها به چند دقیقه می‌رسد. در این روش میزان مهارت و شانس شما مد نظر قرار می‌گیرد. مدیریت ریسک و تمرکز در این زمینه نیز بسیار اهمیت دارد و شانس برد شما را در معاملات پیش رو دو چندان می‌کند.

 

روش خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال

 

در صورتی که ارز دیجیتال خود را در طول یک روز مبادله کنید، از این روش استفاده کرده‌اید. تنها تفاوت این روش با روش پیشین طول مدت مبادلات ارزی است. در این روش اغلب سودی که به دست می‌آید، بیشتر از روش پیشین است و به همین خاطر نیز ریسک و حد ضرر آن نیز کمی بیشتر تعیین می‌شود. در این روش گاه به صلاحدید تریدر، ممکن است فرایند ترید بیشتر از یک روز نیز به طول بیانجامد.

 

روش خرید و فروش سویینگ

 

این روش ترید ارز دیجیتال، در زمان طولانی‌تری انجام می‌گیرد. با افزایش بازه‌های زمانی سرمایه گذاری در این روش ترید ارز دیجیتال، انتظار می‌رود که سود حاصله نیز بیشتر باشد. در این روش شما کف موقعیت موجود را در نظر می‌گیرید. پس از خرید هر دارایی در این روش ترید، باید سقف مورد نظر از سود ارز را تعیین کنید. به این ترتیب می‌توانید، تصمیم بگیرید ارز را به صورت تدریجی و یا یکباره به فروش برسانید.

این مسئله در موقعیت خرید نیز صدق می‌کند. این روش خرید و فروش را ترید نوسانی نیز می‌نامند. در این روش خرید و فروش ارز گاه به یک هفته نیز می‌رسد. به همین خاطر ممکن است، شاهد افت و خیزهایی در این عرصه باشید. در این زمینه استفاده از تحلیل‌های مهم تکنیکال از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید الگوهای موجود را به خوبی شناسایی کنید و بر مبنای آنها سطوح مقاومتی را در نظر بگیرید. حد ضرر تعیین شده در این روش بسیار بیشتر از دو روش خرید پیشین است.

2601b173-7266-4b54-a0fc-4a71858f157f

انواع روش‌های آنالیز ارز دیجیتالی

 

ارز دیجیتال مورد نظر باید با استفاده از ابزارهای به خصوصی رصد شود. در این زمینه تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از این ابزارها، ارزش‌ها و دارایی شما به خوبی ارزیابی خواهند شد. با این روش‌های ساده می‌توانید، به یک دورنمای کلی نسبت به آینده و حال حاضر برسید و به این ترتیب در عرصه تریدری بهتر و موفق تر عمل کنید. 

هر یک از این روش‌های تحلیلی ارزهای دیجیتالی، پیچیدگی خاص خود را دارند. تحلیل‌های فاندامنتال را به نام بنیادی نیز می‌شناسند. در این روش به قیمت کلی دارایی موجود توجه می‌شود. اما در روش تکنیکال، به تاریخچه قیمت‌ها بیشتر توجه می‌شود.

 

جمع بندی

 

در این مقاله با برخی از تکنیک‌های مبادله ارز و یا ترید آشنا شدید. برای فعالیت در عرصه ترید ارز دیجیتال باید آموخته‌های خود را در این زمینه افزایش دهید و به صورت تخصصی در این عرصه فعالیت داشته باشید. اوکی اکسچنج به شما کمک می‌کند که در این خصوص اطلاعات بیشتری به دست آورده و حرفه‌ای شوید!

 

ت ت
کدخبر: 94903 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها