روسیه: آمریکا گوش شنوا ندارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه جمعه (۱۹ اوت) گفت که مسکو نمی‌خواهد ایالات متحده به یک طرف درگیری در اوکراین تبدیل شود، اما واشنگتن هنوز هشدارها را نشنیده است.

روسیه: آمریکا گوش شنوا ندارد

به گزارش منیبان، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه جمعه (۱۹ اوت) گفت که مسکو نمی‌خواهد ایالات متحده به یک طرف درگیری در اوکراین تبدیل شود، اما واشنگتن هنوز هشدارها را نشنیده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان این که «ایالات متحده و ناتو با صحبت در مورد حمله احتمالی اوکراین به خاک روسیه، اوضاع را تشدید می‌کنند»، گفت: ما به واشنگتن نسبت به تشدید تنش علیه روسیه از خاک اوکراین هشدار می‌دهیم. وضعیت بسیار خطرناک شده است.

او همچنین گفت «مسکو تز کی‌یف در مورد "دفاع از خود" را نمی‌پذیرد. اوکراین آشکارا در مورد حمله به عمق خاک روسیه صحبت می‌کند».

به گزارش «تاس»، روزنامه «پولیتیکو» چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که ایالات متحده استفاده کی‌یف از تسلیحات آمریکایی برای حمله به کریمه را تایید می‌کند، زیرا معتقد است این اقدام دفاع از خود است. این مقام گفت: البته ما اهدافی را انتخاب نمی‌کنیم و همه چیزهایی که ارائه کرده‌ایم برای اهداف دفاع از خود است. هر هدفی که آن‌ها برای تعقیب در خاک اوکراین انتخاب می‌کنند، طبق تعریف دفاع از خود است.

هنگامی که خبرنگار از وی پرسید که آیا واشنگتن کریمه را متعلق به سرزمین مستقل اوکراین می‌داند، این مقام پاسخ داد: کریمه، اوکراین است. یک مقام ارشد پنتاگون پیش‌تر گفته بود که ایالات متحده تسلیحاتی را به اوکراین ارائه نکرده که بتوان از آن‌ها برای گلوله باران اهداف نظامی در کریمه استفاده کرد.

هشدار مسکو در حالی مطرح شده که رسانه‌های محلی بامداد جمعه (۱۹ اوت) از وقوع انفجارهای قوی در منطقه «سِواستوپول» واقع در شبه‌جزیره کریمه خبر دادند. برخی رسانه‌های غربی گفتند این انفجارهای مهیب در نزدیکی پایگاه هوایی «بِلبِک» متعلق به روسیه در شمال سِواستوپول رخ داده است.

ت ت
کدخبر: 104103 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها