آمریکا با این اظهارات احتمال کشته نشدن رهبر القاعده را افزایش داد

یک مقام ارشد آمریکایی گفته که واشنگتن برای کشته شدن «ایمن الظواهری»، سرکرده گروهک تروریستی القاعده در حمله پهپادی آمریکا در افغانستان تأییدیه از طریق آزمایش DNA ندارد.

آمریکا با این اظهارات احتمال کشته نشدن رهبر القاعده را  افزایش داد

به گزارش منیبان، یک مقام ارشد آمریکایی گفته که واشنگتن برای کشته شدن «ایمن الظواهری»، سرکرده گروهک تروریستی القاعده در حمله پهپادی آمریکا در افغانستان تأییدیه از طریق آزمایش DNA ندارد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت آمریکا «تأییدیه بصری» دارد که الظواهری کشته شده است.

جان کربی در ادامه گفت: «تأییدیه DNA نداریم و این نوع تأییدیه را به دست هم نخواهیم آورد. کاملاً صادقانه باید بگویم با استناد به منابع و روش‌های متعدد، به آن تأییدیه نیاز هم نداریم.»

اظهارات جان کربی به تردیدهای پیشین درباره ادعای آمریکا در خصوص مرگ سرکرده القاعده در افغانستان اضافه خواهد کرد. ساعاتی قبل‌تر، وبگاه شبکه خبری فرانس‌۲۴ هم از تردید شهروندان افغانستانی درباره کشته شدن الظواهری خبر داده بود.

«فهیم شاه» یکی از شهروندان افغانستانی گفت: «ما از گذشته تاکنون چنین تبلیغاتی را تجربه کرده ایم و آن‌ها وقعیت  نداشتند.در واقع، من فکر نمی‌کنم او اینجا کشته شده باشد.»


ت ت
کدخبر: 100900 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها