چین این کشور دارای بمب اتم را تهدید کرد

سفیر چین در هند گفت: ما امیدواریم که هند بتواند به صورت واضح بر سیاست چین واحد مانند اکثر دیگر کشورها تاکید کند. اصل چین واحد یک بنیاد سیاسی در روابط دو کشور است. بیش از ۱۷۰ کشور و سازمان بین‌المللی بر تعهداتشان بر این اصل تاکید کرده‌اند.

چین این کشور دارای بمب اتم را تهدید کرد

به گزارش مُنیبان از پایگاه خبری بلومبرگ، سون ویدونگ، سفیر چین در هند گفت: ما امیدواریم که هند بتواند به صورت واضح بر سیاست چین واحد مانند اکثر دیگر کشورها تاکید کند. اصل چین واحد یک بنیاد سیاسی در روابط دو کشور است. بیش از ۱۷۰ کشور و سازمان بین‌المللی بر تعهداتشان بر این اصل تاکید کرده‌اند.

وی همچنین بار درگیر بر موضع چین تاکید کرد که آمریکا و پلوسی به شخصه مسئول تنش پیرامون تایوان و واکنش پکن هستند که شامل مانورهای نظامی و تحریم پلوسی می‌شود.

هند سیاست مذکور را پیگیری می‌کند و تنها دولت پکن را به رسمیت می‌شناسد اما در اسناد دو جانبه یا در اظهارنظرهای عمومی مدت‌هاست که به این اصل اشاره نداشته است. در پی درگیری‌های مرزی مرگبار بین پکن و دهلی نو در سال ۲۰۲۰ که بدترین در طول ۴۰ سال گذشته به شمار رفت، احساسات ضد چینی در میان عموم هندی‌ها شدت گرفته است.

جاه طلبی‌های عمدی هند و بی اعتنایی به تاکید بر اصل چین واحد بر خلاف کشورهای منطقه و گروه هفت است که اعضایش از جمله آمریکا، ژاپن، انگلیس و آلمان هستند.

وزرای خارجی گروه هفت در بیانیه ماه جاری میلادی خود گفته بودند که تغییری در سیاست مذکور یا تایوان نداده‌اند. اعضای مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) نیز تاکید کردند که تنها چین واحد را به رسمیت می‌شناسند.

هند اما به تمامی طرف‌های درگیر تاکید دارد تا از انجام رزمایش و اقدام یکجانبه به منظور تغییر وضعیت کنونی بپرهیزند.

در این میان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که این کشور نمی‌تواند به چین اجازه دهد تا "یک عادی سازی جدید" در قبال تایوان ایجاد کند.


ت ت
کدخبر: 103272 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها