نیروهای نظامی این کشور رسما وارد جنگ اوکراین شدند

مجله آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی به بررسی گزارش‌های اخیر درباره آمادگی کره شمالی برای اعزام 100 هزار نظامی خود برای مشارکت در جنگ روسیه با اوکراین پرداخت.

نیروهای نظامی این کشور  رسما وارد جنگ اوکراین شدند

به گزارش منیبان، مجله آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی به بررسی گزارش‌های اخیر درباره آمادگی کره شمالی برای اعزام 100 هزار نظامی خود برای مشارکت در جنگ روسیه با اوکراین پرداخت.

در این گزارش آمده است: «در حالی که نیروهای روسیه در تلاش برای به دست آوردن دستاورد جدیدی در جنگ خود در اوکراین هستند مسکو به متحدان خود برای حمایت روی آورده است».

در این گزارش ادعا شده که از ابتدای جنگ در اوکراین در فوریه 2022، گزارش رسانه‌ها و منابعی خبری مدعی شدند که روسیه حمایت‌های نظامی از سوریه و برخی کشورهای آفریقایی دریافت کرده است. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که ایران پهپادهای تهاجمی به روسیه ارسال کرده است اگر چه تهران تا کنون این ادعاها را تکذیب کرده است.

نیوزویک نوشت: «کره‌شمالی یکی دیگر از متحدان نزدیک کرملین است اما گزارش اخیر رسانه‌ها حاکی از آن است که پیونگ‌یانگ آماده اعزام 100 هزار نفر از نظامیان داوطلب خود برای جنگ در اوکراین است. طی روزهای اخیر رسانه‌های متعددی مدعی شده‌اند که 100 هزار داوطلب از کره‌شمالی به مسکو پیشنهاد شده است تا در عملیات روسیه در اوکراین به کار گرفته شوند».

پایگاه‌های خبری «بیزینس اینسایدر» و «نشنال ریویو» نیز به بازنشر این خبر پرداختند. تمامی این رسانه‌ها به مقاله نیویورک پست اشاره کرده‌اند و به نظر می‌رسد نخستین رسانه انگلیسی زبانی که این خبر را منتشر کرده، نیویورک پست باشد.

اما تمامی این گزارش‌ها به بخش کوتاهی از یک برنامه تلویزیونی شبکه روسیه اشاره دارد که طی آن «ایگور کوروچنکو» کارشناس مسائل دفاعی در این برنامه گفته بود: «گزارش‌هایی وجود دارد که 100 هزار داوطلب از کره شمالی آماده بوده تا بیایند و در این جنگ مشارکت داشته باشند».

این کارشناس مسائل دفاعی اشاره کرد که کره‌ای ها می‌توانند در بازسازی شهرهای تصرف شده که در جریان جنگ ویران شده‌اند مشارکت کنند.

کوروچنکو هیچ اشاره‌ای به منبع ادعای خود نکرده است و مسکو و پیونگ‌یانگ نیز هیچ گونه اعلامیه یا بیانیه‌ای در تایید این ادعا منتشر نکرده‌اند.

البته خبرگزاری روسی «رگنام» در گزارشی به نقل از یکی از نمایندگان پارلمان روسیه، به پیشنهاد کره شمالی برای اعزام نیرو به روسیه اشاره کرده است.

ت ت
کدخبر: 102145 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها