پاسخ کوبنده یونان به ترکیه

روزنامه یونانی «اکاثیمرینی» در گزارشی خبری، پهپادهای ترکیه را «تهدیدی» علیه نهادهای دفاعی این کشور توصیف کرده و از آمادگی آتن برای درگیری احتمالی خبر داد.

پاسخ کوبنده یونان به ترکیه

به گزارش منیبان، روزنامه یونانی «اکاثیمرینی» در گزارشی خبری، پهپادهای ترکیه را «تهدیدی» علیه نهادهای دفاعی این کشور توصیف کرده و از آمادگی آتن برای درگیری احتمالی خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این روزنامه یونانی به نقل از منابع نظامی نوشت: «آنچه که جنگنده‌های ترکیه در گذشته در دریای اژه انجام می‌دادند، اکنون بخشی از ماموریت‌های پهپادهای آنکارا است».

روزنامه آتنی در ادامه گزارشش به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ترکیه اشاره می‌کند که تصریح کرده بود: «ما هم‌اکنون با پهپادهای مسلح و جنگنده‌های آکینجی، بالگردهای گوک‌بی حضور داریم و با سلاح‌های خود بلای وحشتناک دشمنان خود در جهان هستیم».

این گزارش اکاثیمرینی به معرفی ویژگی‌های پهپادهای «بیرقدار تی‌بی-2»، «آکینجی» و «آنکا-س» پرداخت و خبر داد: «یونان پروژه‌ها و طرح‌های احتیاطی علیه پهپادهای ترکیه را به اجرا در آورده است».

این روزنامه یونانی افزود: «استقرار سامانه‌های ضدپهپاد ساخت اسرائیل در سمت شرقی دریای اژه به صورت مخفیانه ادامه دارد. از سوی دیگر خرید پهپادهای آمریکایی MQ-9 به تصویب رسیده است و پروژه‌های ساخت پهپادهای ملی در دستور کار یونان قرار دارد».

روزنامه اکاثیمرینی با اشاره به عدم برخورداری یونان از تجهیزات کافی در حوزه جنگ الکترونیکی نوشت: «این موضوع در صورت درگیری احتمالی ترکیه و یونان در دریای اژه نگران‌کننده خواهد بود»./ فارس

ت ت
کدخبر: 106944 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها