روسیه: این اسلحه‌ها را کالبد شکافی می‌کنیم

وزیر دفاع روسیه در مصاحبه‌ای گفت، متخصصان روس به دقت در حال مطالعه تجهیزات خارجی تصرف شده در اوکراین و طراحی روشهایی برای مقابله با آنها هستند.

روسیه: این اسلحه‌ها را کالبد شکافی می‌کنیم

به گزارش مُنیبان، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه در مصاحبه‌ای گفت، متخصصان روس به دقت در حال مطالعه تجهیزات خارجی تصرف شده در اوکراین و طراحی روشهایی برای مقابله با آنها هستند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، شویگو در مصاحبه‌ای به شبکه تلویزیونی «روسیه-24» بیان داشت: «البته هم علم و هم صنعت ما با آنها (سلاح‌های به غنیمت گرفته شده) سروکار دارند. ما از دو زاویه به آنها نگاه می‌کنیم. بحث اول امکانات برای مبارزه با این سلاح‌ها است؛ اینکه که با چه چیزی و چطور می توان با آنها مقابله کرد. موضوع دیگر نقطه ضعف‌هایشان و اینکه با چه چیزی می‌توان به این سلاح‌ها ضربه زد، است.»

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: «تسلیحات (خارجی) مانند توپخانه هوویتزر متحرک M-777، موشک انداز چندگانه HIMARS، سامانه‌های موشکی ضد تانک قابل حمل از مدل‌های NLAW و Javelin، سامانه موشکی ضد هوایی دوش پرتاب استینگر، سلاح های سبک و خودروهای زرهی در منطقه اجرای عملیات ویژه کشف و ضبط شد.»

وزیر دفاع روسیه ادامه داد، به طور کلی، «این موضوع از مدت ها قبل شناخته و فهمیده شده است، و هیچ شگفتی در آن وجود ندارد.»

علاوه بر این، شویگو تاکید کرد که غربی‌ها تجهیزات «بنجل» از انبارهایشان به اوکراین عرضه کرده‌اند؛ تجهیزاتی که مشخصا شامل تانک های T-72 از لهستان می‌شوند؛ تانکهایی تولید شده از روی نسخه های مربوط به شوروی سابق هستند.

سرگئی شویگو همچنین امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه-1» بیان داشت: «جنگنده‌های جدید سوخو-57 روسیه در جریان عملیات ویژه روسیه در اوکراین کاربرد تسلیحاتی خود را به خوبی نشان دادند.»

ماه مه، یک منبع به خبرگزاری تاس گفت که نیروی هوا-فضای روسیه از جنگنده های سوخو-57 در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین استفاده کرده است. جنگنده سوخو-57 روسیه اولین آزمایشش در یک  عملیات رزمی واقعی را در سال 2018 در سوریه داشت. گزارش شده که نیروی هوایی روسیه تا پایان سال 2024، 22 جنگنده سوخو-57 دریافت خواهد کرد و تا سال 2028 تعداد آنها به 76 فروند افزایش خواهد یافت. اولین جنگنده این مدل در سال 2020 وارد ارتش روسیه شد.

ت ت
کدخبر: 104683 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها