کُردها پاسخ صدر را دادند

دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»، در پاسخ به دعوت «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، مبنی بر انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در سایه تشدید بحران سیاسی در عراق تصریح کرد که انحلال پارلمان کار آسانی نیست.

کُردها پاسخ صدر را دادند

به گزارش منیبان، «فاضل میرانی» دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»، در پاسخ به دعوت «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، مبنی بر انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در سایه تشدید بحران سیاسی در عراق تصریح کرد که انحلال پارلمان کار آسانی نیست.

به نوشته «بغداد الیوم» میرانی در این‌باره توضیح داد: «طرف‌های سیاسی به سخن، پیشنهاد یا ابتکار "مسعود بارزانی" رهبر کُرد در رابطه با وضعیت عراق چشم دوخته‌اند. حقیقت این است که ما عجله نداریم و آنچه در عراق رخ داد برای استعفای سید مقتدی الصدر از پارلمان، درست نبود».

وی همچنین افزود: «الصدر دو سلاح در دست داشت. یکی ۷۳ کرسی در پارلمان و دیگری، خیابان‌ها. وی سلاح اول را از دست داد و هنوز سلاح دوم را در دست دارد...الصدر اکنون، بدون در دست داشتن سلاح اول، می‌خواهد که پارلمان منحل شود و به نظر من این کار، ساده نیست».

 «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، خواستار انحلال پارلمان عراق و سپس برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد و در عین حال از حامیان خود خواست که به تظاهراتشان تا زمان تحقق مطالباتشان ادامه دهند.

ت ت
کدخبر: 101256 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها