نقش باور نکردنی ایران در اسرائیل

در یک مصاحبه مشترک نادر، پنج تن از روسای سابق ستاد کل ارتش اسرائیل به لفاظی علیه ایران پرداختند و در عین حال چند نفر از آن‌ها گفتند بر این باورند که فقدان همبستگی داخلی تهدیدی بزرگ‌تر از این است که ایران در آستانه اتمی شدن قرار بگیرد.

نقش باور نکردنی ایران در اسرائیل

به گزارش منیبان، در یک مصاحبه مشترک نادر، پنج تن از روسای سابق ستاد کل ارتش اسرائیل به لفاظی علیه ایران پرداختند و در عین حال چند نفر از آن‌ها گفتند بر این باورند که فقدان همبستگی داخلی تهدیدی بزرگ‌تر از این است که ایران در آستانه اتمی شدن قرار بگیرد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، این پنج نفر شامل ایهود باراک، موشه یعلون، گابی اشکنازی، بنی گانتز و گادی آیزنکوت اوایل هفته در مراسمی شرکت و درباره توافق احتمالی ایران اظهارنظر کردند.

گانتز که در حال حاضر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است و پنجشنبه برای رایزنی ضد ایرانی به آمریکا سفر کرد، مدعی شد که حتی اگر این توافق که او آن را «پر از سوراخ» خواند، امضا شود، این رژیم توانایی مدیریت دارد. وی در ادامه ادعاهایش افزود: حتی اگر توافقی وجود داشته باشد، این پایان کار نیست و می‌دانیم که اگر لازم باشد چگونه از هر چیزی (نتایج) مثبت بگیریم. هر اتفاقی بیفتد از خود دفاع و در راستای منافع خود عمل خواهیم کرد.

طبق گزارش این رسانه صهیونیستی، گادی آیزنکوت هم در لفاظی خود مدعی شد: این واقعیت که ایران امروز از توان هسته‌ای نظامی برخوردار نیست، تنها مدیون تفکر ۲۵ سال پیش و اقدامات بسیار است. عملیات نظامی، سیاسی، محرمانه و فعالیت‌های دیپلماتیک اسرائیل - این همان چیزی است که ایران را از دستیابی به توانایی هسته‌ای باز داشت.

ایهود باراک در گذشته گفته بود که نتانیاهو در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ می‌خواست به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، اما ابتدا اشکنازی رئیس ستاد ارتش و سپس مقامات دیگر صهیونیستی مانع او شدند. او در پاسخ به این سوال که تصمیم به عدم حمله اشتباه بوده، گفت که «در آن زمان هیچ توافق داخلی در اسرائیل وجود نداشت و گفت که اکنون نمی‌توان فهیمد که اگر اسرائیل حمله می‌کرد، اوضاع چگونه پیش می‌رفت».


ت ت
کدخبر: 105761 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها