واکنش تند مسکو به ممنوعیت ورود شهروندان روسی به کشورهای اروپایی

وزیر دفاع روسیه در سخنانی در جریان افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی ضد فاشیسم اظهار کرد: امروز ما شاهد تجلی آشکار سیاست نازی‌ها هستیم، چراکه ایده روسیه‌هراسی از سوی طرف اروپایی برای ممنوعیت ورود شهروندان روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا ترویج می‌شود.

واکنش تند مسکو به ممنوعیت ورود شهروندان روسی به کشورهای اروپایی

به گزارش منیبان، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سخنانی در جریان افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی ضد فاشیسم اظهار کرد: امروز ما شاهد تجلی آشکار سیاست نازی‌ها هستیم، چراکه ایده روسیه‌هراسی از سوی طرف اروپایی برای ممنوعیت ورود شهروندان روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا ترویج می‌شود.

وی گفت: تصمیم برای انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین به دلیل تهدید غیرقابل قبول امنیت روسیه از سوی مقامات کی‌یف گرفته شده است.

شویگو ادامه داد: کی‌یف به مدت هشت سال جنایات فاحشی را علیه شهروندان جمهوری خلق لوهانسک و دونتسک و در رأس آنها کودکان مرتکب شده است، علاوه بر این کی‌یف به پیوستن به ناتو روی آورد و همه این موارد تهدیدات غیرقابل قبولی را برای امنیت روسیه ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل فرمانده کل نیروهای مسلح در ماه فوریه تصمیم درستی برای انجام یک "عملیات نظامی ویژه" گرفت که هدف اصلی آن محافظت از اهالی دونباس در برابر نسل کشی کی‌یف بود.

شویگو همچنین افزود: کی‌یف آشکارا خود را وارث ناسیونالیست‌های خونریز اوکراینی اعلام کرده است و واشنگتن هر کاری برای ایجاد نفرت در اوکراین علیه روسیه انجام داده است و ممنوعیت زبان روسی، رسانه‌های روسی، فرهنگ روسی و به طور کلی همه چیز مربوط به کشور ما را تشویق کرده‌اند.

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد: اما بسیاری در اوکراین چنین سیاستی را در پیش نگرفتند و مردم دونباس به خواسته‌های رژیم حاکم برای حرکت به سمت نازیسم‌ تن ندادند.


ت ت
کدخبر: 104406 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها