شرط جدید روسیه برای شروع مذاکرات با آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی تاکید کرد: گمانه‌زنی در مورد دورنماهای گفت‌وگوی راهبردی روسیه با آمریکا، به‌ویژه در شرایطی که آمریکایی‌ها مسبب قطع شدن آن بودند، کاری بیهوده بوده و با توجه به وجود سیاست تجاوزگر بی‌ملاحظه‌ای که واشنگتن در پیش گرفته، احتمال از سرگیری آن مسلم نیست.

شرط جدید روسیه برای شروع مذاکرات با آمریکا

به گزارش مُنیبان، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی تاکید کرد: گمانه‌زنی در مورد دورنماهای گفت‌وگوی راهبردی روسیه با آمریکا، به‌ویژه در شرایطی که آمریکایی‌ها مسبب قطع شدن آن بودند، کاری بیهوده بوده و با توجه به وجود سیاست تجاوزگر بی‌ملاحظه‌ای که واشنگتن در پیش گرفته، احتمال از سرگیری آن مسلم نیست.

به گفته ریابکوف، روسیه سیگنال‌هایی در مورد از سرگیری بالقوه گفت‌وگو درباره ثبات استراتژیک را رصد می‌کند، اما هیچ شفاف بودنی در مورد این موضوع وجود نداشته است.

ریابکوف توضیح داد: طرح ما ایجاد یک معادله امنیتی جدید است که تمام عوامل موثر بر ثبات استراتژیک را در نظر بگیرد. برای این منظور، ما به دنبال پوشش دادن کل طیف تسلیحات تهاجمی و دفاعی، هسته‌ای و غیرهسته‌ای با پتانسیل استراتژیک هستیم.

همچنین آندری بلوسوف، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل هم پیشتر در جریان کنفرانس بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی) در اوایل ماه جاری میلادی گفت که مسکو تردید دارد، آمریکا در مقطع فعلی برای مذاکرات سازنده بر سر موضوع کنترل تسلیحات با روسیه، که طی آن منافع شرکت‌کنندگان به صورت برابر در نظر گرفته شود آمادگی داشته باشد.

بلوسوف تاکید کرد که این واشنگتن است که باید برای از سرگیری گفت‌وگو با روسیه بر سر توافقی که جایگزین معاهده "استارت جدید" در سال ۲۰۲۶ ‌شود گام بردارد زیرا این آمریکا بوده که "آگاهانه و عمدا" گفت‌وگو بر سر ثبات راهبردی با روسیه را قطع کرده است.

سفارت روسیه در واشنگتن روز شنبه اعلام کرد که آمریکا هیچ پیشنهاد خاصی برای از سرگیری گفتگوها بر سر موضوع ثبات راهبردی به روسیه ارائه نکرده است.


ت ت
کدخبر: 104665 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها