اسرائیل به دنبال آپارتاید در فلسطین است؟

عضو تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با سازمان آزادیبخش فلسطین، در جریان توافق اسلو در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آخرین تحولات خاورمیانه و فلسطین گفت: گروه بزرگی از علما، حقوقدانان و افکار عمومی اسرائیل را آپارتاید می‌خوانند و این تحولی است که مستلزم هوشیاری نسبت به آن است.

اسرائیل به دنبال آپارتاید در فلسطین است؟

به گزارش مُنیبان از عربی۲۱، "دانیل لوی"، از اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با سازمان آزادیبخش فلسطین، در جریان توافق اسلو در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آخرین تحولات خاورمیانه و فلسطین گفت: گروه بزرگی از علما، حقوقدانان و افکار عمومی اسرائیل را آپارتاید می‌خوانند و این تحولی است که مستلزم هوشیاری نسبت به آن است.

وی افزود: افزایش استفاده از لفظ آپارتاید درباره اسرائیل توسط گروه‌های حقوق بشری عربی، آفریقایی و اسلامی در اوایل سال جاری میلادی در شورای حقوق بشر سازمان ملل قابل چشم پوشی نیست.

لوی تصریح کرد: تعجبی نخواهد داشت اگر این مسئله در مناطقی از جهان که با آپارتاید، استعمار و مقابله با استعمار مواجه بوده‌اند نیز تکرار شود.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که اخیرا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفرش به برلین از لفظ آپارتاید برای توصیف جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها استفاده کرد؛ موضوعی که خشم صدر اعظم آلمان و مقامات تل‌آویو را به دنبال داشت.


ت ت
کدخبر: 105619 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها