سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟

سرور مجازی یا همان مخفف VPS که به گوش همه­ی ما آشناست امروزه می­تواند خیلی از فعالیت­های ما را سرعت ببخشد و با استفاده از قابلیت­هایی که دارد باعث می­شود تا ما با یک کامپیوتر عادی در خانه­ی خود نسبت به یک سری فعالیت های نسبتا سنگین و سخت اقدام کنیم؛ همراه ما باشید تا با بررسی جوانب متفاوت پی ببریم به اینکه از کجا می­توانیم سرور مجازی ایران بخریم.

سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟

برای اینکه بتوانیم درست و منطقی تصمیم به خرید سرور مجازی بگیریم بهتر است تا با سرور مجازی یک آشنایی اولیه پیدا کنیم و از کاربرد­های و خصوصا انواع آن را بشناسیم و طبق نیاز خودمون یکی از آن­ها را انتخاب کنیم.

3498d355-cbf1-4a90-b060-c4804c7ac009

سرور مجازی چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد سرور مجازی مخففی با عنوان VPS دارد که خود این مخفف از حروف اول سه کلمه­ی Virtual Private Server آمده است که معنای آن سرور مجازی خصوصی می­باشد. در واقع سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی می­باشد که با مجازی سازی صورت گرفته است؛ نکته­ی مهم در این بخش تفاوت قیمت آن با سرور اختصاصی است و واضح است که با توجه به چندین قسمت شدن یک سرور اختصاصی یک سرور مجازی شکل می­گیرد و به دنبال آن سرور مجازی چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ سخت افزاری ضعیف­تر از سرور اختصاصی می­باشد.

سرور اختصاصی: بصورت خیلی خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، سرور اختصاصی یک کامپیوتر می­باشد (با تمامی سخت افزارها) که بصورت دائمی به اینترنت وصل است.

شاید در تعریف هاست و سرور مجازی دارای شباهت های زیادی باشند، در این مقاله نمی­شود بصورت کامل به تفاوت این دو پرداخت ولی کافیست بدانیم که سرور مجازی علاوه بر مشخصات بالاتری که در اختیار دارد، دارای انعطاف پذیری بیشتری است و واضح است که قیمت و تعرفه­ی بیشتری نیز دارد.

کاربرد سرور مجازی چیست؟

با توجه به اینکه ما می­توانیم کاربرد­های خیلی زیادی را برای کامپیوتر و لپ تاپ خودمون تعریف کنیم، این مسئله برای سرور مجازی نیز صادق است و در ادامه فقط به بخشی از کاربردهای آن می­پردازیم:

  • میزبانی سایت: در پارت قبلی به تفاوت هاست و سرور مجازی اشاره کردیم، با توجه به آن زمانی سراغ سرور مجازی میرویم که بازدید سایت نسبتا بالا باشد و هاست از پس آن به خوبی بر نیاد؛ همچنین تفاوت قیمت این دو سرویس باید مد نظر باشد.
  • انجام فعالیت با سرعت اینترنت بالا: شاید شما و یا دوستان شما دارای یک سایت فیلم و سریال باشند، می­دونیم که سرعت انتشار فیلم ها امروزه خیلی زیاد شده و از آن بیشتر سرعت درخواست کاربران می­باشد؛ با توجه به اینکه سرعت اینترنت در کشور ایران زیاد تعریفی ندارد کاربران این گونه سایت ها دست به دامن سرور مجازی می­شوند و با سرعت فوق العاده­ی اینترنت آن فقط در چندین ثانیه فایل حجیم خود را دانلود و آپلود می­کنند.
  • استفاده از خدماتی که کاربران ایرانی تحریم شدن: اکثر سرویس های خارجی کاربران ایرانی را محدود کردن و به دلیل تحریم اجازه­ی دسترسی کاربران عزیز ایرانی را به خدمات خود نمی­دهند. در بعضی از این سایت ها نباید حتی لحظه ای آیپی ما به ایران برگردد؛ اگر ما از سرور مجازی غیر ایران استفاده کنیم می­توانیم با آیپی ثابت بدون دغدغه اقدام به فعالیت در این سایت ها کنیم.

همانطور که گفتیم قابلیت های این سرویس خیلی زیاد بوده و توضیح کامل آن در یک مقاله زیادی دشوار است.

f79a3e20-ed9e-4d79-9e54-d310ea5797f9

انواع سرور مجازی

سرور مجازی با توجه به برخی از فعالیت هایی که برای آماده سازی بر روی آن پیاده می­شود به چند دسته­­ی مختلف تقسیم می­شود:

  • سرور مجازی ویندوز (نصب سیستم عامل ویندوز)
  • سرور مجازی لینوکس (نصب سیستم عامل لینوکس)
  • سرور مجازی برای ترید
  • و...

موارد گفته شده از پرکاربردترین های سرور مجازی می­باشد.  اگر شما قصد فعالیت در بایننس و یا قصد ترید کردن را دارند؛ هاستینگ سرودیتا با توجه به گسترش استفاده­ی عموم از این در مورد و مشکلاتی که بابت تحریم برای کاربران ایرانی وجود دارد، سرویس هایی را در کنار سرور مجازی لینوکس و ویندوز برای ما اضافه کرده است تا بدون دغدغه به کار خودمون بپردازیم.

سرور مجازی مخصوص بایننس که در سرودیتا ارائه می­شود با توجه به پهنای بالای خود و قرارگیری در شهر آمستردام بستری امن و مناسب را برای انجام معاملات شما فراهم می­کند تا از استرس های شما بکاهد.

سرور مجازی ایران یا خارج؟

تقریبا بصورت کامل جواب این موضوع در بخش های قبلی مقاله گفته شده است، ولی قصد داریم تا بصورت جمع شده و کامل در این مورد بحث کنیم.

همانطور که گفته شد وبسایت سرودیتا سرور مجازی مخصوص بایننس خود را با لوکیشن آمستردام یعنی خارج از ایران ارائه می­دهد و علت آن مشخص است؛ ممکن است فعالیت ما درگیر تحریم باشد و ملزم به استفاده از لوکیشن خارج از ایران باشیم؛ به عنوان مثال اگر شما قصد خرید سرور مجازی را داشته باشید، سرودیتا سرور های مجازی خود را در 4 لوکیشن مختلف خارج از ایران ( هلند – فنلاند – آمریکا – آلمان ) ارائه می­دهد.

و اما سرور مجازی ایران؛ اگر بحث تحریم و دسترسی کم به خدمات خارجی را کنار بزاریم سرور مجازی ایران انتخاب مناسبی است. دو تا از مزایای خرید سرور مجازی ایران که می­توانیم به آن ها اشاره کنیم هزینه­ی پایین آن نسبت به سرور های خارجی و سرعت بالای آن برای کاربری خودمان و حتی کاربران وبسایت مان.

مکان سرور مجازی در سرعت بالا آمدن آن تاثیر دارد و با توجه به اینکه سرور مجازی ایران در وبسایت سرودیتا درون دیتاسنتر برج میلاد قرار دارد، فاصله­ی ما و کاربران ایرانی از آن به حداقل رسیده و باعث افزایش سرعت می­شود.

a5cc55bf-e9db-43d4-86fe-0d681259ab7b

از کجا سرور مجازی ایران را بخریم؟

اولین موضوعی که در مورد خرید سرور مجازی بحث می­شود زمان آماده سازی و تحویل آن است؛ برخی از فروشندگان سرور مجازی ممکن است تحویل سرور را زیادی به تاخیر بیندازن و به علت دستی انجام دادن آن ممکن است سرور مجازی دیر به دست ما برسد. تمامی پلن های سرور مجازی در سرودیتا بصورت اتوماتیک و فقط در چند دقیقه به شما تحویل داده می­شود و این دغدغه را از شما می­گیرد.

استفاده­ی اغلب کاربران سرور مجازی بصورت شبانه روزی می­باشد و ممکن است سایت خود را بر روی سرور مجازی نصب کرده باشن؛ اگر شما در حوزه­ی سئو فعال باشید متوجه شدین که قطعی سرور آسیب زیادی به وبسایت شما می­زند. در واقع وبسایت سرودیتا با ارائه­ی سرویس های پایدار از بهترین دیتاسنتر ایران و پشتیبانی 24 ساعته در کنار آن سعی می­کند تا سایت و فعالیت شما را از این ماجرا محفوظ نگه دارد.

سرور مجازی با تایم کوتاه از کجا بخریم؟

شاید شما فقط برای یک مدت کوتاه به خدمات سرور مجازی نیاز داشته باشین و خرید اون بصورت ماهانه مقدور نباشد و یا اینکه کلا نیازی به آن نداشته باشید. سرودیتا با مخاطب قرار دادن انواع کاربران و نیاز های متفاوت آن ها این قابلیت را فراهم کرده تا بصورت تایم های کوتاه به شما سرور مجازی اعطا کند و شما را از پرداخت هزینه های اضافی باز بدارد.

در نتیجه ی این مقاله اگر شما قصد خرید سرور مجازی با لوکیشن ایران را دارید و دوست دارید که سرور مجازی داده شده به شما دارای خدمات و کیفیت خوبی باشه، پیشنهاد می­شود حتما از سرودیتا بازدید کنید و سرویس سرور مجازی ایران آن را حتما بررسی کنید.

 


ت ت
کدخبر: 96950 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها