بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی نیروگاه هسته‌ای شدند؟

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه گفت که این نهاد بین‌المللی همچنان در حال ادامه رایزنی‌ها با تمامی طرف‌ها برای اعزام هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نیروگاه اتمی زاپوروژیا در اوکراین است.

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی نیروگاه هسته‌ای شدند؟

به گزارش منیبان، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه گفت که این نهاد بین‌المللی همچنان در حال ادامه رایزنی‌ها با تمامی طرف‌ها برای اعزام هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نیروگاه اتمی زاپوروژیا در اوکراین است.

وی در ادامه گفت: «سامانه‌های ایمنی در نیروگاه زاپوروژیا کار می‌کنند و سطح تشعشع این نیروگاه در محدوده طبیعی قرار داد».

این درحالی است که در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین، کی‌یف روز شنبه خبر داد که از توافق همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای با روسیه خارج می‌شود.

این در حالی است که  «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین شامگاه جمعه هشدار داده بود که اوضاع در نیروگاه اتمی زاپوروژیا همچنان بسیار خطرناک است.

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال خبر داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خود را برای بازدید اضطراری از نیروگاه اتمی زاپوروژیا طی هفته آینده آماده می‌کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری ریانووستی روز جمعه گزارش داد که در پی بمباران نیروهای اوکراینی، چهار راکت به منطقه رادیوایزوتوپ های نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا برخورد کرده است.

همچنین  یک مقام منصوب از سوی مسکو در منطقه «زاپروژیا» اوکراین جمعه (۲۶ اوت) گفت که نیروهای اوکراینی آخرین خط نیرو را که این نیروگاه تحت کنترل روسیه را به اوکراین متصل می‌کند، قطع کرده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از «ولادیمیر روگوف» یکی از اعضای اداره محلی تحت حمایت روسیه نوشت که این نیروگاه در حال حاضر برق اوکراین را تامین نمی‌کند.


ت ت
کدخبر: 105997 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها