ادعای جنجالی روسیه درباره اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نماینده این کشور به زودی اسناد تاییدکننده «تروریسم شیمیایی» توسط اوکراین را در اختیار سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) قرار خواهد داد.

ادعای جنجالی روسیه درباره اوکراین

به گزارش منیبان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نماینده این کشور به زودی اسناد تاییدکننده «تروریسم شیمیایی» توسط اوکراین را در اختیار سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) قرار خواهد داد.

به گفته این وزارتخانه، مسکو قصد دارد نتایج آزمایشات سربازان روس را که در نتیجه تروریسم شیمیایی کی‌یف مسموم شده بودند، ارسال کند. این وزارتخانه توضیح داد که برخی از نظامیان روس در جریان عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین دچار مسمومیت شدید شیمیایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: در پی شکست‌های نظامی در دونباس و سایر مناطق، رژیم [ولودیمیر] زلنسکی مجوز اقدامات تروریستی با استفاده از سم‌های شیمیایی علیه پرسنل نظامی و غیرنظامیان روسیه را صادر کرد.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، گروهی از سربازان روس ۳۱ ژوئیه (نهم مرداد) در نزدیکی شهر «واسیلیفکا» در منطقه «زاپوریژیا» با علائم مسمومیت شدید به بیمارستان صحرایی منتقل شدند. آزمایش‌ها وجود سم بوتولینوم نوع ب را در بدن آن‌ها نشان داد.

این وزارتخانه تصریح کرد «این سم یک سم آلی ساخته دست بشر است» و افزود: با توجه به این یافته‌ها، روسیه به طور کامل در حال بررسی مسمومیت «ولادیمیر سالدو» رئیس اداره موقت منطقه خرسون است. گمان می‌رود که او با یک عامل شیمیایی درجه نظامی هدف قرار گرفته باشد.


ت ت
کدخبر: 104389 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها