آخرین خبر از دیدار صدر و العامری

یک منبع آگاه عراقی از دیدار «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در منطقه «الحنانه» واقع در نجف اشرف، طی چند ساعت آینده، خبر داد.

آخرین خبر از دیدار صدر و العامری

به گزارش منیبان، یک منبع آگاه عراقی از دیدار  «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در منطقه «الحنانه» واقع در نجف اشرف، طی چند ساعت آینده، خبر داد.

وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد: «اطلاعات تایید شده حاکی از آن است که هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح، ظرف چند ساعت آینده با سید مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر دیدار خواهد کرد».

این منبع بدون اشاره به جزئیات بیشتر، تصریح کرد که العامری به عنوانی یکی از رهبران ارشد کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)،  آن‌چه در نشست دیروز موسوم به «گفت‌وگوی ملی»در بغداد، مطرح و بررسی شد را به سید مقتدی الصدر اطلاع خواهد داد.

نشست رهبران گروه‌های سیاسی عراق در کاخ نخست‌وزیری به دعوت شخص «مصطفی الکاظمی» برگزار شد اما جریان صدر و ائتلاف «قوی التغییر الدیمقراطیة» از حضور در این نشست اجتناب ورزیدند.

از سوی دیگر، «جاسم الموسوی» نماینده ائتلاف دوله القانون، امروز گفت که یکی از خروجی‌های نشست روز چهارشنبه چارچوب هماهنگی و سایر گروه‌های سیاسی در کاخ نخست‌وزیری، دعوت از جریان صدر برای شرکت در نشست‌های آتی بود.

وی با بیان اینکه «شرکت جریان صدر در نشست‌ها به ایجاد توازن در روند سیاسی و تشکیل دولت و آینده کمک می‌کند»، تأکید کرد که «چارچوب هماهنگی به اصل عدم به حاشیه راندن هیچ یک از طرف‌های سیاسی که به دنبال پایان دادن به بن‌بست سیاسی ایجاد  شده در کشورند، معتقد است».


ت ت
کدخبر: 104008 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها