نیروهای آلمان بازگشتند

مقامات آلمان حکم به پیوستن حدود ۵۰ سرباز این کشور به هیات نیروهای صلحبان تحت رهبری اتحادیه اروپا در بوسنی-هرزگوین، از جمهوری‌های متعلق به یوگسلاوی سابق دادند. نیروهای آلمانی حدود یک دهه قبل بوسنی را ترک کرده بودند.

نیروهای آلمان بازگشتند

به گزارش مُنیبان از شبکه راشاتودی، مقامات آلمان حکم به پیوستن حدود ۵۰ سرباز این کشور به هیات نیروهای صلحبان تحت رهبری اتحادیه اروپا در بوسنی-هرزگوین، از جمهوری‌های متعلق به یوگسلاوی سابق دادند. نیروهای آلمانی حدود یک دهه قبل بوسنی را ترک کرده بودند.

همچنان که اولین گروه از سربازان ارتش آلمان روز سه شنبه در خارج از سارایوو مستقر شدند، این تحول اعتراض صربها را در پی داشته و سفارت روسیه به ناتو نسبت به دست زدن به بازی قدرت هشدار داده است.

هیات نظامی اعزامی اتحادیه اروپا به بوسنی هرزگوین موسوم به EUFOR  یا "عملیات آلتیا" اعلام کرد، این نیروهای آلمانی هم در مقر عملیات آلتیا و هم در شبکه‌ای از پاسگاه‌های مرتبط با دولتها و جوامع محلی "ظرفیت بیشتری را فراهم خواهند کرد."

این هیات تاکید کرد: استقرار این نیروها نشان‌دهنده تعهد هر چه بیشتر اتحادیه اروپا به یک آینده باثبات، مرفه و اروپایی برای همه شهروندان بوسنی و هرزگوین است.


ت ت
کدخبر: 103734 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها