خبر بد چین برای تایوان

سخنگوی نیروی هوایی چین یکشنبه شب به وقت تهران گفت که هواپیماهای نظامی نسل جدید مانند سوخت‌رسان‌های «وای یو-۲۰» و جنگنده‌های «‌جی-۱۶» در گشتزنی راهبردی مشترک چین و روسیه حضور داشتند.

خبر بد چین برای تایوان

به گزارش منیبان، سخنگوی نیروی هوایی چین یکشنبه شب به وقت تهران گفت که هواپیماهای نظامی نسل جدید مانند سوخت‌رسان‌های «وای یو-۲۰» و جنگنده‌های «‌جی-۱۶» در گشتزنی راهبردی مشترک چین و روسیه حضور داشتند.

به گزارش وبگاه «گلوبال تایمز» سرهنگ «شن جینکه» سخنگوی نیروی هوایی چین در یک نشست مطبوعاتی گفت، چین و روسیه در اجرای طرح‌های همکاری بین دو ارتش، گشت هوایی مشترک منظمی را در حریم هوایی آب‌های دریای ژاپن، دریای چین شرقی و اقیانوس آرام غربی انجام دادند. طی این ماموریت، جنگنده‌های جی-۱۶ چین و هواپیمای بمب‌افکن «توپولوف-۹۵» روسیه باهم در حال پرواز بودند.

شن خاطر نشان کرد که مهم نیست که کدام نوع هواپیما در گشت هوایی باشد و هر هواپیمای نظامی نقش خود را ایفا می‌کند. وی گفت: «هر گشت مشترک یک آموزش نظام‌مند براساس اهداف  واقعی جنگ  است تا توانایی حفاظت از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه را افزایش دهد.»

«یانگ مینگهوی» از فرماند‌هان نیروی هوایی چین نیز گفت که هواپیمای وای یو-۲۰ عملکرد پروازی و ظرفیت حمل سوخت خوبی دارد که می‌تواند نبرد مداوم و قابلیت‌های حملات دوربرد نیروی هوایی را بهبود بخشد.


ت ت
کدخبر: 105989 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها