حرکت موشکی یونان علیه ترکیه

منابع وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه گفتند که جنگنده‌های ترکیه که بر فراز دریای اژه و مدیترانه شرقی در حال پرواز بودند توسط سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» یونان مورد مزاحمت قرار گرفتند.

حرکت موشکی یونان علیه ترکیه

به گزارش منیبان، منابع وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه گفتند که جنگنده‌های  ترکیه که بر فراز دریای اژه و مدیترانه شرقی در حال پرواز بودند توسط سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» یونان مورد مزاحمت قرار گرفتند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی آر تی» این منابع که مایل به افشای هویت خود نبودند گفتند که سامانه‌ اس-۳۰۰ یونان در تاریخ ۲۳ آگوست (سه شنبه یکم شهریور) بر روی جنگنده‌های ترکیه قفل کردند.

این منابع افزودند: «با وجود این اقدام خصمانه، هواپیماهای ما ماموریت‌های برنامه ریزی شده خود را به پایان رساندند و به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند.»

منابع وزارت دفاع ترکیه گفتند که این مزاحمت از سوی یک سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ یونان مستقر در جزیره «کرت» صورت گرفت.

این مقام‌های ترکیه‌ای در ادامه افزودند که برخی از کشورهای ناتو همچنان از ترکیه به دلیل خرید سامانه های «اس-۴۰۰» ساخت روسیه انتقاد می‌کنند، اما درباره یونان که نسخه قبلی این سامانه را نزدیک به ۲۵ سال پیش خریداری کرده است، مطلبی نمی‌گویند.

به گفته این منابع، این اقدام یونان که هواپیماهای جنگی یک کشور دیگر ناتو را از طریق سامانه اس-۳۰۰ مورد مخاصمه قرار می‌دهد، مخالف اصول ناتو است.


ت ت
کدخبر: 106012 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها