دستور جنجالی چین به آمریکا

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در واکنش به قصد دولت بایدن برای فروش ۱.۱ میلیارد دلار سلاح به تایوان گفت ایالات متحده باید فروش سلاح به این جزیره را متوقف کند زیرا هر نوع تماس نظامی با آن، اصل «چین واحد» را نقض می‌کند.

دستور جنجالی چین به آمریکا

به گزارش مُنیبان، «لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در واکنش به قصد دولت بایدن برای فروش  ۱.۱ میلیارد دلار سلاح به تایوان گفت ایالات متحده باید فروش سلاح به این جزیره را متوقف کند زیرا هر نوع تماس نظامی با آن، اصل «چین واحد» را نقض می‌کند.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: طرف آمریکایی باید فوراً فورش سلاح و تماس نظامی با تایوان و ایجاد عواملی که به تنش در تنگه تایوان منجر می‌شود را متوقف و  بیانیه دولت آمریکا مبنی بر عدم حمایت از «استقلال تایوان» را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی در ادامه تاکید کرد که چین به اتخاذ اقدامات قاطع و محکم برای دفاع جانانه از حاکمیت و منافع امنیتی خود ادامه خواهد  داد. 

پیش‌تر علی‌رغم هشدارهای چین به آمریکا درباره فروش تسلیحات به تایوان و تقویت احساسات جدایی‌طلبانه در این جزیره، نشریه آمریکایی «پولیتیکو» گزارش داد کاخ سفید در حال بررسی بسته تسلیحاتی برای تایوان است که شامل ۶۰ موشک ضد کشتی به ارزش ۳۵۵ میلیون دلار، ۱۰۰ موشک هوا به هوا به ارزش ۸۵.۶ میلیون دلار و همچنین تمدید قرارداد رادارها به ارزش ۶۵۵.۴ میلیون دلار می‌شود.


ت ت
کدخبر: 106315 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها